0

Test Drive Citroen C1 2018

Aboneaza-te!

Daca mi-a placut masina? Da, mi-a placut maxim, am avut-o in teste un weekend prelungi si cu cat stateam in ea cu atat mai mult doream sa fiu la volanul asa zisului City Hero – Citroen C1. Nu are multi cai putere, dar cu cei putini din dotare, nu stiai cum ajungi la 90 km/h. Nu e masina ideala de oras, e geniala. Avand in vedere ca cei de la Citroen au modificat mult in bine si design-ul masinii, cred ca e posibil sa fi dat lovitura cu aceasta masinuta. Ar fi extraordinar daca scot si o versiune electrica.

PERFORMANTE

Modelul testat de noi are un motor de 1.2 litri benzina, in 3 cilindri, 82 de CP si un cuplu maxim de 116 Nm. Cutia de viteze este manuala, avand 5 trepte de viteza. Desi avea doar 5 trepte de viteza, o sa vedeti ca am obtinut un consum foarte bun chiar si la drum lung.

Producătorul a echipat modelul cu un rezervor de 35 de litri și a anunţat un consum mediu mixt de 4.3 l/100km si unul urban de 5.4 l/100km, iar noi am obţinut un consum mediu mixt de 5.4 l/100km si unul urban de 6 l/100km. Cu un plin am reusit sa fac mai bine de 600 de km. Citroen C1 este foarte usoara avand 1240 de kg, atinge 100 km/h in 10.9 secunde si o viteza maxima de 170 km/h, viteza la care probabil iti iei si zborul :). Insa, asa cum am precizat si in descriere, nu stii cand ajungi cu acesta masinuta la 90 de km/h.

 

SIGURANTA

La capitolul siguranta, masina sta destul de bine, a fost testata în 2014 de către EURONCAP unde a obţinut 4 stele de siguranţă.
Scurta analiza:

Mai multe detalii găsiți aici: https://www.euroncap.com/en/results/citro%C3%ABn/c1/7862
Cateva dintre dotarile modelului sunt:
● Faruri diurne cu LED;
● Sistem monitorizare presiune pneuri;
● Kit reparatie pana;
● ESP + ABS + AFU + ASR;
● Directie asistata electric;
● Airbag-uri frontale si laterale;
● Hill assist;
● Limitator de viteza;

INTERIOR

Funcții pe care le consideram foarte utile si care sunt in dotare sunt: faruri diurne cu LED, aer conditionat, sistem monitorizare presiune pneuri, sistem audio pe ecran tactil 7” cu Mirror Screen + cititor USB. In ceea ce priveste cititorul USB, am intampinat greutati in utilizare, nu a reusit sa citeasca USB-ul pe care il folosesc de regula in toate masinile.

Sistemul multimedia nu ne-a impresionat ca si claritate, dar consola avea un delay in utilizare fooooarte mic comparativ cu alte brand-uri mai scumpe de la care ai pretentii de technologie. Ne bucuram ca am gasit semnalizarea de tip one-touch, foarte utila pentru oras.

De regula, masinile din aceasta clasa au la interior plastic din acela ordinar, dar Citroen C1 a reusit sa ne surprinda la acest capitol, plasticele fiind chiar acceptabile, doar cele de pe portiere sunt mai slab calitative.

Scaunele din fata sunt de tip sport, cu tetiera imobila, care poate fi un dezavantaj pentru persoanele inalte, dar care sunt comode si pe distante lungi parcurse comparativ cu scaunele din spate care sunt destul de incomode. Am simtit lipsa cotierei cu desavarsire si inchiderea automata a usilor la plecarea de pe loc (masina se blocheaza la interior old school), dar ne-au placut grilele de aerisire futuriste ce se invart 360 de grade, bordul care este SF si el, volanul si schimbatorul. Masina are un singur stergator din dotare, dar este suficient pentru a curata parbrizu.

Ceea ce este destul de inconfortabil este faptul ca vizibilitatea soferului in spate este foarte redusa si pentru a te asigura trebuie sa te chinui un pic. Portbagajul este foarte micut, dar perfect pentru o masina de oras in care iti pui cumparaturile mult asteptate, insa sistemul de inchidere al acestuia este prost realizat pentru ca se tranteste foarte tare usa.

EXTERIOR

Bi-tone-ul de la exterior este cel care aduce plus valoare modelului Citroen C1, turcoazul de pe plafon face senzatie. Jantele de asemenea sunt foarte chic si misto. Design-ul nu este punctul forte al acestei masini, dar s-au facut schimbari importante comparativ cu primul model.

PRET: Configuratia totala a masinii a ajuns la 10.190 de euro cu TVA.
PRO: Pretul, usor de condus şi consumul.
CONTRA: Design-ul, vizibilitatea soferului in spate, scaunele din spate inconfortabile.
In concluzie, chiar e City Hero pemtri ca te strecori cu ea pe peste tot, se parcheaza si se conduce foarte usor!

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.