Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

PREMIERA Test Drive Subaru Forester

Subaru Forester nu va fi niciodată o mașină ușor de vândut în țara noastră pentru că nu excelează la cifrele care, puse pe hârtie, îi impresionează pe cumpărătorii români. Nu are un consum excelent, nu are cine știe ce accelerație, pare că nu are niciun motiv să existe lângă competitorii ei. Cu numai 136 cai putere și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 12.2 secunde, Forester pare că nu este nimic altceva decât o mașină care ar fi impresionat acum 15 ani.

Cred cu tărie că Forester 6 merită atenție și în zilele noastre, având în vedere sistemele de siguranță care sunt peste nivelul mediu al clasei și manevrabilitatea ce-și face simțită prezența, indiferent de suprafața pe care mașina rulează. Symmetrical SWD nu este doar un simplu sistem de tracțiune integrală, ci este unul care prioritizează atât aderența la toate roțile, cât și distribuția atentă a maselor. Această caracteristică oferă lui Forester o dinamică unică pe care o poți observa doar atunci când mașina rulează la limită pe suprafețe alunecoase cu multe denivelări. Lăsând la o parte faptul că suspensia absoarbe șocurile ca o saltea cu memorie, tracțiunea integrală permite puțină supravirare, tocmai pentru a-ți oferi plăcerea condusului la limită. E greu în cadrul unui simplu test drive să observi acest comportament al mașinii, astfel că niciodată nu vei ști de ce Subaru are printre cei mai fideli clienți. Totuși, dacă sute de mii de americani și europeni aleg să cumpere tot Subaru, după ce deja au avut un astfel de model, înseamnă că ceva face bine acest constructor.

Da, interfața sistemului de infotainment nu este atrăgătoare deloc, dar există Android Auto și Apple CarPlay wireless care te scapă de această problemă. Sistemul Eye Sight utilizează 3 camere ce supraveghează în mod constant traficul și reacționează ca atare, dar nu într-atât de intruziv încât să vrei să oprești sistemele, astfel punându-te în pericol mai mare. Pe lângă măsurile luate pentru siguranța activă, japonezii implementează și anumite întărituri în locuri strategice din caroserie pentru a limita deformarea în cazul unui accident. Având în vede aceste lucruri, nu cred că greșesc dacă numesc Subaru un Volvo japonez.

Subaru Forester 6 vine acum cu o componentă mai puternică a sistemului mild hibrid, mașina putând să meargă pur electric la viteze joase, inclusiv în marșarier. În ciuda acestui lucru, să nu te aștepți la cine știe ce consum, mai ales având în vedere că în mod constant angrenezi toate roțile – cam 10 litri/100 km.

Modelul este în continuare spațios și ergonomic, deci va fi ușor să-ți petreci zilele alături de el, presupunând că înțelegi de ce dealerul îți cere prețul pe care îl cere, iar tu îl accepți. Nu este o mașină ieftină și nu este ușor de recomandat, dar sper că cei de la Subaru vor descoperi modalități noi de a pune în valoare acest brand, făcându-l mai ușor de recomandat pentru o plajă mai largă de posibili cumpărători.

CONCLUZII

Nota: