0

Hyundai i20 in Raliul Mexicului

Hyundai Motorsport a incheiat intr-o nota pozitiva Raliul Mexicului, etapa a treia din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Toate cele trei modele Hyundai i20 WRC inscrise in competitie au ajuns la sosire dupa 21 de probe speciale extrem de solicitante.

Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) a reusit sa finalizeze raliul pe pozitia a cincea, acumuland astfel puncte importante in clasamentul constructorilor, Hyundai Motorsport mentinandu-si astfel pozitia a doua in clasamentul general. Spaniolul, nevoit sa faca pauza in Raliul Suediei dupa o accidentare, a revenit la unul dintre cele mai solicitante raliuri. Sordo si Marc Marti, copilotul sau, au avut o evolutie eroica, au castigat o proba speciala (PS13 – El Brinco), obtinand aici cel mai bun rezultat din acest sezon.

M-am simtit foarte bine in acest sfarsit de saptamana alaturi de echipa. M-am acomodat repede cu masina si performantele au fost competitive pe aproape toate probele. Am avut timpi buni pe speciale, inclusiv o victorie, dar am avut si mici probleme pe parcurs, ceea ce este normal intr-un raliu atat de dificil. Faptul ca am incheiat in top cinci aici este un rezultat foarte bun si cel mai important este ca am acumulat puncte pentru Hyundai Motorsport in clasamentul constructorilor. Acum asteptam etapa din Argentina”, a declarat Dani Sordo.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) au reluat raliul sambata dimineata, conform regulamentului Rally 2, si au reusit sa finalizeze etapa mexicana fara alte probleme.

Neuville, unul dintre cei mai rapizi piloti din prima zi si castigatorul a doua probe speciale, a revenit spectaculos dupa iesirea in decor de vineri si a incheiat pe locul al optulea in clasamentul general. Belgianul a avut o evolutie excelenta pe Guanajuatito (55,82 km), dupa care s-a impus pe PS20 Derramadero si a castigat un punct suplimentar, in Power Stage, cu cel de-al treilea timp pe El Brinco.

Obiectivul nostru a fost sa fortam la maximum pe ultimele probe. Trecerea pe Guanajuatito a fost perfecta si am obtinut un timp excelent. Am castigat proba urmatoare si am finalizat pe locul al treilea in Power Stage. Sunt multumit cu locul al optulea. Masina a fost competitiva si este pacat ca am iesit in decor vineri. Echipa a facut o treaba buna si este important ca am salvat cateva puncte aici. Evolutiile noastre au demonstrat potentialul de care dispunem”, a mentionat Thierry Neuville.

Dupa abandonul de vineri, Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, au exploatat la maximum revenirea in Raliul Mexicului. Neozeelandezii au parcurs ultimele probe speciale fara probleme si au acumulat experienta utila pe specialele dificile din Mexic la prima lor participare in aceasta etapa.

A fost un raliu plin de evenimente. Inaintea ultimelor probe de duminica am urmarit evolutia colegilor mei si am vazut cum pot sa-mi imbunatatesc stilul de pilotaj. Sunt sigur ca acest aspect ma va ajuta in Argentina. Obiectivul principal a fost sa parcurg cat mai multi kilometri aici si ma bucur ca in final am reusit asta”, a adaugat Hayden Paddon.

Hyundai Motorsport se afla in continuare pe locul secund in clasamentul general al constructorilor dupa performanta din Raliul Mexicului. Patru victorii pe probele speciale si un punct in Power Stage sunt tot atatea motive de optimism pentru urmatoarea etapa din Argentina.

Echipa a facut o treaba exceptionala si s-a descurcat in cele mai dificile conditii. Performantele modelului Hyundai i20 WRC au fost conform cu asteptarile noastre. Dani a facut o cursa buna si a fost extrem de determinat, iar locul al cincilea obtinut, plus locul al optulea pe care a incheiat Thierry inseamna puncte importante. Thierry a avut o evolutie foarte buna pe unele probe si a finalizat intr-o nota pozitiva in Power Stage. Avem multe lucruri de care suntem multumit si speram ca Raliul Argentinei va arata imbunatatirile pe care le-am facut in comparatie directa cu adversarii nostri”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.

Clasament general – Raliul Mexicului 2015
S. Ogier / J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:19:13.4
M. Østberg / J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:18.8
A. Mikkelsen / O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:25.1
E. Evans / D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:40.2
D. Sordo / M. Martí (Hyundai i20 WRC) +5:01.8
M. Prokop / J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:36.1
N. Al-Attiyah / M. Baumel (Ford Fiesta RRC) +14:52.7
T. Neuville / N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +22:43.3
N. Fuchs / F. Mussano (Ford Fiesta R5) +22:49.0
J. Ketomaa / K. Lindstrom (Ford Fiesta R5) +23:10.2

17. H. Paddon / J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +54:20.5

Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
S. Ogier 81 puncte / A. Mikkelsen 47 / T. Neuville 35 / M. Østberg 32 / E. Evans 26 / J.M. Latvala 19 / D. Sordo 18 / M. Prokop 14 / O. Tanak 12 / H. Paddon 10 / K. Meeke 10 / S. Loeb 6 / N. Al-Attyiah 6 / Y. Protasov 2 / N. Fuchs 2 / J. Ketomaa 1

Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
Volkswagen Motorsport 99 puncte / Hyundai Motorsport 75 / M-Sport World Rally Team 48 / Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 42 / Jipocar Czech National Team 20 / Volkswagen Motorsport II 15 / Hyundai Motorsport N 3 / FWRT SRL 1

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *