Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive CUPRA ATECA 2024

În urmă cu câțiva ani, ziceai CUPRA și te gândeai automat la un Seat sportiv și puternic! Din 2018, a devenit o marcă născută din expresia Cup Racing, chiar dacă primul gând al românului ar fi o asociere cu elementul Cupru, că na, e aceeași culoare! Ateca, modelul la care facem referire, a fost numele primului SUV lansat de Seat în 2016. De fapt, a fost botezat așa după numele localității Ateca, situată la 15 kilometri de Zaragoza. Are mai puțin de 2.000 de locuitori și nu este la fel de faimoasă ca modelul CUPRA.

În ultimele zile am condus CUPRA Ateca, cu motor de 1.5 și 150 de cai putere. CUPRA reprezintă un ADN puternic, sportiv, dar în cazul versiunii de față, Ateca e genul de sportiv care nu merge la sală mai mult de două ori pe săptămână. Adică se menține în formă, cât să nu-și facă numele de râs, dar nici nu excelează, cum te-ai aștepta la prima vedere. Așadar, sportivul fără pătrățele, doar bine tonifiat.

Cu ce e diferit CUPRA Ateca de Seat Ateca? În primul rând, prin design. Grila frontală este o idee mai agresivă, jantele de 19inch se remarcă prin aspectul de bronz… Iar sigla pare a fi sub formă de diamant sau inspirată din Transformers!

Culoarea bronzului o regăsim și la interior, delimitează mai multe zone sau apare ca o cusătură fină pe tapițerie. La ADN-ul sportiv contribuie și forma scaunelor. Partea lombară este înălțată, așa că stabilitatea e foarte bună în viraje și simți că ai control deplin. Fiecare călătorie se transformă în propria cursă, iar tu ești pilotul! Iar volanul este aplatizat în partea de jos și din nou, îți transmite sentimentul de sportivitate.

Stă bine la capitolul spațiu, îmi place că au eficientizat fiecare loc. Spre exemplu, de sub scaune ies niște sertare ascunse care sunt și îmbrăcate într-un material moale la interior, deci poți depozita diverse lucruri, fără să zdrăngăne ceva în curbe!

Sub volan apare un desen care descrie o funcționalitate – în cazul în care cheia rămâne fără baterie, trebuie doar să o poziționaezi acolo pentru ca mașina să pornească.

Parchezi cu spatele? Te ajută! Are camere video marșarier, iar oglinzile laterale se pliază pentru un unghi favorabil unei vizibilități mai bune!
Impresionează și la iluminat! Îți poți alege din meniu o culoare ambientală, iar când cobori din mașină, se activează funcția Follow me Home și vezi proiectat pe asfalt sigla CUPRA. Scrisul CUPRA de pe prag este și el pus în lumină!

M-am setat din start să nu am așteptări de la cutia de viteze. Știam că DSG-ul nu este un monument de rafinament. Da, schimbă rapid, este relativ eficientă, dar pierde la capitolul finețe, mai ales în trafic bară la bară. Până ajungi să te obișnuiești, ai senzația că livrează mici șocuri, mai are momente de ezitare la oprirea motorului în cazul funcției start and stop, cred că aici ar mai fi loc de îmbunătățiri. Dacă mergi zilnic, te adaptezi și nu ți se mai pare nimic ciudat. Și apropo de Start and Stop, butonul de pornire a mașinii este pe consolă, lângă schimbător, și nu în zona volanului, cum ar fi mai intuitiv!

La drumuri lungi, se simte ca un automobil adunat, e chiar distractiv de condus pe serpentine: direcția și suspensiile alcătuiesc o simfonie de sisteme sigure!
Mi-a plăcut foarte tare culoarea, un verde cameleonic, foarte rar întâlnit în trafic: Camouflage Green! Modelul testat costă în jur de 37.000 de euro, dar ajunge la 42.000 de euro cu opționale precum sistemul de încărcare wireless pentru telefon, parbriz încălzit, roată de rezervă de dimensiuni reduse și o suită de sisteme de siguranță.

Brandul CUPRA se adresează unui segment de clienți care vor altceva, nu o mașină de familie, ci una mai sportivă, mai distractivă. Pentru familiile care caută în primul rând confort, soluția ar putea fi găsită la sora de platformă și de grup Skoda.

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook