Cursa de 24 de ore de la Le Mans este o cursă legendară. La cea de-a 85-a ediție, care va avea loc pe 17-18 iunie, 60 de mașini și 180 de piloți vor răspunde provocărilor de pe circuit. Cu 18 victorii generale și 105 victorii în clasa sa, Porsche este cel mai de succes constructor auto din istoria acestei prestigioase curse de 24 de ore, fiind bine reprezentat în competiție și anul acesta. Echipa Porsche GT participă cu două noi Porsche 911 RSR în renumita clasă GTE-Pro, marcând debutul la cea mai dificilă cursa auto din lume al acestei mașini de 510 CP, dezvoltată de Porsche Motorsport în Weissach, pe baza celei de-a șaptea generații a emblematicului 911. Cu cele două prototipuri 919 Hybrid de la clasa LMP1 și cu cele patru Porsche 911 RSR din anul de model 2015, pilotate de echipele de clienți Porsche la clasa GTE-Am, un număr total de zece mașini de curse Porsche, 13 piloți de la fabrica Porsche și un tânăr pilot Porsche vor lua cu asalt maratonul de la Le Mans.
Porsche 911 RSR (92), Porsche GT Team: Michael Christensen, Kevin Estre, Dirk Werner
În clasa GTE-Pro, Richard Lietz (Austria), Frédéric Makowiecki (Franța) și Patrick Pilet (Franța) vor împărți cockpit-ul noului 911 RSR, cu numărul de start 91. Colegii lor de la fabrica Porsche, Michael Christensen (Danemarca), Kévin Estre (Franța) și Dirk Werner (Germania), vor pilota cel de-al doilea Porsche 911 RSR (#92) al echipei Porsche GT. În clasa GTE-Am, echipele de clienți Porsche acceptă provocarea cursei de 24 de ore cu patru Porsche 911 RSR, model din anul 2015. În această clasă, tânărul pilot Porsche Matteo Cairoli (Italia) sărbătorește prima sa participare la Le Mans. Acesta va împărți sarcinile de pe circuit, în vehiculul #77 al echipei Dempsey Proton Racing, cu cei doi piloți germani, Christian Ried și Marvin Dienst. Pilotul de la fabrica Porsche, Patrick Long (SUA) se află la cea de-a 14-a participare la Le Mans. De această dată, Long va pilota vehiculul #93, un 911 RSR ce aparține Proton Competition, alături de Abdulaziz Turki Al Faisal (Arabia Saudită) și Mike Hedlund (SUA). Piloții celui de-al doilea 911 RSR al echipei Proton Competition (#88) sunt fostul Junior Porsche Klaus Bachler (Austria), Stéphane Lemeret (Belgia) și Khaled Al Qubaisi (Abu Dhabi). La volanul 911 RSR cu numărul de concurs #86, ce aparține echipei Gulf Racing, Ben Barker și Michael Wainwright, din Marea Britanie, își unesc forțele în cursa de mare distanță cu Nick Foster (Australia).
Porsche 911 RSR (92), Porsche GT Team: Michael Christensen, Kevin Estre, Dirk Werner
Vehiculul 911 RSR care și-a sărbătorit debutul la cursa de 24 de ore din Daytona, în ianuarie, este un vehicul complet nou: suspensia, structura caroseriei, conceptul aerodinamic, motorul și transmisia au fost toate reproiectate în Weissach, de la zero. În funcție de mărimea restrictorului, motorul, care este acum poziționat în fața punții spate, generează aproximativ 510 CP. Datorită difuzorului bară spate de mari dimensiuni, combinat cu o aripă spate montată deasupra, nivelul de deportanță și eficiența aerodinamică au fost semnificativ îmbunătățite. Noul 911 RSR, al cărui predecesor și-a adjudecat o dublă victorie la Le Mans în 2013, prezintă, la cea de-a doua cursă de 24 de ore din sezonul său de debut, un design din fabrică îmbunătățit, în culorile primare alb, roșu și negru.
Cursa are loc sâmbătă, 17 iunie, începând cu ora 15.00 (16.00 ora României). Antrenamentele libere se desfășoară miercuri, între orele 16.00 și 20.00, urmate de prima sesiune de calificări, care va avea loc de la ora 22.00 până la miezul nopții. A doua și a treia sesiune de calificări se desfășoară joi, între orele 19.00 și 21.00, respectiv de la ora 22.00 până la miezul nopții. Sâmbătă, încălzirea este programată între 09.00 și 09.45