În ultimii ani, coreenii de la Hyundai au fost pe val. Modelele lansate de către aceștia au avut vânzări excelente atât pe continentul european cât și în afara acestuia. Această performanță este de apreciat, în special dacă ținem cont de reputația pe care aceste mărci o aveau în urmă cu 20 de ani. Același lucru se poate afirma și despre un producător mai… autohton, și anume, despre Dacia, care a reușit să fie lider de vânzări pe mai multe piețe din Europa. Cine s-ar fi gândit că se va ajunge aici vreodată? Noi cu siguranță nu.
Și totuși, care este scopul acestei paralele între cei doi producători? Ca să trecem direct la subiect, cei de la Hyundai au în plan să pună capăt monopolului Daciei Spring, care este un succes răsunător în materie de vânzări, în ciuda multiplelor critici pe care acest model le-a primit încă de la lansare. Cum vor coreenii să facă acest lucru? Cu ajutorul noului Hyundai Inster! Acesta este un model electric compact, gândit pentru oraș sau pentru o navetă zilnică pe distanțe scurte.
Când vine vorba de aspectul exterior, cei de la Hyundai propun un design îndrăzneț. Inster are un design angular, chiar pătrățos care este în același timp și foarte contemporan. Blocurile optice cu tehnologie LED, jantele de aliaj, dar și proporțiile generale ale mașinii fac o echipă excelentă și îi oferă lui Inster un aer oarecum familiar. Doar pe noi ne duce cu gândul la modelele Citroën?
De asemenea, atât bara din față, cât și cea din spate beneficiază de câte un scut de protecție, acestea făcându-l pe Inster să pară pregătit de a explora orice junglă urbană sau poate chiar mai mult decât atât.
Dacă privind fotografiile vi se pare că Inster are dimensiuni ceva mai generoase decât cele ale Daciei Spring, trebuie să vă spunem că nu vă înșelați. Acesta este mai lung cu peste 12 cm, mai lat cu aproape 3 cm și mai înalt cu aproape 6 cm. În ciuda acestui fapt, nu-l putem considera pe Inster tocmai un colos, dimensiunile rămânând compacte.
Vor fi disponibile 9 culori diferite, clienții având putând să opteze chiar și pentru o vopsea în două nuanțe. Chic!
Interiorul este și el în ton cu vremurile, cu instrumentar digital de bord și cu un ecran central al sistemului de infotainment care măsoară 10,25 inch. Din fericire pentru toată lumea, comenzile fizice sunt prezente și ele la bordul lui Inster, nefiind nevoie să accesați 5 submeniuri doar pentru a schimba cu 1 grad temperatura sistemului de climatizare.
Este prezentă și încărcarea wireless, dar și un sistem de iluminare ambientală care poate fi configurat cu 64 de culori diferite, între care vei putea alterna când aștepți neputincios în trafic.
De asemenea, Inster poate fi comandat cu scaune încălzite și volan încălzite, dotări care vor fi apreciate în diminețile reci de iarnă. La interior pot fi alese 3 culori diferite, iar o bună parte din materialele folosite sunt fabricate din PET-uri reciclate.
În mod deja standard pentru majoritatea autoturismelor lansate acum, întreg arsenalul de sisteme de asistență precum pilot automat inteligent, detectarea oboselii șoferului sau asistentul de păstrare a benzii este prezent la bordul lui Inster.
Volumul portbagajului este de 280 de litri și poate ajunge până la 351 de litri dacă se culisează bancheta. Generos, dar Spring câștigă la acest capitol, având un volum util de 308 litri.
La capitolul sisteme de propulsie, Inster nu stă rău deloc, acesta putând fi comandat în două variante diferite.
Cea dintâi are o baterie de 42 kWh care alimentează un motor de 97 de cai-putere și 147 Nm. Viteza maximă este de 140 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h se desfășoară în nu mai puțin de 11,7 secunde. Autonomia declarată în regim WLTP este de peste 300 de kilometri.
A doua versiune în care poate fi comandat Inster are o baterie de 49 kWh și un motor care dezvoltă 115 cai-putere. Viteza maximă este acum de 150 km/h, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se derulează într-un timp amețitor de numai 10,6 secunde. Autonomia declarată crește și ea, ajungând până la 355 de kilometri.
Încărcarea de la 10% la 80% durează numai 30 de minute, indiferent de varianta pe care o va alege cumpărătorul, dacă se folosește încărcarea de 120 kW. Opțional, Inster poate fi echipat și cu un sistem de încălzire pentru baterie. De asemenea, este disponibilă și încărcarea bi-direcțională V2L.
Nota: