0

Test Drive Fiat 500X 1.6 Mjet 120 CP MT6 4×2 Pop Star

Pe fondul creșterii din segmentul crossover, Fiat aruncă în luptă modelul 500X ce ar trebui să ne convingă în fața unor nume grele precum Nissan Juke, Peugeot 2008 sau Renault Captur.

Din punctul nostru de vedere, Fiat 500X este undeva la jumătatea drumului dintre crossover-ele de volum și cele premium (Mini Countryman). Modelul italian este construit pe platforma lui Grande Punto si Fiat500L însă performanțele pe care le prezintă îl fac să semene mai mult cu Jeep Renegade.

fiat-500x-romania (1)

Motor/Cutie: Modelul pe care l-am avut în teste este echipat cu o motorizare diesel de 1.6 Mjet ce dezvoltă 120CP la 3.750 RPM și un cuplu de 320Nm disponibili de la 1.750 RPM. Motorul este cuplat la o cutie manuală, în șase trepte. Cutia este precisă și oferă un confort sporit pe distanțe lungi.  De asemenea, ce merită de apreciat la această motorizare este factorul de silențiozitate din habitaclu chiar și la viteze mai mari.

Consum: Am condus în regim mixt (oraș/drum european/drum forestier) și am reușit să obținem un consum mediu de 6l/100km, respectiv 7l/100km urban și 5l/100km extraurban. Cu un consum mixt de 4.1l/100km (regăsit în fișa modelului), modelul Fiat 500X nu poate fi considerat economic dacă o diferență de 0.3l/100km este importantă pentru cel care dorește să îl cumpere.

Performanțe: Viteza maximă este limitată la 186 km/h. Viteza de 100 km/h o atinge în 10 secunde, cu aproape o secundă mai rapid decât un Nissan Juke sau Renault Captur.

fiat-500x-romania (3)

Siguranță: Fiat 500X încă nu a fost testat EuroNCAP dar modelul vine bine echipat: ABS+EBD, ESP+BAS+ERM, 6 airbaguri, asistență în rampă, ISOFIX și opțional: Lane Assist, Bind Spot Assist și camera de marșarier.

Tehnologie: Fiat a realizat un produs foarte bine pus la punct la acest capitol. Pe lângă multitudinea de sisteme de siguranță și dotări ce sporesc confortul, am apreciat sistemul multimedia care vine cu un ecran tactil, intuitiv de 5” (te acomodezi destul de repede cu opțiunile).

fiat-500x-romania (5)

Interior: Design-ul este unul animat și imediat remarci asemănările cu Fiat 500L sau Jeep Renegade dacă ești familiarizat cu cele două modele. Spațiul este unul suficient încât să te simți confortabil pe distanțe lungi (patru persoane) însă persoanele care depășesc 1.80 m vor întâmpina probleme la nivelul capului. Portbagajul este de 350l și prin rabatarea scaunelor spate ajunge pana la 1.000l , cam cel mai mic din segment. Materialele sunt bune calitativ și destul de bine finisate ținând cont că nu am auzit acel “scârțâit” al plasticului când mergeam pe drum forestier. Comenzile și opțiunile tehnologice sunt corect amplasate și suficient de intuitive. Toate acestea aduc o doză bună de rafinament modelului. Un element interesant este selectorul “Mood”. Acesta are 3 opțiuni: Normal, Sport și All Weather. Modul “Sport” a fost preferatul nostru. Comportamentul mașinii se schimbă, motorul devine agil și gălăgios, frânele reacționează mult mai agresiv și direcția se întărește. De asemenea, am apreciat în mod deosebit suspensiile ce nu permit mașinii să aibă ruliu însă devin prea tari pentru traficul urban.

fiat-500x-romania (6)

Exterior: Reclama în care 500X s-a născut după ce modelul 500 a “înghițit” o pastilă de Viagra este destul de conformă cu realitatea. 500X apare ca un 500 care a tras de “fiare”, cu o gardă ridicată și pare mult mai agresiv decât 500. Tenta lui de “off-roader” se aplică doar în cazul versiunii de top (2.0Mjet 140CP 4×4 echipare CROSS). Modelul testat îți oferă doar bucuria ieșirilor pe teren ușor accidentat fără să exagerați. Fiat 500X se simte cel mai bine pe asfalt. Pentru noroaie luati un Jeep Wrangler.

fiat-500x-romania (2)

Preț: Modelul testat de noi costă 20.088 euro (echiparea 1.6Mjet 120 CP MT6 4×2 PopStar). Prețul de pornire este de 16.740 euro (Pop) și poate ajunge până la 25.333 euro pentru versiunea de top (2.0Mjet 140 CP AT9 4×4 CROSS). Dacă ne uităm la rivalii lui 500X, observăm că acesta este mai scump decât un  Renault Captur 1.5 dCi 110 CP MT6 xMOD Energy care costă 18.800 euro însă mai ieftin decât un Nissan Juke 1.5 110 CP Accenta Open (21.390 euro) sau Peugeot 2008 1.6 BlueHDI 120 CP Allure (21.570 euro). În concluzie, noi vă recomandăm modelul testat dacă aveți în plan să achiziționați un Fiat 500X pentru că nu este o mașină pe care să o cumperi cu tracțiune integrală. Tracțiunea integrală face ca prețul să sară cu câteva mii de euro iar prețul de 20.088 euro pentru versiunea 1.6 120 CP MT6 4×2 Pop Star este unul corect pentru ce oferă mașina.

PRO: Motor, cutie, spațiu, tehnologie și calitatea materialelor

CONTRA: Unele finisări la exterior, prețul și abilitățile de off-road.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *