0

Test Drive Citroen DS3 1.6 THP 155 CP Sport Chic: French Super Mini Kiss

Citroen DS3 reprezintă vârful de lance din gama DS ce se vrea a fi gama premium a celor de la Citroen. Mai exact, DS a renăscut acum mai puternic și mai sportiv ca niciodată. Modelul francez atacă clasa super mini din care mai fac parte modele precum Mini Cooper S, Audi A1, Alfa MiTo dar și modele precum Renault Clio Sport, Ford Fiesta ST sau Peugeot 208 GTi. Dar să revenim la mașina noastră. Cum s-a comportat DS3 în vacanța noastră la mare?
Motor / Cutie: Modelul testat a fost Citroen DS3 1.6 THP de 155 CP și dezvoltând 240 Nm încă de la 1.400 RPM. Așa cum îi spune și versiunea de echipare „Sport Chic”, mașina este capabilă de un comportament sportiv remarcabil. Astfel, aceasta reușește să urce rapid în turații înalte ceea ce face ca sunetul motorului să fie o încântare. Motorul este cuplat la cutie manuală în șase rapoarte, bine etajată, cu rapoarte scurte, așa cum merită o adevarată sportivă. NOTA: 4.8
Consum: La traficul aglomerat din București și Constanța (Mamaia), am obținut un consum urban de 10l/100km, aproape de cei 9.4l anunțați de Citroen, si 6l/100km pentru cel extraurban. Nivelul consumului este unul foarte bun ținând cont că am condus în regim sportiv. Mai mult de atât, am încercat să văd care este consumul la viteza de croaziera 100km/h: 5l și pe autostradă, la 130km/h: 6.6l. NOTA: 4.6
Performanțe: La cei 1.165 kg și 155CP, Citroen atinge 0-100km/h în doar 8.5 secunde iar viteza maximă anunțată de Citroen este de 214 km/h. Valorile sunt apropiate de concurență însă dacă ne raportăm la aceeași masă, Clio RS este mai rapid.  NOTA: 4.5
Siguranță: În ciuda faptului că frățiorul mai slăbuț, modelul C3 a obținut doar 4 stele la EuroNCAP, DS3 a primit toate cele 5 stele. Mai mult de atât, în cazul unui impact lateral, DS3 a obținut punctaj maxim. Astfel, avem în standard funcții importante precum nelipsitul ABS, ESP sau cruise-ul ce i se poate seta o viteză maximă. NOTA: 4.5
Inovare: Punctul forte a noului Citroen DS3 este design-ul care ne face să îl caracterizăm ca un super mini ce îmbină perfect eleganța cu sportivitatea. NOTA: 4.5
Tehnologie: DS3 este o mașină sportivă dar și modernă. Sistemul multimedia de 7 inch este unul foarte bun și precis. Acesta înglobează computerul, navigația, sistemul audio HiFi RD4 cu 6 boxe și diferite funcții ca Bluetooth, USB si Aux. NOTA: 4.5
Interior: Citroen vrea ca DS3 să fie considerat o mașină premium iar acest lucru se vede la interior prin calitatea materialelor. De asemenea, posibilitatea de a-l personaliza îl face și mai atrăgător. Spațiul pasagerilor din față este mai mult decât suficient, chiar și în spate, iar scaunele din piele îți oferă un confort ridicat și o susținere laterală perfectă. În schimb, ce vom sancționa la DS3 este plasticul care se regăsește pe consola centrală și portiere, întâlnit și la testul cu C3. Portbagajul nu impresionează fiind de 285 litri dar suficient pentru călătoria noastră la mare. NOTA: 4.4
Exterior: La acest capitol avem o dilemă pentru că este o mașină destul de atrăgătoare, feminină, dar în același timp puternică cu influențe masculine. Un paradox  irezistibil și util.  Tocmai de aceea, modelul cu plafonul și sigla aplicată pe jante de culoare lila  a fost oferit de Citroen România cu scopul de a i se testa capacitățile sportive. Revenind la exterior, Citroen DS3 are un design modern, îndrăzneț care îți oferă o multitudine de posibilități de personalizare. Linia agresivă este accentuată de poziționarea verticală a LED-urilor și a evacuării duble. De asemenea acest model a atras multe priviri, atât în capitală cât și la mare. NOTA: 4.6
Preț: Citroen DS3 Sport Chic, modelul testat, costă 23.817 euro cu TVA iar prețul de pornire este de 15.500 euro cu TVA. Astfel, DS3 este mai ieftin decât un Audi A1 sau o Alfa MiTo de 155 CP; este mai ieftin și decât un Mini Cooper S cu aproximativ 4.000 euro. Ieftin sau nu, DS3 ramane o sportivă ce ne-a inspirat eleganță și rafinament. NOTA: 4.6
PRO: Senzațiile și sunetul motorului, design-ul exterior, posibilitatea de personalizare, echiparea „Sport Chic” și consumul redus.
CONTRA: Cotiera care obstrucţionează acces rapid la frana de mană, plasticul de la nivelul consolei centrale și a portierelor, vizibilitatea redusă pe spate.
tester: Dan Drilea,
parteneri: Citroen Romania,
AHE Holding,
www.F64.ro.
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *