4

TEST DRIVE VW T5 MULTIVAN 2.0: Golful in varianta gigant

A doua masina testata in cadrul Caravanei 4MOTION VW a fost Multivan-ul Confortline oferita de Scorpion Focsani, versiunea de 2.0 diesel de 103 KW cu cutie manuala…
MOTOR/CUTIE: Faceliftul adus noului Multivan vine cu acelasi motor de 2.0 TDI cu patru variante de putere: 85, 105, 140 si 180 CP. Varianta testata de noi este cea de 140 CP cu un cuplu de 340 Nm ce apare inca de la 1.750 RPM. Motorul este cuplat la o cutie manuala in sase rapoarte bine etajate. Pentru ca ambreiajul se actioneaza mai devreme, ii ofera posibilitatea soferului sa reactioneze prompt la situatii limita. Feedback’ul pe care ti-l ofera cutia este unul pozitiv si iti satisface asteptarile mai ales cand urci in turatii inalte iar motorul diesel isi face pe deplin datoria…NOTA: 4.5 
 
CONSUM: Datele tehnice ale masinii ne promitea un consum mediu de 8.3l/100km dar consumul pe toata durata testului a fost undeva la valoarea de 11l/100km dar intr-un regim alert. Totusi, tinand cont ca i-am incercat performantele, diferenta de 2.7l/100km nu este una foarte mare iar cifrele fisei tehnice pot fi atinse printr-un stil de sofat conservator. Totusi sa nu uitam ca motorul este unul mare iar la concurenta intalnim motoare mai mici dar cu acelasi consum…NOTA: 4.2 
 
PERFORMANTE: Desi vorbim de un VAN, Multivan are o agilitate deosebita putand sa concureze cu o masina de clasa compacta astfel accelereatia de la 0-100 km/h se face in aprox. 10-11 sec…NOTA: 4.5 
 
SIGURANTA: Noul T5 a reusit sa obtina la testele euroNCAP doar 4 stele. Etalonul sigurantei la acest segment ramane Mercedes Benz – Viano chiar daca si el a reusit doar 4 stele la testele de protectie a adultilor. Oricum, Multivanul vine cu multe sisteme de siguranta, cum ar fi: ABS, EBV, EDS, ASR, MSR, ESP, airbaguri frontale/laterale si la cap, oglinda retrovizoare antiorbire si senzori oglinzi laterale…NOTA: 4.0 
 
INOVARE: Sistemul de tractiune integrala 4 MOTION care reuseste sa transfere puterea catre cele 4 roti conform nevoilor masinii. Acest sistem asigura o tractiune buna si reuseste sa mentina directia chiar si pe drumuri accidentate…NOTA: 4.4 
 
TEHNOLOGIE: Ei! la acest capitol esti rasfatat cu senzori de ploaie, lumina si parcare, senzori pentru schimbarea sensului de mers, comenzi pe volan,climatizare pe mai multe zone, sistem multimedia cu MP3, AUX, Bluetooth, navigatie si toate acestea printr-un ecran tactil…si multe multe altele…NOTA: 4.8 
 
INTERIOR: VW a dorit prin acest facelift sa impresioneze prin spatiu si confort. Orice rand de scaune ai alege, spatiul este mai mult decat suficient iar confortul pe masura. Ne-a placut in mod deosebit calitatea si finisarea materialelor. Multi inteleg ca un facelift inseamna modificari de design exterior, dar VW a adus multe modificari si la interior ca: volan in trei spite, iluminatul bordului prin culori calde, sistem multimedia prin ultima generatie de ecran tactil…NOTA: 4.7 
 
EXTERIOR: Faceliftul noului Multivan vine sa transpuna noua imagine a modelelor VW. Desenul si liniile masinii prezinta exact filozofia matura a germanilor. Grila impreuna cu farurile pe fundal negru sunt principalele modificari aduse modelului… NOTA: 4.2 
 
PRET: Modelul testat de noi este versiunea Confortline cu urmatoarele dotari optionale: AC pe 3 zone, diferential autoblocant, geamuri fumurii, indicator presiune pneuri, lampi de ceata, masuta multifunctionala,  senzori parcare fata/spate, usa culisanta, volan piele, culoare Reflexsilber… si toate acestea la un pret de 42.801,95 euro (TVA inclus). Fata concurenta putem spune ca se afla la acelasi nivel cu Mercedes Benz Viano. Dar exista si variante mai ieftine ca: Mercedes Benz Vito Combi care ajunge cu aprox. 8.000 euro mai putin (recomand versiunea de 163CP in jurul a 37.000 euro cu TVA), Fiat Scudo de 2.0l MultiJet cu 120CP ce ajunge in jurul a 25.000 euro cu TVA sau Hyundai H1 cu motor diesel de 2.5l de 116CP la pret de 24.444 euro cu TVA. Totusi trebuie remarcat ca VW a transferat in noul T5, tot ADN lui Polo si Golf pentru a crea o reteta a succesului pe care cei de la VW si-o doresc de ceva vreme…NOTA: 4.0
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

4 COMMENTS

  1. Adrian Pusca

    Frumoasa masina. Un prieten si-a cumparat una noua, acum 2 ani si pot sa spun ca e de vis masina.

    1. Anonymous

      Daca si „cutia” asta de VW e de „vis”..inseamna ca cea mai tare masina a ta a fost Loganul..

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *