10

Test Drive Volkswagen Jetta facelift 1.4 TSi 2015

MOTOR: VW Jetta este o berlina Golf sau un VW Passat ceva mai mic si mai ieftin. VW Jetta poate deveni o solutie pentru unii dintre noi. Modelul testat este echipat cu un motor de 1.4TSi cu 125 CP, cu 3 CP mai multi decat vechea generatie (pentru a suplini trecerea de la Euro5 la Euro 6). Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala in sase rapoarte lungi ce favorizeaza consumul (in special treapta a II-a este destul de lunga, poate pentru ca este cea mai folosita in oras). Treptele de viteza sunt precise si usor de schimbat ce iti ofera un plus de confort mai ales pe distante lungi. In conditiile unui condus mai agresiv, VW Jetta reactioneaza destul de bine dar undeva la 2500 RPM. In concluzie, noi va recomandam acest motor pe benzina, tinand cont ca diesel-ul de 1.6 nu mai exista pe acest model din mai multe motive.

 

CONSUM: VW Jetta este o masina de familie si de volum. Unul dintre obiectivele testului nostru a fost sa obtinem cel mai mic consum cu putinta. Astfel, VW Jetta, in urban ne indica un consum mediu de 8l/100km si in extraurban am reusit sa obtinem o medie de 5l/100km cu un rulaj constant la 90km/h. In concluzie, consumul mediu este aproximativ 6.5l/100km, un consum bun comparativ si cu un diesel.

PERFORMANTE: VW Jetta nu este o sportiva insa performantele sunt acceptabile. Viteza maxima este de 206km/h iar viteza de 0-100km/h o face in 10 secunde.

 

SIGURANTA: La capitolul protectie, VW Jetta are cinci stele EuroNCAP si vine in standard cu 6 airbag-uri, centuri pretensionate, tetiere active, ESP, ABS, EDL, ASR, ESC, EDTC, detector de oboseala, asistenta de pornire in rampa si Park Pilot (semnale acustice pentru obstacole fata/spate).

TEHNOLOGIE: Am gasit cam tot ce ne trebuie la o masina pe modelul testat. Aici amintesc de climatizare in doua zone, alarma antifurt “plus”, scaune incalzite fata, radio CD RCD 510 cu ecran tactil TFT cu o diagonala de 16.5 cm cu redare MP3 si magazie de 6 CD-uri dar ce pot penaliza la aceasta capitol este lipsa comenzilor pe volan.

 

INTERIOR: VW Jetta este construit pe platforma lui VW Golf 7 si totusi Jetta ofera mai mult spatiu la nivelul picioarelor pentru pasagerii din spate. Portbagajul este si el mai mare, de 510l. Un alt lucru important este ca in Jetta ne-am simtit ca in VW Golf 7 pe care l-am testat in 2013… si asta este foarte bine. Jetta iti ofera un grad de confort destul de bun mai ales datorita scaunelor, cutiei, nivelului de antifonare si spatiilor multiple de depozitare. De asemenea, directia este una precisa iar stabilitatea pe viraje este de apreciat. Suspensia este ferma si inghite destul de bine denivelarile iar pe viraje nu iti ofera prea multe emotii. Ce nu ne place la Jetta? In primul rand calitatea si finisajul materialelor nu este la fel de bun ca si la Golf. Se pare ca mexicanilor le mai trebuie ceva vreme sa se ridice la nivelul nemtilor. In cazul in care aveti in spate trei pasageri, pasagerul din mijloc va simti un disconfort la nivelul picioarelor.

EXTERIOR: Design-ul exterior a suferit un facelift subtil dar care nu impresioneaza, ramanand acelasi design conservator lipsit de orice emotie. Insa cine suntem noi sa apreciem acest aspect cand VW Jetta are nivelul vanzarilor satisfacator iar clientii tinta nu se plang de design-ul exterior.

 

PRET: Cum spuneam, modelul oferit de Scorpion Focsani a fost cu o motorizare de 1.4 TSi 125 CP si cu o echipare Style. Pentru cei ce nu sunt familiarizati cu denumirea echiparii Style, aceasta este un Comfortline cu urmatoarele optionale: park pilot, cotiera centrala fata, climatronic cu 2 zone si faruri de ceata cu iluminare statica in viraje. Optionalele au o valoare de 1.141 euro. In concluzie masina noastra ajunge la un pret de 18.959 de euro cu TVA inclus. Pretul de pornire este de 16.372 de euro pentru motorizarea de 1.2 TSi cu 105 CP. Asa cum spuneam la inceput VW Jetta este un Golf dar mai practic si mai ieftin. Daca amintim de concurenta, primul model care ne vine in minte este Skoda Octavia. Cu echipari asemanatoare masinii noastre Skoda Octavia are un pret de 19.107 euro pentru versiunea de 1.4TSi cu 140 CP MT6. Daca ne gandim la modele mai ieftine, gasim Renault Fluence 1.6 110CP Dinamique la 16.900 euro sau Hyundai Elantra 1.6 132 CP MT6 echiparea de mijloc, Highway Heat+, la pretul de 16.558 euro cu TVA inclus.

GALERIE FOTO – Test Drive Volkswagen Jetta facelift 1.4 TSi 2015

PRO: Motorul, cutia, confort, directie, suspensie, antifonare, stabilitate si spatii de depozitare.

CONTRA: Calitatea si finisajul materialelor, lipsa comenzilor pe volan si zona media pentru pasagerii din spate.

 

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

10 COMMENTS

  1. Adrian Stanciu

    Salut,

    Interesant review cred ca sunteti primii din Romania care ati facut test cu un model pe care vreau sa-l achizitionez in scurt timp, pe mine ma interesa mult interiorul la acest model Style acum stiu cum este vb ta pacat ca nu are comenzi pe volan (recomandabil un kit bluetooth de la Parrot).
    Multumesc pentru review
    La cat mai multe test drive-uri
    Brava felicitari!

    Toate cele bune

  2. Mihai

    Scurt si la obiect! Va apreciez si sunt putini ca voi care ne spun ce ne intereseaza.

  3. Florin

    Inclusiv versiunea facelifting a Jetta, realizata la finele anului 2014, este realizată pe aceeaşi platformă PQ35 şi nu pe noua MQB ce se regăseşte la baza noilor Octavia Mk3, Leon Mk3, A3 şi Golf.

  4. LoLoZiCiuL

    Daca la voi masina a consumat 5% eu o mananc de la cauciuc pana la plafon. Consumul DECLARAT LA 1.4 TSi 125 CP este de 5.4% Extra-Urban, desi nu cred ca aveti idee cum se scoate consumul asta: conditii de pista ( nu cred ca ai asa in Ro ), vant 0, 2 pasageri, fara roata de rezerva, cric, etc, cu rotile umflate maxim si … mers nu batraneste, mers putin mai tare ca melcul. Masina consuma extraurban undeva in jur de 6.5l / 100km. Am reusit un consum de 5.5% pe autostrada ( undeva la 80 km/h ) pe vreo 200 de km.

  5. ady

    pt. LOLOZICIUL
    Am o jetta 1.2 tsi sept. 2014 anterior facelift. nu a depasit niciodata consumul mediu de 5.6 – 5.8 l/100 km. Ex. Ploiesti – Sibiu la dus consum 5.2 l/100 km, la intors 5.8 l/100 km. Poate 1.4 tsi sa depaseasca 6.0 l/100 km, dar nu cred.

  6. Florian

    Salut, interesanta prezentarea , eu vreau sa-mi cumpar un Tiguan cu aceiași motorizare , dar am o intrebare, distributia este pe curea sau pe lant ? Știi acest motor a fost foarte blamat datorită faptului ca lantul se întinde și provoacă neplăceri. Oare au remediat acest disconfort?

    1. Robert Drilea – Redactor Sef

      Salutare Florian

      1.4 TSI are motor pe lant. Problemele pe care le auzim si noi sunt ca in timp largeste lantul si astfel strica intinzatorul. Orice lant ai pune tot va fi in timp largit. La doua persoane, lantul s-a rupt in mers… asa ca iti recomandam 2.0 TDI chiar si cu echipare mai joasa. Este mult mai durabil daca tii la banii tai.

  7. teodor catalin

    Va salut ! Cei de vw.spun ca si 1.4 tsi are distributie pe curea…oricum acest motor mi se pare mult mai bun decat 1.2, din toate punctele de vedere….dif.intre cele doua este de 1300€.Comparativ si cu Octavia este o alegere mai buna ,avand un pret m.mai bun la aceleasi dotari si are in plus si suspensie independenta pe spate….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *