0

Test Drive Ford Fiesta Active II 2019

Hyundai Ploiesti!

Ford Fiesta Active II este varianta gândită de cei de la Ford pentru piața crossoverelor mici, fiind ca și primă impresie o mașină arătoasă și plăcută în ceea ce privește confortul șoferului și al pasagerilor, atât în oraș, cât și în mediu extraurban.

Încă din primul moment în care am aflat că vom avea la teste această mașină, mă gândeam că vom avea parte de un autovehicul cu un aspect exterior deosebit, Ford fiind una din mărcile ce chiar se respectă când vine vorba de design. Spre bucuria mea, în momentul în care am văzut pentru prima dată Fiesta-ul Active la Rmb Inter Auto Cluj, asțeptările mi-au fost satisfăcute, eu fiind unul din oamenii care pune accent pe această parte a mașinii.  Deja clasica grilă neagră a constructorului american se asortează într-un mod plăcut cu noua combinație neagră – argintie a bandourilor,  oferindu-i mașinii un caracter mai sportiv, fără să se piardă însă acel stil elegant pe care îl au majoritatea Fordurilor. Adăugând la cele menționate mai sus culoarea mașinii, farurile full led ce sunt prezente atât pe față cât și pe spate, jantele de aliaj pe 17 „Absolute Black” și frumoasele linii ce definesc acest model, putem spune că ajungem la o rețetă din punct de vedere al exteriorului ce nu prea are puncte slabe. Good job Ford!

Admirând exteriorul câteva minute, am decis să deschid ușa și să pornesc la drum, fiind surpins oarecum din nou imediat de același contrast clasic sport, de această dată însă cu mult mai multe accente puse pe partea aventuroasă a mașinii. Ceea ce îmi place încă din primul moment în care urc la volan este faptul că mașina are personalitate, atât la interior cât și la exterior, nuanțele de portocaliu poate un pic exagerate potrivindu-se totuși de minune cu acest caracter general al mașinii, fiind într-un contrast plăcut cu ceasurile de bord și cu lumina ambientală a suporturilor centrale de pahare. Se poate observa de asmenea cu ușurință faptul că s-au folosit în mare parte materiale de calitate, plăcute la atingere, singurul loc în care ar putea fi aduse totuși îmbunătățiri fiind torpedoul, care pare ușor fragil la deschidere. Un alt lucru pe care îl apreciez este dat de către faptul că există butoane pentru aproape orice (radio, climă, cruise control, moduri de condus, etc.), infotaimentul fiind necesar doar pentru funcțiile ce nu pot fi îndeplinite altfel, precum conectivitatea cu telefonul și navigație. Chiar dacă din punct de vedere estetic ecranul menționat mai devreme mi se părea inițial un pic cam mare, urma să observ, folosind navigația, că este extrem de practic, compromisul făcut de către firma americană fiind unul justificat.

Pornind într-un final la drum , remarc încă din primul moment faptul că acest Ford este foarte relaxant pentru o mașinuță ce are cutie de viteze manuală. Din punct de vedere al comenzilor este plăcut și ușor de manevrat fiind micuț dar totuși sprinten în momentele în care ai nevoie, iar în ceea ce privește zgomotul, de abia reușești să auzi sunetul motorului, fiind una din cele mai silențioase mașini pe benzină conduse de mine până acum. De asemenea, sistemul audio  ce intră în dotările opționale ale mașinii, Swc cu 10 difuzoare, se asortează perfect cu cele menționate mai sus, zgomotul fiind cu totul diminuat de muzică în momentul în care decizi să folosești sistemul audio la volumul potrivit. Ceea ce îmi place cu adevărat în momentul in care mergi un pic la  modelul Active în special este faptul că aspectul menționat mai sus este ameliorat foarte tare de către suspensie, care își face treaba exemplar atunci când întâlnește diversele denivelări prezente mai peste tot până la urmă. Chiar dacă scaunele ar fi putut fi un pic mai calitative, partea aceasta de confort este una reușită la modelul testat de către noi, automobilul fiind după cum menționam foarte comod pentru ocupanții locurilor din față indiferent de drumul pe care aceștia se vor deplasa. Fiind curios dacă același lucru este valabil și pentru pasagerii din spate, am realizat un clasic test 1.92 (înălțimea mea), și am realizat că pe înălțime pentru pasagerii din spate spațiul este mai mult decât satisfăcător, fiind totuși nevoit să mă înghesui un pic în ceea ce privește așezarea picioarelor, lucru ce la înălțimea mea este normal totuși la o mașină de dimensiuni mici. Fiind în partea din spate a mașinii am aruncat o privire rapidă și asupra portbagajului, care are la rândul lui 311 litrii.

Toate elementele de mai sus combinate cu motorul de 1 litru ce dezvoltă 100 de cai putere m-au făcut să realizez că modelul testat este ideal pentru oraș, fiind capabil însă de rezultate remarcabile fără doar și poate și la drum lung sau chiar pe drumuri neasfaltate ce nu dau însă înspre off-road, lipsa unui sistem 4×4 spunându-și cuvântul la acest capitol. Din punct de vedere al consumului am reușit să obțin o medie de 7.2l/100 km în mediul urban și de 5.8l/100 km în mediul extraurban, în momentele în care am mers destul de civilizat, cifre relativ apropiate de cele date de către constructorul american, având în vedere faptul că eu nu sunt chiar un etalon în ceea ce privește consumul.

Punctul forte oferit de către mine acestei mașini este dat, după cum am precizat în aproape tot review-ul, de către partea de confort, în general. Ansamblul suspensie, direcție și cutie de viteze lucrează impecabil din acest punct de vedere, senzația fiind ameliorată într-un mod foarte plăcut de către sistemul audio ce este cu adevărat premium. Punctul slab al acestei mașini după părerea mea este dat de către infotaiment, care este calitativ din punct de vedere al touchscreenulu și rapid în marea majoritate a timpului dar are o tentă inestetică și prezintă din când în când mici buguri ce ar putea fi rezolvate pe parcurs.

Prețul Fordului Fiesta Active în configurația de 1.0 litru manual , configurație prezentă și pe modelul testat de către noi pornește de la 17.400 de euro cu TVA inclus, acest preț putând fi diminuat și prin intermediul programului „Rabla”. Oferta completă o puteți găsi aici, CLICK. Modelul testat de către noi a fost oferit de către RMB Inter Auto, dealerul oficial al mărcii Ford în Cluj-Napoca, cărora le mulțumim pentru primirea călduroasă și pentru mașina ce a fost primită  la teste într-o stare impecabilă.

partener Ford Store RMB Inter Auto

foto Adrian Olteanu PV

Despre autor:

Sunt unul din acei oameni care ar face orice pentru a își îndeplinii visul, iar prin ceea ce scriu aici, mă apropiu pas cu pas de el. Pasionat încă de mic de mașini și de motoare, în general, încerc prin tot ceea ce fac să formez o cultură frumoasă în jurul pasiunii mele.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.