0

Test Drive BMW Seria 4 xDrive Gran Coupe (420d)

În zilele trecute, echipa eblogauto a avut onoarea de a testa un model al unuia dintre cei mai răspândiţi constructori germani, bavarezii de la BMW. Inculpatul? BMW 420d xDrive Gran Coupe. În cele ce urmează vom detalia ceea ce am spus în video. Fără să mai lungim introducerea, iată review-ul nostru…

 

MOTOR/CUTIE: După cum spuneam, modelul testat de noi este 420d xDrive. Încă din denumire ne putem da seama că este vorba despre un Seria 4 cu motor diesel de 2.0 litri şi tracţiune integrală. În ciuda faptului că cei de la BMW sunt arhi-cunoscuţi pentru tracţiunea spate, modelul de faţă nu ne-a dezamăgit deloc din punctul de vedere al modului în care îşi punea puterea pe şosea. S-a întâmplat chiar să nimerim o zi ploioasă în Bucureşti şi am fost mai mult decât recunoscători să avem tracţiune integrală. Motorul, o unitate de 1.995 cmc dezvoltă 184 de cai-putere şi un cuplu maxim de 380 Nm ce poate fi accesat între 1750-2750 rpm. Cutia de viteze, o unitate automată sport Steptronic cu 8 rapoarte, a fost foarte docilă în oraş şi a făcut din traficul bucureştean o corvoadă mai uşor suportabilă.

 

CONSUM: Când vine vorba de consum, orice producător auto încearcă să ne păcălească. Noi am rulat maşină doar în modul Eco, încercând să scoatem cel mai bun consum în traficul bucureştean. Cei de la BMW spun că mașina reuşeşte să livreze un consum urban de 5.9l/100 km şi suntem siguri că se şi poate dacă te chinui puţin. Noi nu ne-am chinuit chiar aşa de mult aşa că am reuşit un consum real de 7.5l/100 km. Chiar şi aşa, pentru o maşină ce are o masă în gol de 1.675 kg, este destul de bine. Trebuie să menţionăm că am folosit şi sistemul Start-Stop care şi-a dovedit practicalitatea la semafoarele lungi.

PERFORMANŢE: Viteza maximă a modelului testat de noi este limitată la 234 km/h, cu o acceleraţie de la 0-100 km/h în 7.5 secunde. Datorită cuplului mare uşor accesibil în gama joasă a turaţiilor, specific motoarelor diesel, şi datorită tracţiunii integrale, maşina livra puterea foarte repede. Maşina stă foarte bine pe drum şi şasiul dă o siguranţă îmbietoare conducătorului, ajutându-l să fie un şofer mai bun decât probabil este în realitate.

SIGURANŢĂ: În momentul scrierii acestui review, maşina încă nu a dat testul EURO Ncap şi probabil nici nu va face asta pentru că a făcut-o deja fratele ei mai mare, seria 3. Fiind bazat foarte mult pe Seria 3, putem presupune că şi Gran Coupe-ul ar putea primi tot 5 stele Euro NCAP. Cele 6 airbag-uri îşi fac foarte bine treaba dacă este nevoie dar să sperăm că nu este. Maşina vine şi cu câteva sisteme pentru a evita un accident: controlul stabilităţii, cruise control cu funcţie de frânare, o camera ce recunoaşte semnele din trafic şi recomandă şoferului să rămână sub viteză sugerată de ele.

 

INOVARE: BMW a creat vâlvă în rândul fanilor mărcii când au anunţat că Seria 3 Coupe va avea o nouă denumire: Seria 4. În ciuda noii nomenclaturii, maşina este „aceeaşi Mărie cu altă pălărie” ceea ce nu este un lucru rău deloc. Inovaţia germanilor stă în calitatea şi fiabilitatea de care dau dovadă produsele lor. Nici sistemul xDrive nu ne-a displăcut, în ciuda faptului că bavarezii sunt recunoscuţi pentru maşinile excelente cu tracţiune spate.

TEHNOLOGIE: Maşinile au devenit mai mult decât simple ustensile ce pot fi folosite pentru a ajunge din A în B menţinând un confort şi o ergonomie ridicate. Pentru a-ţi face viaţă mai uşoară, BMW aduce câteva gadget-uri la bordul noii Seria 4. Vom aminti câteva lucruri pe care noi le-am găsit a fi mai importnante. Head-up display: un sistem ce proiectează pe parbriz în partea şoferului câteva informaţii esenţiale despre viteză, sistemul media şi navigare. Sistemele de camere video: în legătură cu senzorii de parcare, acest două sisteme fac maşina să fie uşor de manevrat pe străduţele înguste ale Bucureştiului. Toate aceste sisteme sunt puse în legătură prin iDrive, o interfaţă care poate părea greu de folosit şi aglomerată la început dar după puţin timp totul devine mai uşor.

 

INTERIOR: De ce să încerci să repari ceva ce nu e stricat? Pe aceeaşi idee au mers şi germanii când au păstrat interiorul clasic al mărcii, implementând doar mici schimbări incrementale. Oriunde pui mâna, materialele sunt de cea mai înalta calitate. Începând de la scaunele tapiţate cu Alcantara până la bordul excelent şi volanul de o mărime perfectă, maşina face tot posibilul să îţi arate că banii tăi au fost cheltuiţi cum trebuie. O calitate importantă a Gran Coupe-ului este portbagajul extrem de încăpător şi spaţiul destul de generos pentru pasagerii din spate. Se pot înghesui 3 persoane pe bancheta din spate dar la o călătorie mai lungă nu vor stă deloc confortabil. În portbagajul de dimensiuni generoase cu podea plană de încărcare pot încăpea bagaje pentru vacanţe destul de lungi şi încărcarea lor este mult mai ușoară datorită hayon-ului cu operare automată. Vizibilitatea în faţă şi laterale este foarte bună dar cea în spate lasă de dorit. Germanii se bazează foarte mult pe sistemul de camere din jurul maşinii şi trebuie să recunoaştem că nici nu am simţit nevoia să folosim luneta. Portbagajul de 480 de litri este cu 35 de litri mai mare decât cel al Seriei 4 Coupe dar la egalitate cu Audi A5 Sportback.

EXTERIOR: Suntem subiectivi când spunem că este o maşină arătoasă dar acest lucru ne-a fost confirmat şi în trafic. Maşina are şi pachetul aerodinamic M-Sport ceea ce îi conferă un plus de agresivitate. Stand în trafic la un semafor, un nene cu un Logan MCV da geamul jos şi mă întreabă zâmbind: „E frumoasă dar eşti cam tânăr să o conduci”. I-am explicat că este împrumutată şi am continuat să discutăm despre maşină. Fără doar şi poate maşina atrage privirile tuturor şi este şi normal având o silueta unduioasă de coupe. În ciuda siluetei, maşina are o lăţime de 1825 mm faţă de 1811 mm cât are Seria 3.

PREŢ: Preţul de pornire comunicat de cei de la Automobile Bavaria ( pentru 420d xDrive Gran Coupe este de 35.700 de euro fără TVA (44.268 de euro cu TVA). La această suma s-au adăugat opţionale de 14.216 de euro fără TVA (17.628 cu TVA) ajungându-se la un total de 49.916 de euro fără TVA (61.896 de euro cu TVA). Amintim aici câteva dintre echipamentele opţionale: pachet M-Sport (scaune Alcantara, detalii M în interior, jante M din aliaj uşor, etc.), cutie sport automată Steptronic cu 8 rapoarte, faruri adaptive LED, head-up display, senzori de ploaie şi de parcare. Printre rivali se numără Audi A5 Sportback Quattro 2.0 TDI (preţ de pornire 35.960 de euro fără TVA, 44.590 cu TVA) şi VW CC 2.0TDi 177CP DSG 4Motion (37.480 de euro cu TVA). Partenerul nostru pe leasing ne-a oferit soluţia BCR Leasing unde avansul este 20% şi cu o rată lunară de 1112.10 euro cu TVA pe 48 de luni.

PRO: Motor, design-ul exterior, calitatea materialelor, stabilitatea şi poziţia la volan.

CONTRA: Preţul de achiziţie.

GALERIA FOTO – BMW Seria 4 420d xDrive Gran Coupe

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *