Confortul condusului este o noțiune esențială pentru vehiculele Citroën. Imediat ce urci la bordul unui Citroën, percepi instant acest confort, oferit de suspensia moale și scaunele primitoare, dând impresia că se afli într-un cocon izolat de drum. Vehiculele din gamă sunt recunoscute ca repere în segmentele lor din punct de vedere al confortului.
Citroën a căutat în mod constant să introducă inovații care să izoleze habitaclul mașinilor sale de lumea exterioară. Un șofer ce se simte confortabil este un șofer mai sigur; iar confortul pasagerilor este la fel de important. Încă de la început, Citroën a creat noi tehnologii și a conceput noi caracteristici pentru a face interioarele mașinilor sale cât mai confortabile, relaxante și rafinate.
La începuturile producției automobilelor de serie, mașinile nu ofereau prea mult confort. Cu toate acestea, odată cu apariția primului autovehicul produs la scară largă în Europa în 1919, Citroën Type A, Citroën a creat mașini care ofereau mai multe dotări, confort sporit și noi produse de lux – cum ar fi un auto-starter, scaune captusite și lumini electrice. Type A beneficia de un sistem nou de suspensii, folosind arcuri sfert-eliptice inversate care erau reglate să se comporte sincronizat între ele, eliminând astfel nevoia unor amortizoare. Chiar și atunci, condusul unui Citroën genera o senzație superioară de confort.
Cu Citroën Type C, lansat în 1922, André Citroën a căutat să facă și mai confortabilă mașina. Își dorea ca pasagerii să urce ușor în mașină, în scaune confortabile și să nu fie nevoiți să se așeze pe un scaun plat. S-a gândit chiar și la șoferii de sex feminin și la preferințele acestora.
Mașinile Citroën nu au fost faimoase doar pentru confortul lor. La începutul anilor ‘20, vehiculele Citroën erau folosite ca taxiuri, nu doar la Paris, ci și la Londra. Type C, model din care au fost produse peste 80.000 de unități, a constituit primul vehicul motorizat pentru mulți, iar, în anul 1930, chiar Papa Pius XI a comandat un Citroën, marcă renumită deja pentru mașinile sale confortabile.
Citroën a fost primul producător din Europa care a montat motoarele pe blocuri de cauciuc pentru a reduce vibrațiile – sistemul „power floating” cunoscut sub numele de „le Moteur Flottant”. Adesea citată ca o invenție americană, ideea a fost de fapt gândită de doi francezi. Modelele C4, C6 și „Rosalie” vor implementa în curând ideea iar, André Citroën a decis că facă un logo care înfățișează o lebădă și să fie montată pe toate mașinile „Moteur Flottant” – ceea ce indică rularea lină a vehiculelor.
În epoca de „Lux și Stil”, aceste mașini au deschis calea pentru una dintre cele mai mari inovații cunoscute vreodată în materie de confort, siguranță și condus. În 1934, Citroën a prezentat o mașină cu atât de multe caracteristici de design inedite, livrate într-un tot unitar, încât a generat un nou concept: Traction Avant.
Cu Traction Avant, Citroën a creat prima mașină din lume cu tracțiune față, cu o aerodinamică de invidiat. O mașină revoluționară fabricată din oțel sudat, Traction Avant era mai rigidă și mai sigură, transformând astfel percepția asupra confortului și manevrabilității. A introdus noi standarde de rigiditate și în materie de design al caroseriei, calitatea de rulare beneficiind considerabil, izolând totodată motorul de cabină pentru a reduce zgomotul și vibrațiile.
Traction Avant a inclus suspensia frontală independentă, un design avansat al suspensiei spate și frâne hidraulice. O cabină confortabilă, ergonomică, era prevăzută cu un nou tip de scaune, iar podeaua sa plată și absența tunelului de transmisie au creat mai mult spațiu pentru relaxarea ocupanților scaunelor din față. Michelin a furnizat noile sale anvelope „Pilot”, cu pereți laterali întăriți pentru a îmbunătăți și mai mult confortul la mers. Aceasta a fost prima anvelopă cu profil micșorat din lume în 1937, unde adâncimea peretelui său lateral era de optzeci la sută din suprafața totală a benzii de rulare, cu toate acestea, confortul și manevrabilitatea au fost îmbunătățite.
Traction Avant a fost atât de avansat încât a rămas în producție mai mult de două decenii. Apoi, în anii ’50, Traction Avant 15H a fost pionier în dezvoltarea unui nou tip de suspensie hidro-pneumatică. Traction Avant a fost înlocuit cu cea mai recentă inovație a Citroën – iconicul DS 19.
Prezentat la Salonul Auto de la Paris din 1955, DS 19 a oferit un corp aerodinamic revoluționar care reduce consumul de combustibil, reducând totodată nivelul zgomotului și îmbunătățind stabilitatea.
Sistemul de suspensie hidro-pneumatică a creat o „pernă de aer” pentru ca DS să poată rula și a fost adaptat pentru o serie de mașini care au urmat. Proiectată de Paul Mages, suspensia a fost prevăzută cu o pompă acționată de motor, care împinge uleiul mineral de înaltă presiune spre „sfere” gazoase inerte cu șuruburi auto-nivelante la fiecare roată. Suspensia hidro-pneumatică a permis, de asemenea, șoferilor să ridice și să coboare înălțimea de mers a mașinii la cerere, permițând DS-ului să ruleze pe piste, noroi, zăpadă și gheață.
Nu numai că DS-ul a călătorit într-un mod unic – izolându-și ocupanții de stresul și oboseala suspensiei „normale” – de asemenea, constructorii s-au asigurat ca mașina să rămână în permanență la nivel, reducând pasul sub viraje și asigurând un echilibru aerodinamic constant. Citroën nu s-a concentrat doar pe confortul seriei DS 19-23. Alte mașini Citroën, premium și mainstream, au beneficiat de aceleași direcții în dezvoltarea suspensiei.
GS, mașina europeană a anului în 1971, a fost lăudată de mass-media pentru croaziera sa tip „limuzină”. De asemenea, Citroën a aplicat celebrul sistem de suspensie pe CX, primul sistem cu patru locuri, hidro-pneumatic, primul coupé-sedan din lume. CX a fost numită Mașina Anului în 1975, cu o gamă care includea versiuni luxoase „Pallas”, variante sportive GTI și Turbo, precum și un model „Prestige” cu ampatament lung folosit de președinți, VIP-uri și celebrități din întreaga lume.
În cele din urmă, în anii ‘90, sistemul hidro-pneumatic a atins apogeul său fiind îmbunătățit electronic. Suspensia „Hydractive II” de la XM a introdus un control electronic mai mare asupra confortului la deplasare și a fost adaptată pentru Xantia Active. Mai târziu, gama C5 Hydractive III + și C6 a continuat acreditările de confort ale Citroën, stabilind noi standarde pentru confortul la volan.
Astăzi, tehnologia modernă îmbunătățește calitatea călătoriei Citroën în moduri noi. Suspensia „pernei hidraulice progresive” a mărcii, care își face premiera mondială pe C5 Aircross, dispune de amortizoare inteligente, tehnici de control ale vibrațiilor acustice și îmbinări ale brațelor de suspensie care filtrează mai eficient imperfecțiunile rutiere. Atunci când sistemele de suspensie convenționale sunt alcătuite din arcuri, amortizoare și amortizoare mecanice, tehnologia de amortizare progresivă Citroën adaugă două opriri hidraulice la fiecare cot – pentru revenire și compresie – pentru a asigura confortul la condus pentru cele mai noi modele ale mărciii.
Citroën a căutat întotdeauna să-și facă mașinile confortabile, atât pentru șoferi cât și pentru pasageri. Această filozofie conduce în continuare dezvoltarea vehiculelor mărcii. Ocupanții se așteaptă la o primire călduroasă atunci când deschid ușa și își doresc acces la instrumentele digitale în timp ce sunt în mișcare. Nu numai că aceste tehnologii trebuie să se potrivească perfect, ele trebuie să fie ușor de utilizat și sigure. Inovațiile trebuie să maximizeze confortul fizic al unei mașini, menținând în același timp plăcerea pe care atât de mulți șoferi o derivă din condusul mașinii pe drumul lor preferat.
Noile tehnologii, tehnicile moderne de producție și designurile inovatoare au jucat un rol crucial în dezvoltarea confortului pentru care este cunoscut Citroën. În epoca modernă, „confortul” nu se referă pur și simplu la confortul fizic al șoferului și al pasagerilor. Dezvoltarea vehiculelor autonome va acorda un nou nivel de importanță confortului celor care conduc doar în scopuri practice – pentru a ajunge de la A la B. Filosofia Citroën este în egală măsură concentrată pe crearea unei liniști sufletești pentru șoferii care încă mai doresc să conducă pentru distracție, maximizând plăcerea de a conduce pe toate tipurile de drum.