Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Mitsubishi prezintă noul crossover Grandis!

Mitsubishi prezintă noul crossover Grandis!

Mitsubishi Grandis revine în Europa după mai bine de 13 ani de la ultima generație disponibilă pe piața din Europa. De data aceasta, Grandis revine sub o altă formă, acesta transformându-se dintr-un monovolum într-un crossover compact, caroserie aflată la mare căutare în zilele noastre.

Design exterior

Noul Mitsubishi Grandis are un design exterior specific vremurilor în care trăim, acesta având într-o proporție semnificativă linii drepte și muchii ascuțite. La o primă vedere, poate vi s-ar părea că seamănă cam mult cu un anume Renault Symbioz, nu-i așa? Nu vă înșelați, deoarece Grandis și Symbioz împart aceeași platformă denumită CMF-B.

În partea din față, primul detaliu care iese în evidență este grila de mari dimensiuni, vopsită în negru lucios, cu contraste argintii, care pare puțin inspirată de la modelele Lexus, având o formă cel puțin asemănătoare. În vocabularul Mitsubishi, acest element de design se numește „Dynamic Shield”.

Pe partea laterală poate fi observată linia plafonului care plonjează ușor spre spatele mașinii, dar și niște jante cu diametrul de 19 inch.

În spate, designerii Mitsubishi au avut ca motiv principal forma hexagonului, această inspirație fiind evidentă în aspectul hayonului.

Interiorul și echipamentele noului Grandis

Sper că nu credea nimeni că asemănările cu Renault Symbioz s-ar opri la exterior, fiindcă nu este cazul deloc. În cazul în care această afirmație pare o critică, nu este deloc, ba chiar dimpotrivă. Atât Grandis, cât și fratele său francez au un design simplu, dar modern.

Atât volanul, cât și bine-cunoscutul satelit de comandă din spatele acestuia sunt două elemente bine-venite din portofoliul Renault. La nivelul planșei de bord a noului Grandis, se poate observa un instrumentar de bord digital, care este completat de ecranul sistemului de infotainment, al cărui diagonală măsoară 10.4 inch.

Denumit SDA (Smartphone-link Display Audio), acest sistem de infotainment va incorpora diverse funcții, precum Android Auto și Apple CarPlay, conectivitatea fiind posibilă în ambele cazuri fără folosirea unui cablu. De asemenea, vor fi disponibile și funcții de la Google, precum un asistent vocal.

Grandis va putea fi echipat și cu un plafon panoramic electrocromic, ceea ce înseamnă că transparența acestuia va putea fi modificată la atingerea unui buton, permițând astfel să intre mai multă sau mai puțină lumină în interior.

Sistemele de siguranță avansate sunt și ele prezente pe noul Mitsubishi Grandis, acestea folosind atât senzori, camere, cât și un radar pentru a asista șoferul în diverse condiții. Cele mai importante sisteme în acest caz sunt pilotul automat adaptiv cu funcție stop&go (pentru variantele cu cutie de viteze automată), asistentul pentru păstrarea benzii, frânarea automată de urgență și asistentul pentru parcare.

La capitolul aranjament și spațiu, noul Mitsubishi Grandis are 5 locuri dispuse pe două rânduri. Un detaliu important în acest sens este legat de banchetă, care poate fi culisată pe o distanță de aproximativ 16 cm, fapt care contribuie fie la spațiul pentru pasagerii din spate, fie la spațiul din portbagaj.

Volumul portbagajului măsoară 434 litri, iar prin culisarea banchetei în față, volumul poate fi extins până la 566 litri. În cazul în care bancheta este rabatată, volumul portbagajului poate ajunge la 1 455 litri.

Detalii tehnice

Momentan, au fost anunțate doar două variante în ceea ce privește trenul de rulare al noului Mitsubishi Grandis. Iată care sunt acestea:

În cazul sistemului hibrid, transmisia automată este una multi-modală care se adaptează în funcție de cerințele șoferului și de condițiile de drum. De asemenea, sistemul hibrid poate rula în 3 moduri diferite, mai exact, complet electric, combinat (motor termic + electric) și modul de regenerare, în care este recuperată și depozitată cât mai multă energie electrică.

Lansare și prețuri

Noul Mitsubishi Grandis va fi disponibil oficial încă din acest an, dar momentan nu există date referitoare la prețuri. Cu toate acestea, ne așteptăm ca prețurile să fie unele apropiate de cele ale lui Renault Symbioz cu care își împarte atât platforma, cât și fabrica în care se asamblează, aceasta fiind cea de la Valladolid din Spania.

AUTOR:

TAGS:

reclama