11

Comparativ Clasa Compacta Hatchback: VW Golf7, Hyundai i30 si Ford Focus

 
Hatchback’uri sunt inca preferatele romanilor. Acestea s-au transformat din mijloace de transport banale in adevarate masini hightech. In cadrul comparativului am testat Ford Focus de 1.0l EcoBoost de 125 CP benzina – cutie manuala, Noul Hyundai i30 de 1.6l CRDi cu 110CP versiunea Exclusive – cutie manuala si Noul Golf VII de 1.6l TDi versiunea Comfortline de 105CP – cutie automata DSG. In continuare va prezentam impresiile noastre si notele obtinute:


Pct.Max= 100
MOTOR
Motorul pe benzina de la Focus are cea mai mica cilindree, de 1.0l, dar cu cea mai mare putere, 125 CP. Prima senzatie este ca ai de a face cu un motor linistit dar acesta se transforma intr-unul foarte vioi o data ce depasim 1.400RPM. Toate acestea cu doar trei cilindri.
La comparativ am avut puternicul motor diesel de 110 CP cu o cilindree de 1582 cmc si cu un cuplu de 260 Nm disponibil de la 1.900-2.750 RPM.  Aceleratia este una liniara, nu violenta ca la alte modele.
Motorul testat este cel mai slab din cadrul testului, de doar 105CP cu un cuplu de 250Nm dar accesibili inca de la o turatie de 1.500 RPM. Ce mi-a placut cel mai mult la acest motor este ca nu am simtit senzatia de sufocare tipic motoarelor Euro5.
Punctaj
35 puncte
32 puncte
33 puncte
CUTIE
Cutia este manuala cu sase rapoarte. Masina nu te impresioneaza in primele doua trepte dar o data ce depasim acestea masina devine mai vioaie, precisa si cu rapoarte scurte ce accentueaza o tenta putin sportiva.
Motorul este cuplat la o cutie de viteza manuala cu sase rapoarte. Cutia este foarte placuta si precisa, treptele fiind bine etajate, cu rapoarte lungi ce favorizeaza consumul …una din cele mai bune cutii de viteze construite de Hyundai.
Este clar ca cutia de viteze a modelului Golf VII ne-a placut cel mai mult fiind una automata cu trei moduri de exploatare. Cutia DSG are sapte rapoarte cu dublu ambreiaj, bine etajate iar schimbarile de rapoarte sunt continue fara a simti niciun fel de lag.
Punctaj
28 puncte
32 puncte
40 puncte
CONSUM
Consumul Focus-ului este demn de un diesel mic, acesta fiind de 6l benzina la 100 km in conditii de rulaj alert. Pe toata durata testului in regimul urban, am fost asistati de sistemul Start&Stop.
Consumul din timpul testului a fost unul foarte bun in conditiile in care am incercat performantele masinii, astfel i30 a consumat in medie 4.3l/100km. Deci un rezultat foarte bun.
Chiar daca am mersul in modul Sport cu masina cu cutie automata, Golf VII a avut grija de buzunarul meu inregistrand un consum mediu de 4.8l/100km..iar in oras am avut cuplat sistemul Start&Stop.
Punctaj
32 puncte
33 puncte
35 puncte
PERFORMANTE
Focus-ul de 1.0 Ecoboost a avut nevoie de 12 secunde pentru a atinge 100 km si poate atinge o viteza maxima de 196 km/h.
Hyundai i30 are un sprint destul de bun si atinge 100km/h in 11 secunde iar viteza maxima pe care o poate inregistra este 195 km/h.
Motorasul Golfului pare cel mai slab dar in realitate fiind cuplat in modul Sport, a reusit sa atinga 100km/h in doar 10 secunde cu o viteza maxima de 192 km/h.
Punctaj
29 puncte
32 puncte
39 puncte
INTERIOR
Ei bine, la acest capitol acest model pierde mult fata de rivali sai din comparativ. Comenzile masinii sunt ingramadite si iti ofera un sentiment de frustare…si Doamne! Alte culori de bord nu puteau pune. Inca o data, Focus-ul mi-a confirmat ca cutia de viteze nu este corect amplasata fiind prea apropiata de consola centrala. In schimb mi-a placut calitatea materialelor iar ce sporeste senzatia de confort este buna antifonare a masinii si suspensia. Portbagajul este unul incapator, de 363l. Privind siguranta, Focus a primit 5 stele la testele EuroNCAP avand ESP, ABS, airbaguri si cu posibilitatea achizitionarii sistemului Active City Stop imprumutat de la Volvo cu oprirea masinii in caz de accident frontal la viteze mici.
Interiorul este unul modern, placut, spatios iar calitatea materialelor este una buna dar nu la nivelul unui Golf. Comenzile de pe consola centrala sunt simple, intuitive, bine pozitionate cu elemnte de aluminiu. Pacat ca nu ne-am putut bucura de un touchscreen sau o camera pentru mersul inapoi. Portbagajul lui i30 este unul incapator avand un volum de 378l. In ce priveste siguranta, Hyundai a evoluat mult primind 5 stele la EuroNCAP si amintim de sistemul ABS, 6 airbaguri, VSM, ESP, HAC – asistenta in panta, ESS si BAS. Dotarile din interior sunt demne de o versiune high-class ce vin din standard cu comenzi pe volan bine amplasate, sistem audio cu Mp3, sistem dual de climatizare, USB, Ipod, AUX, priza 12V…tot ce ai nevoie la masina din clasa ei.
Cum poti caracteriza interiorul unui Golf? Cuvantul potrivit mi se pare ERGONOMIE. Imi place comenzile de pe volan, consola centrala, unitatea media cu o multitudine de functi…confortul pe care ti-l ofera scaunele… In concluzie, este o masina bine echilibrata care te rasfata prin confort si siguranta. Portbagajul este cel mai mare dintre cele trei atingand volumul de 380l. Dotarile sunt si ele multiple si amintesc de: functia autohold ce insoteste cutia DSG, scaune incalzite, ecran tactil de 14.7 cm cu senzor de proximitate, bluetooth, SD, USB, AUX, egalizator cu cinci frecvente…s.a.m.d.
Punctaj
20 puncte
32 puncte
48 puncte
DESIGN EXTERIOR
Preluarea liniilor de design de la Fiesta nu mi se pare cea mai potrivita idee si parca generatia a doua de Focus arata mai bine decat cea actuala dar va trebui sa ne acomodam cu acest design. Din cate cunosc, cat de curand va urma facelift la acest model. Sa speram ca in urma lui va fi mai atragator.
In mod clar i30 este cel mai atragator model fata de cei trei rivali. Are un look atragator cu design fluid ce iti ofera senzatia de putere si cu un aer putin sportiv.
Design-ul Golfului mereu a fost criticat din cauza lipsei spectaculosului si a artificiilor estetice. Dar producator german si-a explicat aceasta filozofie prin faptul ca orice Golf “ar trebui recunoscut de la 200m”. Indiferent de design-ul lui, acesta se vinde iar design modern nu este intotdeauna la moda.
28 puncte
42 puncte
30 puncte
PRET
Focusul testat costa 18.650 euro cu TVA inclus iar nivelul de echipare este competitiv cu cei doi rivali din comparativ iar performantele motorizarii sunt si ele bune. Pentru mai multe informatii viziteaza: www.ford.ro.
Modelul testat vine cu echiparea Exclusive la pretul de 16.502 euro cu TVA inclus. La acest pret primesti in plus fata de echiparile mai sarace oglinzi pliabile, geamuri electrice fata/spate, pedalier cromat, pilot automat si tapiterie stofa/piele.  Clienti care vor alege aceasta masina vor aprecia lista lunga de dotari si se vor bucura cand vor realiza ca vor ramane cu mai multi bani in buzunare. In schimb lipsesc si anumite dotari pe care le-am intalnit la cei doi rivali a i30, cum ar fi: camera de mers inapoi sistemul cu touch sau sistemul Start&Stop… Asa ca depinde din ce punct de vedere privesti problema si cel mai important, daca chiar ai nevoie de aceste dotari. Pentru mai multe informatii viziteaza: www.hyundai-focsani.ro.
Echiparea modelului testat este Comfortline 1.6 Tdi DSG de 105CP care are un pret de plecare de 21.661 euro cu TVA inclus. Pe langa dotarile versiuni, am mai regasit pe masina climatizarea duala, pachetul de iarna, sistemul multimedia cu touchscreen de 14.7cm, sistemul de configurare a modului de condus, sistemul proactiv de protectie si volanul multifunctional in trei spite  ce a facut ca masina sa ajunga la pretul de 23.827 euro cu TVA inclus…no comment :D. Pentru mai multe informatii viziteaza: www.scorpion.ro.
Punctaj
32 puncte
38 puncte
30puncte
TOTAL
204 puncte
241 puncte
255 puncte
PRO
– Nivelul dotarilor standard este unul foarte bun
– Performantele motorului si nivelul de antifonare
– Cuplul este constant pe toata plaja de turatie
– Consumul este unul foarte bun avand in vedere ca vorbim de o benzina ce a fost comparata cu doua diesel-uri
– Motorul diesel este unul foarte bun
– Design-ul este unul atragator si modern
– Suspensia excelenta iti ofera un confort bun in traficul urban
– O ergonomie mult imbunatatita
– Tinuta de drum este excelenta
– Cutia DSG
– Izolarea fonica
CONTRA
– Performantele sunt mult mai slabe decat versiunea precedenta aspirata
– Pretul este destul de mare vorbind de un model benzina
– Design-ul nu m-a convins
– Pe toata durata testului a trebui sa alimentez masina pentru ca  concesionarul ne-a oferit-o pe rezerva…no comment!
– Lipsa unor sisteme intalnite pe celelalte modele testate
– Sistemul “FlexSteer” nu m-a convins nici a doua oara dupa sesiunea de teste asa ca va sfatuiesc sa folositi modul “Normal”
– Sistemul de sustinere al portierelor
– Daca nu am lua in calcul design-ul si pretul masinii…cred ca ar fi masina perfecta din clasa ei…

de Robert Drilea
 
Alexandra T.: „VW Golf VII are o cutie automata usor de manevrat, ceea ce m-a determinat sa-mi schimb impresia despre automate… interior frumos si confortabila. Ce nu mi-a placut a fost oglinda de luneta care e prea inchisa si e posibil, nu stiu in alte conditii fara soare, sa nu fie atat de utila. La Hyundai i30 mi-a placut interiorul si designul exterior in schimb optiunea FlexSteer de la volan nu-i gasesc utilitatea. Fordul are un demaraj bun pentru cilindreea mica a motorului si sistemul de oprire a motorului, StartStop, este foarte util. In schimb, nu mi-au placut deloc oglinzile si interiorul”
 
 
Catalin F.: „Golful a fost pe departe preferatul meu… m-a impresionat prin cutia DSG, confort si stabilitate, consum redus si performantele motorului de doar 105CP. Hyundai i30 are un design atragator si cu un interior prietenos. Noul Focus clar are un motor foarte bine echilibrat in ciuda cilindreei si cu o putere destul de mare, 125CP. In schimb, Golf VII are un pret foarte mare iar la capitolul design a suferit putine modificari…pacat! In afara de aceste detalii este masina perfecta. La Hyundai i30, nu stiu ce sa zic…mi se pare ca performantele lui sunt scazute in comparatie cu puterea motorului dar per total nu m-a dezamagit pentru ca pretul este unul ok in comparatie cu Golf iar garantia de 5 ani este in mod sigur cea mai buna dupa piata in acest moment. Focus-ul trage bine dar la viteza mai mare nu are stabilitate si in loc sa se aseze pe asfalt, el se „ridica” iar interiorul este mult prea incarcat fara rost. De asemenea, m-a dezamagit prin spatiul mic la nivelul genunchilor pe bancheta din spate…consider ca generatia a 2-a de Focus este mult mai reusita decat actuala.”
 
Clasamentul final: 

 

1. VW Golf VII 1.6 TDi DSG 105 CP cu 255 puncte
 
2. Hyundai i30 1.6 CRDi 110 CP cu 241 puncte
 
3. Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 CP cu 204 puncte.

Click aici! pentru a vizualiza toate masinile testate din clasa compacta

 

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

11 COMMENTS

    1. Robert Drilea

      @Ionut: Multumim!, @Lucian Trufin: Metoda nu o pot prezenta dar pe scurt este in felul urmator. Am realizat 7 categorii, fiecare categorie cu 100 pcte impartite la cele 3 modele. De exemplu la Interior am urmarit confortul, dotarile, calitatea materialelor, tinuta de drum, vizibilitate, tehnologie, sistemele de siguranta si spatiile de depozitare…toti acesti factori alcatuiesc punctajul pe aceasta categorie.

  1. Anonymous

    Nu mi se pare realizat corect acest comparativ deoarece Fordul si Hyundaiul au suspensie spate cu multilink, iar Volkswagenul are suspensie spate rigida ( ca la Logan ) , lucru pentru care nu s-a dat punctaj si mi se pare foarte important !

    1. Robert Drilea

      Intr-adevar, versiunile sub 122CP inclusiv cea testata de noi, versiunea 1.6TDi de 105 CP, are puntea spate semirigida dar asta nu inseamna ca suspensia este mai slaba comparativ cu cele din test ci noul Golf VII iti ofera acelasi comfort dar cu o greutate a masinii mult mai mica. Acelasi lucru se intampla si la sistemul de sustinere al usilor… sunt multe modificari ale modelului pentru a reducere greutatea. Trenul de rulare este superb daca vine echipat cu suspensia adaptiva DCC… asa cum era si masina testata. Din acest motiv nu am amintit detaliu specificat de tine.

  2. Anonymous

    Pai atunci Loganul este varianta suprema … are suspensie rigida spate si este cea mai usoara dintre toate !

    Spspensia spate rigida nu va fi niciodata compensata in vreun fel de greutatea masinii. In ceea ce priveste greutatea „mult” mai mica … te rog sa detaliezi , cu cate sute de kilograme este mai usor Golful7 fara multilink fata de Ford si Hyundai ?

  3. Robert Drilea

    Ai comis a doua greseala comparand Loganul cu un Golf…in fine. Golf VII fata de cea mai reusita generatie a sa, IV are cu 100kg, iar fata de VI cu 40 kg iar ca sa iti raspund intrebarii tale, are cu 60kg mai putin fata de concurenti.

    1. Robert Drilea

      @Anonim: iti sterg comentariile pentru ca arunci in derizoriu discutia noastra. Daca vrei sa te convingi, iti pot trimite fisele masinilor. Trimite-mi un email la darobyn@econtabil.info.

      Inca o precizare daca imi permiti, suspensia spate nu influenteaza intr-un mod important performantele sau confortul masinii, acest lucru fiind necesar de la clasa medie in sus. Din acest motiv, cei de la VAG au considerat ca pot pune pe acest model o suspensie semirigida care absoarbe foarte bine denivelarile scurte si este destul de silentioasa, iar in viraje rapide se inclina destul de putin.

  4. Anonymous

    Faza cu stersul posturilor este demna de tarile comuniste. Imi place sa cred ca ati trecut peste perioada ceausista.
    Referitor la dusul in derizoriu , te inseli. Eu am punctat un element foarte important , suspensia , cu care Volkswagen pacaleste clientii vechi care nu se informeaza.Ce diferenta mai e intra Golf si Polo daca suspensia rigida e cea mai tare ???
    Referitor la explicatia cu ” e mai usoara domle’ ” , induceti cititorii in eroare dand informatii eronate ( in mod voit sau nu). Cu toate acestea este datoria voastra sa verificati cifrele din mai multe surse.

    Hai spor la mancat caise , ca la masini m-am convins.

    1. Robert Drilea

      @Anonim-ule, tot incerci sa cobori nivelul discutiei cu mistouri ieftine si din acest motiv iti sterg comentariile. Tot vorbind de comunism, eu ti-am respectat opinia si te rog sa mi-o respecti si tu pe a mea. Alaturi de mine au mai participat doi colegi care au avut aceeasi opinie. Cand jignesti, ma jignesti pe mine, imi jignesti colegii si cei care ne citesc iar daca tie nu iti place esti liber sa nu o mai faci. Ba mai mult, eu ti-am oferit adresa de email unde imi poti scrie si de unde poti primi fisele masinilor testate (de asemenea poti verifica si online).

      Cu stima, Robert D.

  5. Mihai

    in ciuda comentariilor eu consider bun comparativul vostru dar data viitoare poate reusiti sa fiti mai precisi pe factori si termeni exacti

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *