BMW iX3 ar putea fi trecut cu vederea cu ușurință, dar acesta este punctul său forte. Cumpărătorul care dorește tehnologia motoarelor electrice de generația a 5-a de la bavarezi, dar nu vrea să iasă atât de mult în evidență cu un BMW iX, are acum opțiunea perfectă. Nu mulți știu că această tehnologie avangardistă a debutat pe BMW iX3, pentru ca mai apoi să ajungă la frații BMW iX și i4, deși aceștia din urmă atrag mai multe priviri.
iX3-ul asigură o trecere ușoară de la o mașină termică la una electrică, având un interior 99% identic cu al unui X3 diesel, de exemplu. În afară de butonul Start Stop ce este acum albastru, iX3 învăluie șoferul într-un habitaclu cu care este familiarizat dacă a mai condus modele BMW din ultimii ani, sau dacă nu a avut această ocazie, are acum șansa să experimenteze un interior cu care este lesne a te obișnui.
Sistemul de propulsie electric de generația a 5-a reușește să pună laolaltă toate componentele principale necesare propulsiei, realizându-se astfel o carcasă compactă ce găzduiește motorul electric, transmisia și toată electronica de putere necesară. Cei 286 cai putere dezvoltați reușesc să propulseze iX3 până la o viteză maximă limitată la 180km/h, iar cuplul de 400 Nm permite modelului de circa 2.2 tone să ajungă la 100 km/h în 6.8 secunde. Dacă la această rețetă adăugăm și ingredientul minune – propulsie – obținem un model care e mai distractiv la condus decât ar avea dreptul să o fac un SUV electric de aceste dimensiuni.
Bateria de 74 kWh îți permite o autonomie reală de circa 390 km, iar motorul ce utilizează cantități mult mai mici de pământuri rare îți oferă cu adevărat o experiență eco friendly. Cea mai bună variantă pentru a-ți cumpăra un iX3 este să nu-l echipezi mai sus de 75.000 Euro, astfel că vei putea beneficia de reducerea de 10.000 Euro acordată de statul român. La 65.000 euro să ai o mașină electrică premium pe care să te poți baza din punctul de vedere al autonomiei, nu e rău deloc.
Nota: