0

PREMIERA: Test Drive Noua Toyota Auris 1.6l benzina Valvematic


MOTOR/CUTIE: Am testat ultimul model de la Toyota, noul Auris varianta pe benzina cu motor de 1.6l. Motorul este unul destul de sprinten dar gandit parca pentru oras. Spun asta pentru ca in momentele in care doresti performante ceva mai bune, este necesar sa o turezi la peste 2.000 RPM pentru a primi un cuplu maxim. Motorul are o putere de 132 CP la 6.400 RPM si cuplu maxim de 160 la 4.400 RPM. Cutia de viteze este manuala, in sase rapoarte, bine etajata, precisa si cu rapoarte scurte ce favorizeaza consumul. Pe scurt, masina este una economica si care tine la mediul inconjurator, in mare parte este destinata traficului urban iar motorul de 1.6l este cea mai buna si accesibila varianta la cumparare…NOTA: 4.4

 
 
CONSUM: Desi consumul pe hartie este de 5.9l/100km, noi am atins valoarea de 7.5l/100km dar in regim sportiv incercand mai mult performantele masinii decat sa conservam consumul. Sincer sa va spun, doream parca mai mult la test, adica motorul diesel de 2.0l D-4D unde performantele sunt mult mai mari dar consumul este similar, ceva mai scazut, si din acest punct de vedere ii acord…NOTA: 4.5
 
 
PERFORMANTE: Tot vorbeam de perfomante, motorul pe benzina de 1.6l atinge 100 km in doar 10 sec., un timp foarte bun pentru o compacta…NOTA: 4.4
 
 
SIGURANTA: Masina nu a fost inca testata de EuroNCAP dar fara indoiala va obtine cele 5 stele. Toyota a lucrat mult pe acest segment, demonstrand inca o data respectul fata de cumparator. Nou la acest capitol este atentia pe care Toyota o acorda protectiei pietonilor dar si siguranta pasagerilor. In standard, masina vine cu 8 airbaguri, sisteme ABS, VSC, EBD, isofix, faruri adaptive…si lista poate continua. In concluzie, pot spune ca Auris-ul se dovedeste a fi una dintre cele mai sigure compacte…NOTA: 4.7
 
 
INOVARE: Cu ce vine noul Auris? Clar este noul look proaspat, modern si indraznet…cu forme noi si agresive ce vrea sa te faca sa crezi ca ai in fata o adevarata sportiva…NOTA: 4.4
 
 
TEHNOLOGIE: Ce mi-a placut in mod deosebit este sistemul multimedia Toyota Touch si sistemul audio JBL. In dotari masina nu duce lipsa, aici amintesc de gps, conectivitate Ipod, usb, mp3, camera marsarier, senzor ploaie si lumina, SIPA (sistemul de asistenta la parcare), sistemul SmartEntry…NOTA: 4.4
 
 
INTERIOR: Ei, aici japonezii chiar ca au schimbat radical masina. Nu vei gasi la interior niciun material care sa iti dea impresia de ieftin ci dimpotriva nivelul calitatii materialelor este unul foarte ridicat. Bordul masinii este unul ergonomic, consola fiind orientata catre sofer, cu ceasuri conventionale si mari, fara exagerari la nivelul afisajelor digitale. Consola centrala este dominata de un LCD al navigatiei sub care se afla butoanele climei. Totusi am gasit si un element care nu stiu cum sa zic, nu-i vad rostul. Aceasta este ceasul digital, cu un fond albastru (de ce albastru???), mic si timid in consola bordului. In rest, la interior mai amintesc de scaunele sportive cu o excelenta priza laterala si incalzite inca din dotarea entry-level. Portbagajul nu este printre cele mai incapatoare dar ofera o capacitate de 360l si care poate oferi prin rabatarea scaunelor spate un spatiu indeajuns pentru bagaje. Vizibilitatea la volanul masinii este una buna, atat in fata cat si in lateral. Din cauza noului design, vizibilitatea in spate este scazuta avand de suferit luneta spate dar acest detaliu poate fi imediat sters datorita camerei video spate si senzorilor de parcare care iti usureaza in mod sigur manevra la marsarier…NOTA: 4.4
 
 
EXTERIOR: Gata! Nu mai pot spune ca Auris-ul este urat ci dimpotriva noul model poate concura cu brio impotriva rivalilor actuali. Design-ul este preluat dupa conceptul Toyota Furia. Noul design al masinii se vrea a fi unul proaspat, nou, modern si indraznet. Dar eu as spune chiar mai mult de atat, ca imi plac noile linii ale masini…mult mai agresive ce iti ofera o tenta clar sportiva, partea din fata este intr-adevar una foarte reusita in special datorita farurile ascutite si subtiri ce se prelungesc direct pe grila frontala. In concluzie, cei de la Toyota au reusit sa scoata o masina frumoasa…NOTA: 4.8
 
 
PRET: Noul model Auris pleaca de la un pret de 14.508 euro (inclus TVA) pentru versiunea Benzina 1.33l Dual VVT-i – Terra. Dar versiunile pe care vi le-as recomanda ar fi intai cel testat si de mine, Benzina 1.6l Valvematic – Luna la pret de 16.628 euro (inclus TVA) sau cel Diesel 2.0l D-4D de 19.238 euro (inclus TVA). Dar pentru mai multe informatii va invit sa vizitati site-ul dealer-ul Toyota in Focsani, respectiv al firmei AUTOBESTCENTER SRL: www.autobestcenter.roNOTA: 4.2
 
 
PRO: Puterea motorului, cutia de viteze, tinuta de drum, design-ul exterior, dotarile standard si siguranta

CONTRA: Spatiu in spate si ceasul digital

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *