0

Noul MINI Clubman ALL4

Odată cu lansarea acestor variante MINI Clubman are loc şi premiera noii generaţii a sistemului de tracţiune integrală ALL4, cu reglare electrohidraulică, masă optimizată şi eficienţă sporită, la cel mai mare şi cel mai versatil model MINI. Sistemul de tracţiune integrală reprezintă o alternativă ideală şi un supliment la tracţiunea faţă caracteristică pentru MINI – totodată, sistemul dispune de un nou principiu de construcţie, cu angrenaj conic de transmisie a puterii pe puntea faţă, arbore de transmisie din două secţiuni pentru transferul puterii şi ambreiaj multidisc Hang-On în diferenţialul punţii spate. În plus, distribuţia cuplului între roţile faţă şi cele spate este adaptată cu precizie în funcţie de situaţie datorită interconectării unităţii de control ALL4 cu sistemul Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii). Reacţia rapidă la schimbările stilului de condus şi ale suprafeţei drumului permite o manevrabilitate sportivă extremă şi proprietăţi superioare de tracţiune în orice condiţii de vreme sau drum.

La lansarea pe piaţă a noilor MINI Clubman ALL4, modelele vor dispune de motoare foarte puternice din cea mai nouă generaţie, echipate cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, dar şi de actualele versiuni de transmisie, manuală sau Steptronic. Pentru motorizarea pe benzină (propulsor de 2,0 litri, cu patru cilindri, ce dezvoltă 141 kW/192 CP), MINI Cooper S Clubman ALL4 este echipat standard cu transmisie manuală cu şase trepte, dar opţional poate fi comandat şi cu varianta Steptronic, cu opt trepte. Pentru cei care aleg modelul MINI Cooper SD Clubman ALL4, cu motor diesel de 2,0 litri (patru cilindri, 140 kW/190 CP), transmisia automată Steptronic cu opt trepte este echiparea standard.

mini (1)

Sistemul de tracţiune integrală ALL4 reprezintă şi o contribuţie suplimentară la cel mai înalt nivel atins vreodată de un model MINI în ceea ce priveşte caracter practic cotidian şi potrivirea pentru călătorii lungi. În orice moment, noul MINI Clubman ALL4 combină sentimentul go-kart caracteristic mărcii cu proprietăţi de manevrabilitate în condiţii de siguranţă şi confort superior al condusului. Aceasta se datorează şi calităţii deosebite a tehnologiei suspensiei, unică în cadrul unui mediu competitiv, care dispune de punte faţă cu braţ transversal şi punte spate cu multibraţ. Totodată, agilitatea maximă este garantată de ecartamentul lat şi de construcţia caroseriei rigidă la torsiune şi cu masa optimizată. Iar ca supliment, echiparea standard include servodirecţie gestionată electromecanic, cu funcţie Servotronic.

În echiparea standard, MINI Clubman ALL4 dispune de sistem Dynamic Stability Control (DSC / controlul dinamic al stabilităţii), care include Dynamic Traction Control (DTC / controlul dinamic al tracţiunii), Electronic Differential Lock Control (EDLC / controlul electronic al diferenţialului) şi Performance Control, în timp ce suspensia sport şi Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) pot fi comandate opţional. Standard, noul MINI Clubman ALL4 este echipat cu jante de 17 ţoli, din aliaj uşor, dar clienţii pot comanda şi variantele opţionale, cu dimensiuni de până la 19 ţoli.

mini (3)

Acum, noul MINI Clubman este disponibile cu opt variante de motorizare, ceea ce oferă o varietate extinsă pentru un concept auto, unic în segmentul compact, în tradiţia unui shooting brake clasic. Distinctiv, limbajul de design include o siluetă extinsă dinamic, contururi puternice ale umerilor, linie lungă a acoperişului şi un spate înclinat. Modelul beneficiază de proprietăţi aerodinamice optimizate datorită Air Curtains – sub forma unor prize de aer dispuse în bara faţă -, dar şi a Air Breathers, reprezentate de prizele de aer amplasate în spatele pasajelor roţilor faţă. Cele patru uşi laterale, dar şi uşile spate caracteristice, divizate şi cu deschidere laterală, contribuie la nivelul ridicat de versatilitate a modelului. În interior, clienţii dispun de cinci locuri integrale, de o banchetă al cărei spătar se poate rabata în raport 40:20:40 şi de un portbagaj al cărui volum este de 360 de litri. Prin rabatarea spătarului banchetei, capacitatea maximă de stocare a compartimentului de bagaje ajunge la un maximum de 1.250 de litri. Şi pentru că MINI este un sinonim la personalizării în funcţie de preferinţele clientului, gama de culori pentru exterior include acum şi nuanţa Digital Blue metalizat.

Variante de motorizare:

  • MINI Cooper S Clubman ALL4: motor pe benzină, cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor, injecţie directă, control complet variabil al supapelor, gestiune variabilă a arborelui cu came), capacitate: 1.998 cmc, putere: 141 kW/192 CP la 5.000 rpm, cuplu maxim: 280 Nm la 1 250 rpm (300 Nm cu funcţia Overboost), acceleraţie (0-100 km/h): 7,0 secunde (transmisie automată: 6,9 secunde), viteză maximă: 225 km/h (225 km/h), consum mediu mixt*: 7,0-6,9 l/100 km (6,4-6,3 l/100 km), emisii CO2*: 162-159 g/km (149-146 g/km), standard de emisii: EU6.
  • MINI Cooper SD Clubman ALL4: motor diesel ,cu patru cilindri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei, injecţie directă common-rail), capacitate: 1.995 cmc, putere: 140 kW/190 CP la 4.000 rpm, cuplu maxim: 400 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm, acceleraţie (0-100 km/h): 7,2 secunde, viteză maximă: 222 km/h, consum mediu mixt*: 4,9-4,8 l/100 km, emisii CO2*: 129-126 g/km, standard de emisii: EU6.
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *