Zilele trecute, mai exact, pe data de 24 septembrie 2025, uzina de la Sochaux, Franța a produs exemplarul cu numărul 200 000 al SUV-ului de segment C care este și lider de piață în segmentul său în Franța. Mai exact, sărbătorita de astăzi este cea de-a treia generație a lui Peugeot 3008, care a intrat în producția de serie în anul 2024.
Ca să clarific puțin lucrurile încă de la început, trebuie să menționez faptul că cele 200 000 exemplare despre care discutăm astăzi se referă strict la cea de-a treia generație a lui Peugeot 3008, adică la modelul care a fost prezentat prima dată în anul 2023.
Povestea lui Peugeot 3008 a început mult mai devreme de atât, mai exact, cu aproape două decenii în urmă, în anul 2008, când a fost lansată prima generație a acestui model. Ca o mică paranteză, cum vi se pare faptul că în anul 2008 a fost lansat un model numit 3008?
Prima generație a lui Peugeot 3008
Dincolo de întrebările cu tentă conspiraționistă, prima generație a lui Peugeot 3008 și-a început cariera ca un fel de combinație între o caroserie de tip monovolum și una de tip crossover. Deși a fost criticat deseori pentru designul său, acesta a fost totuși un model de succes.
În anul 2016 acesta a primit un înlocuitor, sub forma celei de-a doua generații de 3008, care a devenit atunci în mod clar un crossover, sau un SUV compact. Designul este unul complet diferit, acesta adoptând o filosofie mai apropiată de ceea ce cunoaștem astăzi la Peugeot, cu un volan de mici dimensiuni și un instrumentar de bord care trebuie privit pe deasupra volanului.
A doua generație a lui Peugeot 3008
Succesul acestui model a fost unul răsunător încă de la început, fiind înregistrate 100 000 de comenzi într-o perioadă de doar 6 luni de la lansarea acestuia. Mai mult de atât, jumătate dintre aceste comenzi au venit de la oameni care nu au mai avut niciodată un Peugeot până atunci.
Aflat acum la a treia generație, Peugeot 3008 a trecut iarăși printr-o schimbare importantă, acesta adoptând acum o formă de caroserie de tip SUV fastback. Acesta este construit pe platforma grupului Stellantis STLA Medium, ceea ce înseamnă că poate fi echipat atât cu motorizări termice, cât și cu sisteme de propulsie electrice.
Apropo de acest capitol, aproximativ 22% dintre vânzările noului Peugeot 3008 sunt reprezentate de modelele electrice, iar aproximativ 54% dintre clienți au optat pentru nivelul de echipare de vârf denumit GT.
În ceea ce privește sistemele de propulsie disponibile pe actualul Peugeot 3008, acestea sunt următoarele, ultimele trei din această listă fiind 100% electrice: