0

Noul Porsche Cayenne este acum disponibil și în versiune hybrid plug-in

Porsche își extinde și mai mult gama de modele hibride: noul Cayenne E-Hybrid îmbină cea mai bună dinamică la condus din clasa sa cu eficiența maximă. Un motor V6, de trei litri, (250 kW/340 CP) își unește forțele cu un motor electric (100 kW/136 CP), pentru a genera o putere totală a sistemului de 340 kW (462 CP). Cuplul maxim de 700 Nm este disponibil devreme, imediat deasupra turației de ralanti; strategia de boost o egalează pe cea a supercarului 918 Spyder. Sistemul propulsor hibrid al noii versiuni Cayenne permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 5,0 secunde și o viteză maximă de 253 km/h. Noul Cayenne E-Hybrid poate parcurge o distanță de până la 441) km și poate atinge o viteză de 135 km/h în regim pur electric. Consumul mediu, conform New European Drive Cycle (NEDC), în funcție de setul de anvelope utilizat, este de 3,4 – 3,2 l combustibil/100 km și de 20,9 – 20,6 kWh energie electrică/100 km. Odată cu lansarea Cayenne E-Hybrid, Porsche își extinde gama de sisteme de confort și asistență pentru întreaga linie de modele Cayenne, cu dotări opționale precum noul head-up display, scaune cu funcție de masaj și jante de 22 de inci, din metal ușor.

Cayenne E-Hybrid este următorul pas în călătoria Porsche către mobilitate electrică. În timp ce performanțele motorului cu combustie sunt superioare celor din generația anterioară cu 5 kW (7 CP), ajungând până la 250 kW (340 CP), performanțele motorului electric sunt acum cu peste 43% mai mari, ajungând la 100 kW (136 CP). Combinate, cele două motoare generează o putere totală a sistemului de 340 kW (462 CP). Strategia de boost, derivată de la supercarul 918 Spyder, este una dintre noutăți, asigurându-se că motorul electric poate fi utilizat în toate modurile standard de condus ale pachetului Sport Chrono, pentru o creștere suplimentară a performanțelor. Astfel, cuplul maxim devine disponibil imediat după ce apăsați pedala de accelerație. În funcție de scenariul de condus și de cerințele de performanță, conducătorii auto pot continua să valorifice cuplul pe toată gamă de viteze. Acesta duce la o experiență de condus superioară, mai agilă. Accesul la boost-ul de putere și nivelul de încărcare a bateriei în timpul călătoriei depind de modul de condus. Practic, în modurile axate pe performanță Sport și Sport Plus, toată energia bateriei poate fi utilizată pentru un singur boost. În modul Sport, bateria este încărcată atât cât e necesar pentru un nou boost, iar în modul Sport Plus, aceasta e reîncărcată cât de repede posibil. Celelalte moduri de condus oferă o eficiență maximă la condus.

Capacitatea bateriei a fost îmbunătățită semnificativ în noul Cayenne E-Hybrid, alături de autonomia electrică și de rezervele de boost: în comparație cu modelul precedent, capacitatea a crescut de la 10,8 la 14,1 kWh, echivalând cu o creștere de aproximativ 30%. Bateria răcită cu lichid, amplasată sub podeaua portbagajului, constă în opt module, cu câte 13 celule litiu-ion prismatice. Bateria de înaltă tensiune se încarcă complet în 7,8 ore, printr-o conexiune de 230 V, 10 A. Dacă, în schimb, se folosesc încărcătorul opțional de bord, de 7,2 kW și o conexiune de 230 V, 32 A, ca alternativă la încărcătorul standard de 3,6 kW, bateria se va reîncărca în doar 2,3 ore.

Procesul de încărcare poate fi gestionat și monitorizat din Porsche Communication Management (PCM) și, de la distanță, prin aplicația Porsche Connect. Controlul independent al climatizării, adică pornirea funcției de încălzire și a aerului condiționat atunci când motorul este oprit, este inclus în echiparea standard și poate fi controlat individual și de pe smartphone. Porsche Connect poate fi, de asemenea, utilizat pentru a găsi stații de încărcare și pentru a le seta ca destinație în sistemul de navigare. Noul Porsche Charging Service permite acces la stațiile de încărcare publice fără a fi nevoie de o autentificare suplimentară, indiferent de furnizor. Acest serviciu este facturat direct prin contul Porsche ID.

Porsche a reproiectat propulsia Cayenne E-Hybrid. Modulul hibrid este alcătuit dintr-o combinație perfect integrată a motorului electric cu ambreiajul de separare. Spre deosebire de sistemul electrohidraulic anterior, cu actuator, ambreiajul de separare este acționat electromecanic, asigurând timpi de reacție și mai rapizi. Transmisia primește noul Tiptronic S, cu opt viteze, dezvoltat pentru întreaga linie de modele Cayenne. Cutia de viteze automată oferă nu numai o pornire mai confortabilă și mai lină, ci și o trecere mult mai rapidă la treptele superioare. Întreruperea forței de tracțiune în timpul comutării treptelor de viteză a fost, de asemenea, redusă.

Cu Porsche Traction Management (PTM), Cayenne E-Hybrid are un sistem de tracțiune integrală, utilizând o cutie de transfer cu un ambreiaj multi-disc controlat electronic, ce asigură transmiterea unui cuplu variabil către axa față. Cu gama sa largă de distribuție a cuplului, sistemul oferă beneficii clare în ceea ce privește dinamica de condus, agilitatea, controlul tracțiunii și abilitățile în off-road. Datorită noului șasiu, Cayenne E-Hybrid oferă aceeași dinamică de condus specifică mașinilor sport, întâlnită la toate versiunile noii generații Cayenne. Porsche Active Suspension Management (PASM) este disponibil în echiparea standard. Dotările opționale includ sistemul de stabilizare a ruliului Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) și un sistem de tractare pentru încărcături de până la 3,5 t.

Odată cu lansarea Cayenne E-Hybrid, Porsche își extinde gama de sisteme de asistență și dotări opționale pentru întreaga linie de modele, cu o varietate de inovații. Pentru prima dată, un head-up display este disponibil într-un Porsche. Acesta proiectează toate informațiile relevante de condus direct în raza vizuală a conducătorului auto. Alte dotări noi, disponibile acum în interiorul Cayenne, sunt copilotul digital inteligent Porsche InnoDrive, cu sistem de control al vitezei de croazieră, scaune de masaj, parbriz încălzit, sistem de încălzire cu acționare de la distanță și jante de 22 inci, din metal ușor.

Noul Cayenne E-Hybrid este disponibil spre comandă și în România, la prețuri începând de la 77.959 EUR fără TVA.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.