1

Piata auto romaneasca pe marginea prapastiei

APIA a dat publicitatii situatia pietei auto pentru luna iulie 2012. Dealerii auto arata ca scaderea vanzarilor continua si adanceste criza si mai mult pe piata auto romaneasca. In aceste conditii, guvernul ar trebui sa caute cat mai repede solutii. Doua dintre ele ar putea veni din taxa de poluare si programul „Rabla”.
 
Productia auto nationala (Dacia si Ford) a inregistrat o crestere de 25% fata de luna trecuta dar fata de aceeasi perioada a anului trecut, se inregistreaza o scadere de 4.3%. Astfel, exportul a inregistrat o crestere importanta de 7% fata de perioada anului 2011 inregistrand astfel un volum total de 192.046 de unitati.
 
Scaderea vanzarilor este mai evidenta ca niciodata. Vanzarile de autovehicule (autoturisme + auto comerciale) a inregistrat o scadere de 18.5% fata de anul trecut, cu un volum de 50.003 unitati. La capitolul autoturisme, scaderea este si mai clara inregistrand o scadere de 20.5% adica un volum de 41.553 unitati. Topul marcilor in primele 7 luni ale lui 2012 este urmatorul: Dacia (11.006 unitati – 26.5%), VW (4.745 unitati – 11.4%), Skoda (3.958 unitati – 9.5%), Renault (2.787 – 6.7%), Ford (2.727 unitati – 6.6%) su Hyundai (1.778 – 4.3%). La capitolul marci, cel mai bine vandut model este Dacia Logan cu un volum de 5.534 urmat de SUV-ul Dacia, Duster cu 3.118 unitati. Singura crestere pe segmentul de clase ramane in continuare pe cea premium/lux cu un procent de 33% – 621 unitati. Vanzarile pentru vehicule comerciale a inregistrat o scadere de 6.8% iar marcile care au inregistrat totusi vanzari la acest capitol au fost: Ford, Dacia, Renault, VW si Fiat care acopera 66% din totalul pietei.
 
Piata auto se afla in criza si este obligatoriu necesar de masuri care sa stimuleze achizitia de autovehicule care corespond cerintelor UE si in acelasi timp retragerea celor poluante si nesigure in trafic.
de Robert Drilea

via: Comunicat APIA

Tag-uri: , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

1 COMMENT

  1. oana

    Este si normal daca nivelul de trai scade iar dealeri auto nu vin cu solutii de finantare.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *