Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Ford B-Max 1.0l EcoBoost 100CP 2012: Romanii la puterea MAX!


 
Pana acum nu am fost deloc impresionat de masinile romanesti. Mi se pareau anoste,patratoase si lipsite de originalitate. Singurul avantaj al masinii romanesti  a fost pretul. Facem masini ieftine. Peste tot te lovesti de aceeasi vorba”da ce vrei de banii astia?”. Imi doream calitate, imi doream idei ingenioase,imi dorea siguranta si multe alte chestii de care fabricantii romani nu prea au auzit. 
 
 
O marca americana,o idee nemteasca si o masina ROMANEASCA…cam acestea sunt primele cuvinte pe care le pot spune despre B-MAX-ul celor de la Ford, caci despre el vom discutai astazi, iar urmatoarele cuvinte ar reusi sa sparga bariera lucrurilor ieftine romanesti. Ei bine, dragii mei, e o masina foarte tare. O masina care te poate purta in siguranta peste tot, care poate avea un consum foarte bun, care te poate face sa spui „Ba,esti prost?!” atunci cand accelerezi si care arata intr-un mod senzational. 
 
 
Dupa cum stiti, inovatia B-MAX-ului consta in eliminarea stalpului de pe mijloc si introducerea acestuia in capetele portierelor. Ce rezulta din asta? Un interior mai mare, confort, usurinta pasagerilor de a urca si cobori din masina si toate astea la o siguranta de cinci stele! 
 
 
Trebuie neaparat sa incercati motorul de 1L EcoBoost, e demential! E un motor care te ajuta sa iti scoti un consum de 4,9 mixt,dar care isi face surprinzator de bine treaba atunci cand acceleratia e calcata cu fermitate. Noi ne-am dat cu cel de 100 de CP,pe cel de 120 CP il vom testa cu proxima ocazie.
 
 
Interiorul arata foarte bine, plasticele sunt calitative,iar bordul e moale si pufos. Din pacate, nemaiexistand stalpii de me mijloc,centurile sunt prinse acum direct pe scaune, eliminandu-se astfel posibilitatea de a fi reglate pe inaltime,dar acesta am vazut ca este singurul dezavantaj care apare la aceasta masina si crede-ti-ma ca am cautat foarte atent defectele  acestei masini.
 
 
Concluzia este una singura: Romanii au talent si chiar stiu sa construiasca si  lucruri calitative!
 
 
MOTOR/CUTIE: Ieri am testat noul Ford B-Max produs la Craiova, mai exact o masina americana, proiectata in Germania si produsa la noi. De unde B-Max? Simplu, Ford B-Max este construit pe platforma lui Ford Fiesta si astfel intra in clasa B, adica clasa masinilor mici. Fiind o monovoluma, este o versiune „Max”, mai mare si mai inalta a modelului Ford Fiesta. Dar sa revin la test. Modelul testat de noi a fost versiunea Trend cu motorul pe benzina de 1.0l EcoBoost ce dezvolta 100 CP. Acest motor turbo este in trei cilindri cu sistem de supralimentare si din punctul meu de vedere este cel mai bun motor pe benzina pe care l-am testat pana acum cu aceasta cilindree. Motorul este destul agil si la apasarea puternica acceleratiei se aude un sunet sportiv ce te face sa crezi ca masina iti poate oferi realmente senzatii puternice. Cuplul motorului de 170 Nm sunt disponibili inca de la 1.500 RPM. Dupa parerea mea, acest motor este mai mult decat perfect pentru acest model si depaseste cu mult varianta diesel, atat in performante cat si in egalarea consumului. Cutia de viteze este una precisa, in cinci rapoarte, cu care am reusit sa obtinem valori mici ale consumului iar la drum extraurban (pe E85) nu simti nevoia de a trece in a sasea treapta, repriza la a cincea fiind destul de lunga…NOTA: 4.9
 
 
CONSUM: Raportat la concurenta, ex: Citroen C3 Picasso si Opel Meriva, este cel mai bun. Intr-un regim conservator, am obtinut un consum mediu de 5l/100km iar concurenta sare usor de valoarea de 6l/100km. Cum va spuneam mai devreme, am ramas impresionati de sunetul pe care il scoate motorul atunci cand acceleram brusc dar efectul a fost sa vedem ca consumul instantaneu atinge cote anormale, de peste 20l/100km. Asta ne-a ponderat pentru ca trebuia sa ajungem cu masina inapoi la showroom si ne-a facut sa realizam ca target-ul acestui model este reprezentat de familiile moderne…NOTA: 4.7
 
 
PERFORMANTE: E clar ca B-Max nu este o masina care sa iti ofere senzatii sportive ci mai degraba sa iti duca familia la destinatie in siguranta si cu economii importante la bugetul familiei. Astfel, C3 Picasso inregistreaza o acceleratie de la 0-100 km/h in numai 11 sec. pe cand pe B-Max si Meriva au nevoie de 13 sec. pentru a atinge viteza de 100km/h. Minusul pe care il inregistreaza B-Max este legat de viteza maxima fiind de doar 175 km/h. Dar cum spuneam mai devreme, este o masina din clasa mica, de familie, iar valorile ei trebuiesc sa fie suficiente…NOTA: 4.0
 
 
SIGURANTA: Eiii! Aici vine partea frumoasa a proiectantilor Ford. In ciuda faptului ca masinii ii lipseste montantul B (stalpul), acesta a fost inclus in buzele portierelor. Aceasta inovatie ii confera masinii o rigiditate destul de buna pentru ca in urma testelor EuroNCAP, Ford B-Max a primit maximul de stele (5 stele). Pe lista dotarilor standard privind siguranta gasim ESP, ABS, EBD si 6 airbag-uri. La dotarile de top primim si sistemul de siguranta urban in caz de impact ce opreste automat masina sau sistemul de asistenta care apeleaza automat numarul unic de urgenta 112 in cazul unui accident…NOTA: 4.7
INOVARE: Sistemul usilor glisante de pe spate si lipsa montantului B sunt clar elementele ce definesc aceasta masina. Usile glisante de pe spate iti confera un acces facil in masina iar odata ce usile se inchid, iti ofera si siguranta prin formarea montantului prin buzele portierelor…NOTA: 4.5
 
 
TEHNOLOGIE: La modelul testat de noi am intalnit un sistem multimedia corect pentru masina si o conexiune bluetooth pentru telefon cu comenzi pe volan. La varianta de top sunteti rasfatati de un sistem multimedia Sony, comenzi vocale si un ecran TFT de 4.2″. Din pacate nu va puteti bucura de un sistem de navigatie dar din ce am auzit acesta va fi disponibil undeva la inceputul anului viitor…NOTA: 4.0
 
 
INTERIOR: Nu am crezut niciodata ca un monovolum, mai ales din clasa mica, ma poate face sa ma simt asa de bine la volan. B-Max ul chiar fortat sta foarte bine pe sosea, cu un ruliu minim dar cu o usoara tenta supraviratorie mai ales din cauza suspensiei spate ce este rigida (pacat!).Vizibilitatea la volan este una foarte buna mai ales din cauza faptului ca montantul dintre usi lipseste. Materialele din plastic de pe bord sunt moi si de o calitate buna insa am rezerve pentru cele aflate pe portiere. Per total, pozitia pe care o ai la volan este una excelenta. Portbagajul este parca prea mic pentru aceasta masina, are doar 318l. Acesta beneficiaza de o repartizare dubla…NOTA: 4.3
 
 
EXTERIOR: Liniile folosite in desenarea caroseriei ofera un look aerodinamic placut accentuat prin grila fata preluata de la noul Ford Focus ST. Masina pastreaza elementele modelului Fiesta numai ca o avem mai mare si mai inalta iar santul de glisare este perfect integrat in aripa…NOTA: 4.2
 
 
PRET: Aici B-Max inregistreaza marele punct slab fata de concurenta. Este destul de mare si sincer ma asteaptam sa fie mult mai mic mai ales ca este construit la noi in tara. Pretul de plecare este de 10.806,45 euro fara TVA varianta City si poate ajunge in varianta de top la peste 18.000 euro cu tva inclus. Pentru lista de preturi o gasiti aici!. In concluzie, deci se poate ca in Romania sa avem construita o masina foarte buna si va recomand sa o vedeti si sa faceti un test drive cu ea la concesionarul Ford din Focsani, vizavi de Peco Sima (centura Focsani, drumul E85)…NOTA: 3.0
 
PRO: Motorul este clar unul foarte bun, interior, vizibilitatea, tinuta de drum, lipsa montantului B.
CONTRA: Pretul este unul mare dar speram ca vom avea partea de promotii in perioada imediat urmatoare, plasticul situat pe portiere si consumul „nebun” la accelerare brusca. 

reclama