0

MINI Coupé şi MINI Roadster

Iniţial, MINI Coupé a fost lansat în „Infernul Verde”: noul model a avut premiera mondială în cursa de 24 de ore ce se desfăşoară pe bucla Nordschleife de la Nürburgring, cu puţin înainte de apariţia sa la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), în 2011. MINI John Cooper Works Coupé Endurance a avut o participare reuşită în celebra provocare de anduranţă, subliniind nu doar calităţile sportive, ci şi fiabilitatea primului model cu două locuri din gama MINI. De atunci, MINI Coupé a oferit o experienţă specială la volan prin sentiment „go-kart” specific mărcii, asigurat prin reglajul specific al suspensiei, centrul coborât de greutate şi spoilerul spate care se extinde automat la viteze ridicate. Adaptată perfect la proprietăţile sale dinamice, forma inconfundabilă a acoperişului, cu spoiler integrat, şi silueta plată au făcut ca MINI Coupé să beneficieze de o aură sportivă şi distinctivă.

Cea mai recentă dovadă a popularităţii de care se bucură MINI Coupé a fost victoria sa în categorie la „Best Cars 2015”, sondaj efectuat printre cititori de revistei germane „auto, motor und sport”. Acum, câştigătorul clasamentului în categoria automobilelor mici de import intre pe ultima linie dreaptă – împreună cu MINI Roadster, a cărui carieră a fost definită de distracţie pură a condusului şi plăcere a şofatului unei decapotabile, îşi va încheia cariera.

Constructorul britanic premium a reuşit să cucerească un segment atractiv de automobile şi cu MINI Roadster. Primul model decapotabil cu două locuri din istoria mărcii are acoperiş textil care se deschide foarte repede – fie manual, fie semiautomat ca dotare opţională. Mai mult, MINI Roadster – asemenea MINI Coupé – oferă un grad impresionant de funcţionalitate prin portbagajul spaţios, completat de o opţiune de încărcare.

Noua generaţie MINI continuă să ofere emoţia unică a mărcii într-o diversitate tot mai mare. Asemenea versiunii MINI cu trei uşi, noul MINI cu cinci uşi oferă patru motoare pe benzină şi trei variante diesel, care acoperă un interval al puterii cuprins între 55 kW/75 CP şi 141 kW/192 CP. Cel mai nou membru este sportivul suprem, MINI John Cooper Works, al cărui motor turbi cu patru cilindri mobilizează cea mai mare putere întâlnită vreodată la un model de serie al mărcii, 170 kW/231 CP.

Totodată, uzina MINI din Oxford va continua să producă o garanţie a plăcerii condusului unei decapotabile. MINI Cabriolet este disponibil cu trei variante de motorizare pe benzină şi două diesel, iar MINI John Cooper Works Cabriolet vine să completeze formula.

În segmentul premium al clasei compacte, MINI Countryman şi MINI Paceman continuă şi ele traseul încununat de succes. Versatiul model cu cinci locuri şi cel din segmentul Sports Activity Coupé oferă şi ele o gamă largă de motoare. În plus, ambele modele pot fi echipate opţional cu sistemul de tracţiune integrală ALL4, care a fost dezvoltat special pentru MINI.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *