Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test drive Audi Q5 2.0TDI Quattro S-Line DSG REVIEW & VIDEO

Test drive Audi Q5 2.0TDI Quattro S-Line DSG REVIEW & VIDEO

Daca v-ati uitat de multe ori la Audi Q7 si v-ati gandit ca este o masina pe placul vostru, dar e un pic prea mare, atunci germanii vin in salvarea voastra cu modelul Q5, fratele mai mic al lui Q7. Noul Q5 promite sa fie la fel de practic precum inaintasul, dar intr-o caroserie mai compacta si mai prietenoasa cu drumurile prin oras.

Motor/Cutie: Masina pe care am avut-o noi pentru test drive este Audi Q5 2.0TDI clean diesel Quattro cu cutie automata in 7 rapoarte. In echiparea noastra, masina punea pe asfalt o putere de 190 cai putere si un cuplu de 400 Nm, dupa cum era si de asteptat din partea unui diesel ce trebuie sa puna in miscare o masina destul de grea. In ciuda greutatii, plecarea de la semafor in oras se face cat mai subtil cu putinta, masina incercand sa faca drumurile cat mai line. Atunci cand nu suntem in modul “Dynamic”, cutia este programata in asa fel incat sa nu mai vrei sa te mai intorci vreodata la o cutie manuala, oferind soferului o senzatie de usurinta la condus pe care numai o masina cu o cutie automata buna ar putea-o oferi. Motorul nu lasa nici el de dorit, realizand un echilibru foarte bun intre performante si consum. Unitatea de propulsie si transmisia par ca au fost gandite special pentru familiile ce vor un confort cat mai mare atunci cand calatoresc in Audi Q5. Pe de alta parte, indata ce motorul este pus in modul dinamic, pedala raspunde mult mai bine la acceleratie, dar asta nu face din Q5 o masina sportiva; ramane o masina de familie care, din cand in cand, poate sa accelereze mai alert decat ai crede ca este in stare.

Consum: Dupa cum spuneam, Q5 este o masina grea si e si normal sa fie asa: toate finisajele adauga la masa masinii destul de mult, avand un total de 1860 kg. Cu o astfel de masa, nu e de mirare ca in realitate consumul masinii il depaseste pe cel estimat de producator. Fiind destul de frig in perioada in care am testat masina, sistemul start&stop nu a intrat de prea multe ori in functiune, in ciuda faptului ca am condus mai mult prin oras (80% in oras vs. 20% pe centura, drum intins, etc.). Audi estimeaza un consum urban de 6.5 l/100 km, dar noi cel mai mult am reusit 8.1 l/100 km. In ciuda faptului ca estimarea germanilor este cam optimista, trebuie sa recunoastem ca pentru o masina atat de grea, consumul este chiar bun. Ca sa nu mai spunem ca masina are un rezervor de 75l pentru o autonomie cat mai mare.

test-audi-q5-sline-eblogauto (5)

Performante: Dupa cum am stabilit mai sus, avem de-a face cu o masina de familie care poate sa si accelereze destul de tare, dar asta nu o face o masina sport. Totusi, Audi Q5 atinge 100 km in 8.4 secunde si continua sa mearga pana la o viteza maxima de 210 km/h. Un lucru interesant pe care l-am observat este ca in curbe, gratie tractiunii Quattro, masina sta mai bine decat te-ai astepta si pare ca nu depune eforturi pentru a se mentine pe trasa pe care o doreste soferul. Acestea fiind zise, Q5-ul se descurca cel mai bine la drum intins: acolo poate sa capete viteza destul de repede si modul in care se aseaza pe sosea ii permite soferului sa conduca fiindu-i solicitata cat mai putin atentia. Asta nu inseamna ca in oras Q5-ul nu se descurca deloc: cutia e ascultatoare in trafic iar plecarile de la semafor se fac exact asa cum se vrea soferul: cat mai line sau cat mai rapide. Pentru cei care opteaza sa adauge pe masina Audi drive select, se poate selecta exact modul de condus dorit in orice situatie: confort, auto, dynamic, efficiency si modul individual in care se pot seta parametrii masinii (greutatea directiei, timpul de raspuns al acceleratiei, suspensia, etc) in mod individual. In ciuda faptului ca aceasta masina este un SUV, trebuie sa recunosc ca nu am testat-o in conditii off road deoarece sunt sigur ca foarte putini din cei care o cumpara vor face off road extrem. Chiar si asa, pentru pante cu inclinatii nu prea mari si pentru zapada care a inceput sa cada din greu in ultimii ani la noi in tara, nu cred ca vor fi probleme, avand in vedere ca audi Q5 vine cu diferential Torsen ce asigura tractiune 4X4 permanenta.

test-audi-q5-sline-eblogauto (7)

Siguranta: Nu incape nicio indoiala ca Audi Q5 face tot posibilul sa-si protejeze ocupantii. In general, SUV-urile mici si mari precum si Crossover-urile de toate marimile sunt cumparate pentru pozitia inalta de condus si senzatia de siguranta ce vine odata cu aceasta. Q5 nu face nicio exceptie: datorita inaltimii si tehnologiei folosite pentru a imbina panourile masinii, nimic nu lasa impresia ca ar putea ceda usor in cazul unui accident. In dotarea standard masina vine cu airbag pentru sofer si pasager cu recunoastere a pozitiei pe scaun, precum si cu airbag-uri pentru cap pe toata lungimea ferestrelor laterale. O dotare de siguranta mai putin vizibila este coloana de directie ce se deformeaza in cazul unui impact pentru a amortiza puterea loviturii, dar si controlul electronic al stabilitatii ce mentine masina pe sosea in cele mai vitrege conditii. Toate aceste tehnologii au ajutat Audi sa obtina 5 stele la testele Euro NCAP cu modelul Q5 si acest lucru nu ne uimeste deloc.

test-audi-q5-sline-eblogauto (9)

Inovare: La acest capitol am fi vorbit despre sistemul de infotainment Virtual Cockpit creat de Audi si montat pe noul R8 si noul TT, dar din pacate inca nu este disponibil si pe Q5. Vom acorda un capitol special acelui sistem cand il vom testa.

Tehnologie: Audi monteaza pe masinile lor sistemul de infotainment numit Audi MMI, un sistem ce foloseste ca metoda principala de introducere a comenzilor o rotita multifunctionala, similara cu cea pe care o foloseste BMW. Probleme majore cu aceasta implementare cu exista, dar poate fi putin bulversant pentru noii proprietari modul in care trebuie negociate diferitele meniuri. Avand in vedere modul in care masinile din zilele noastre evolueaza din punct de vedere al sistemului de infotainment, devine din ce in ce mai greu sa schimbi postul de radio in timp ce conduci. Norocul nostru ca Q5-ul a venit cu comenzi pe volan. Cum masina noastra avea si Audi Soundsystem, trebuie sa mentionam si ca din punct de vedere al calitatii sunetului, masina sta peste medie de bine. Din punct de vedere al conectivitatii, situatia e un pic ciudata: avem 2 sloturi pentru carduri SD, o mufa AUX de 3.5 mm si Bluetooth pentru conectarea telefonului. Observati ca lipseste ceva? Exact! Lipseste conexiunea USB. Inainte sa iau masina acasa pe perioada weekend-ului am avut o discutie cu un domn ce lucreaza la Audi pe vanzari si m-a informat ca Audi este cunoscut ca fiind un producator important ce nu ofera coenxiune USB. De ce? Nu stiu. In zilele noastre cand toti ramanem fara baterie la smartphone, parca era practica o conexiune USB unde sa ne putem incarca telefonul pana ajungem acasa.

test-audi-q5-sline-eblogauto (14)

Interior: Interiorul lui Q5 este acelasi pe care il stim cu totii de la majoritatea Audi-urilor din ultima vreme: sobru, elegant, functional. Nimic nu creeaza zgomot atunci cand masina este in mers, interiorul reusind sa te izoleze de lumea de afara. Imbinarile sunt atat de bine facute incat ai impresia ca ar putea exploda ceva langa masina ta si tu nu ai simti nimic. Pozitia la condus este, dupa cum era asteptat, una inalta ce iti permite sa vezi bine in jurul masinii, uimitor fiind faptul ca poti vedea foarte bine prin luneta atunci cand vrei sa garezi cu spatele sau sa parchezi lateral. In lipsa unei camere pentru marsarier, trebuie sa recunosc ca m-am obisnuit destul de repede cu dimensiunile masinii. Scaunele sunt confortabile pentru drumuri lungi, dar versiunea noastra nu avea scaune electrice asa ca spatarul scaunului se regla cu o rotita similara cu cea de pe Dacia. Avand in vedere pretul masinii, ma asteptam sa aiba scaune reglabile electric. Pentru bancheta spate rabatabila pe bucati (60:40) va trebui sa platiti 229 Euro in plus, dar este o investitie ce merita, mai ales pentru cei care planuiesc sa faca excursii la munte. Pasagerii din spate au destul loc si nu vor avea un sentiment de claustrofobie atunc cand vor calatori in excursiile mai sus amintite. In concluzie, mare parte a pretului pentru aceasta masina se duce la interior, acesta nefiind un lucru rau, avand in vedere ca acolo vei petrece majoritatea timpului.

test-audi-q5-sline-eblogauto (13)

Exterior: Limbajul de design al celor de la Audi este deja bine cunoscut de toata lumea, asa ca nu mai are rost sa vorbim despre pareri subiective: toata lumea stie cum arata un Audi, ori iti place ori nu iti place. Pentru a spori pedigree-ul sportiv, Q5-ul nostru avea si pachetul S line, ceea ce il facea un pic mai agresiv, oferindu-i un mod special de a se aseza pe sosea. La exterior, tin sa ii felicit pe Audi pentru farurile si stopurile cu LED. Stiu, o sa spuneti ca nu e mare branza: toata lumea are faruri/stopuri ce utilizeaza LED. Ce uita foarte multi este ca Audi este producatorul care a implementat prima data aceasta tehnologie, folosind-o pentru a avea un consum electric mult mai mic decat cel rezultat din utilizarea becurilor clasice. Farurile LED nu au doar scop practic, ci si arata foarte bine noaptea.

Vezi galeria foto completa: Click aici!

Pret: Sunt sigur ca nu va asteptati la o suma mica din partea unui SUV compact de la Audi si foarte bine faceti. Modelul nostru, Audi Q5 2.0 TDI S Tronic 7 trepte cu pachetul S Line si alte cateva jucarii pe la interior, a ajuns la 60.000 Euro. Nu ar trebui sa ne uimeasca acest lucru, cam asa e cu toate masinile nemtesti: cand incepi sa adaugi optionale, fara sa iti dai seama ai mai adaugat inca 10.000 Euro. Chiar si asa, masina noastra nu avea scaune reglabile electric sau camera pentru marsarier. Daca Audi Q5 isi merita sau nu pretul, ramane la latitudinea fiecaruia dintre voi.

PRO: cutia automata, finisajele interioare, vizibilitatea, consum

CONTRA: pretul de achizitie, Audi MMI

Productie

tester: Adi Dima
video: Chiriac Razvan
foto: Ionut Enache

Parteneri

MIDOCAR si F64

powered by f64.ro

SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Canon Acumulator LP-E6
Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro OS Canon [C]
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM
Canon EOS 60D body

reclama