Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Dacia Bigster 2025

Dacia Bigster ar fi cu siguranță un concurent serios la mașina anului, dacă peisajul lumii auto nu ar fi atât de electrificat pe cât este în 2025. Primul SUV din clasa C a constructorului român are multe similitudini estetice cu Dacia Duster din punct de vedere al exteriorului, dar diferențele sunt ușor de remarcat imediat ce te pui în mișcare cu Bigster-ul. Cu un portbagaj de 702 litri, Dacia Bigster oferă clienților exact ce-și doreau din punct de vedere al spațiului – un compartiment de stocare în care începi să pui bagaje de care nu ai nevoie, doar ca să-l folosești pe tot! Și bancheta este mai încăpătoare, Bigster oferind cel mai mare spațiu la picioare din segment. Dacă pasagerii sunt mulțumiți și bagajele au loc, ce mai rămâne? Să fie și șoferii mulțumiți.

Să vorbim despre motorizări. Sunt sigur că veți fi dezamăgiți să aflați că nu, încă nu există un Bigster care să ofere concomitent tracțiune integrală și cutie automată. Trecem cu rapiditate peste asta și pornim cu motorul de bază – 1.2 turbo, tracțiune față, cutie manuală, mild hibrid de 140 cai putere. Un nivel mai sus, avem același propulsor, dar și cu instalație GPL. Din punctul meu de vedere această variantă reprezintă cel mai bun raport preț/calitate, oferind atât performanțe decente, cât și costuri excelente de exploatare, având în vedere că GPL-ul costă la jumătate față de benzină. Mai urcăm un nivel și dăm de un propulsor cunoscut – 1.2-ul mild hibrid pe care îl știm de pe Dacia Duster cu cutie manuală și tracțiune integrală. Dezvoltă tot 130 cai putere, prin urmare aici nu este nimic nou de raportat. Ultima motorizare și cea mai potentă deopotrivă, este noul hibrid 1.8 care vine doar cu tracțiune față și cutie automată multimodală. Acest propulsor își face debutul absolut în familia Renault pe Dacia Bigster și dezvoltă 155 cai putere, comportându-se similar hibridului 1.6 de pe Dacia Duster.

Începând de la trapă panoramică și hayon acționat electric, lista de dotări disponibile pe echipările mai înalte poate crește rapid prețul de la cei 23.000 Euro cât costă versiunea de bază. Ce va fi potrivit pentru tine vei ști doar după un test drive.

CONCLUZII

Nota: