0

Test Drive Toyota Avensis Diesel 1.6 si 2.0 D-4D 6MT Executive / Luxury

Catre ce marca te indrepti atunci cand vrei o berlina incapatoare, fiabila, sigura si cu un design special, care nu trebuie sa fie neaparat o masina de fabricatie nemteasca? Eu cred ca ar trebui cu totii sa ne indreptam privirile catre noua Toyota Avensis, o masina care “anticipeaza pentru siguranta ta”, reusind astfel sa fie un erou al clasei muncitoare.

Motor/Cutie: Ce conditi trebuie sa indeplineasca un motor al unei berline de clasa medie pentru a avea succes? Pentru inceput, sa fie fiabil sau sa fie creat de un producator care are un renume bun atunci cand vine vorba de calitate. La acest capitol Avensis sta bine: dupa declinul Volkswagen, constructorul nipon a redevenit cel mai mare producator auto din lume, iar calitatea produsului japonez nu a fost niciodata pusa la indoiala. Unitatea de fata este un diesel D-4D de 1.6 litri ce reuseste sa stranga sub capota o herghelie de 112 cai putere. Nu e cel mai mare numar de cai putere din lume, dar avand in vedere ca este un diesel ne intereseaza mai mult cuplul motorului: 270 Nm dezvoltati intre 1750 – 2250 rpm. Avand in vedere ca avem de-a face cu o masina ce dispune de o masa proprie respectabila, cuplul e foarte important deoarece acesta face masina sa para mai mult sau mai putin agila. Toyota Avensis nu este o masina rapida, dar nici nu m-a dezamagit in traficul bucurestean; cand am avut nevoie de o plecare mai rapida de la semafor m-a ajutat iar cand eram pe centura nu mi s-a impotrivit cand devansam alti soferi. Motorul nu m-a uimit si nici nu m-a deranjat, dar am fost placut surprins de cutia manuala cu 6 rapoarte ce era precisa si imi dadea un sentiment de siguranta atunci cand schimbam vitezele. Pentru o masina de zi cu zi, aceasta combinatie de motor/cutie mi se pare ideala.

test-drive-toyota-avensis-2016 (2)

Consum: In mare parte masina a fost condusa in oras asa ca voi judeca consumul Avensis-ului in functie de cel urban estimat de producator. Toyota incearca sa ne convinga in estimarile oficiale ca aceasta masina va putea realiza in oras, in cel mai bun caz, un consum de 5.1 litri/100 km. Nu stiu ce vrajitorii fac soferii de la Toyota, dar un astfel de consum mie mi se pare aproape imposibil avand in vedere ca eu am reusit unul de abia 6.7 litri/100 km. Chiar si asa, consumul mi se pare bun pentru o masina de talia aceasta, avand in vedere ca tabla e foarte sanatoasa si masa automobilului este pe masura!

Performante: La acest capitol vom vorbi putin despre modul in care se simte masina aceasta la drum. Pentru inceput, sa va spun numerele pe care le asteapta oricine: acceleratie de la 0-100 km/h in 11.4 secunde si viteza maxima de 185 km/h. E o masina de familie, la ce va asteptati? Totusi, trebuie sa mentionam faptul ca in ciuda greutatii (1430 kg), Toyota Avensis reuseste sa fie sprintena in oras datorita cuplului disponibil de la turatii mici. Cred ca motorizarile diesel sunt cele mai indicate pentru aceasta masina, avand in vedere ca ofera cuplu mare de la turatii joase. De altfel masina sta bine pe sosea, atat la drumuri lungi cat si in oras cand are nevoie sa treaca peste linii de tramvai si inevitabilele gropi din infrastructura romaneasca.

test-drive-toyota-avensis-2016 (3)

Siguranta: E clar ca acest capitol este unul foarte important pentru japonezi – motto-ul acestei masini fiind chiar inscriptionat pe usi: “Anticipeaza pentru siguranta ta”. Pe masura ce tehnologia avanseaza, omenirea cauta noi solutii pentru a o folosi in scopul sigurantei sinelui. Toyota Avensis incearca sa indeplineasca tocmai aceasta cerinta, asa ca masina dispune de o pleiada de sisteme ce conlucreaza pentru siguranta ocupantilor. Vom incepe cu sistemul de siguranta pre-impact. Acest sistem incearca sa anticipeze posibilitatea unui accident si calculeaza moduri de a evita impactul, initial avertizand soferul optic si auditiv, iar daca e nevoie masina poate chiar sa actioneze singura franele. In spatele oglinzii retrovizoare se afla o camera ce “matura cu privirea” tot traseul ce se afla in fata, astfel vazand posibilele obstacole si actionand in concordanta. De asemenea, Toyota Avensis are capacitatea de a observa semnele de circulatie ce se afla in fata masinii si de a avertiza soferul de limitarile impuse de aceastea. Pentru acele momente in care masina ruleaza pe autostrada la viteze mari si masina iese de pe banda de rulare fara sa fie actionat semnalizatorul, masina atentioneaza auditiv si optic soferul. Pe langa aceste sisteme, mai adaugam si cele 7 airbag-uri si astfel intelegem de ce masina aceasta a obtinut cu usurinta 5 stele la testele Euro NCAP.

test-drive-toyota-avensis-2016 (5)

Inovare: Din punct de vedere inovator am putea spune ca accentul pe care il pune aceasta masina pe siguranta reprezinta un pas important in industria automobilistica internationala. Daca pana acum Volvo erau cei cunoscuti pentru progresele facute in domeniul sigurantei, iata ca japonezii reusesc sa ofere pe o simpla berlina de familie o tehnologie ce pana acum 4-5 ani era disponibila doar pe modele precum Clasa S de la Mercedes. Evident, vorbesc despre sistemul pre-impact.

Tehnologie: Sa vorbim pentru inceput de tehnologia cu care soferul interactioneaza in mod direct: sistemul de infotainment. Touch-screen-ul folosit pentru a mijloci comunicarea dintre sofer si soft-ul masinii este unul cu o rezolutie buna, vizibil chiar si atunci cand afara este lumina puternica. Sistemul de operare folosit este unul intuitiv si extrem de usor de folosit: exista butoane cu acces rapid la functiile principale iar meniurile nu sunt aglomerate de mult text. La capitolul butoane vom zabovi un pic deoarece Toyota alege sa faca un lucru interesant cu sistemul de infotainment de pe Avensis: dupa cum ati putut vedea in review-ul video, in functiile principale ale sistemului exista si un buton “Map – Nav” – buton ce ar trebui sa ne duca spre functia de navigare a masinii. Modelul nostru nu avea extraoptiunea de navigatie instalata. Nicio problema pana acum. Totusi, trebuie sa intreb: daca software-ul masinii nu are sistemul de navigatie, de ce ne mai trebuie butonul?! Va zic eu de ce: pentru o anumita suma, puteti merge la Toyota si va instaleaza ei si software-ul de navigatie pe care initial nu l-ati cumparat. Butonul e lasat acolo pentru a aminti proprietarului ca s-a zgarcit si acum trebuie sa se orienteze prin Bucuresti cu harta de pe smartphone. Lasand gluma la o parte, tehnologia prezenta in noul Avensis are un rol important atunci cand vine vorba de siguranta ocupantilor masinii. Incepand de la sistemul pre-impact si pana la camera care citeste semnele de circulatie, masina asta face tot posibilul sa aiba grija de tine. Cu noua Toyota Avensis, tehnologia este folosita cu un scop mult mai practic decat un simplu sistem de infotainment mai mult sau mai putin bun: siguranta!

test-drive-toyota-avensis-2016 (4)

Interior: Nu ai ce sa ii reprosezi aceste masini atunci cand vine vorba de interior – totul pare ca e facut sa dureze 100 de ani. Toate ceasurile si ecranele din masina sunt usor de citit, materialele sunt placute la atingere iar spatiul este destul si pentru ocupantii locurilor din fata si pentru cei din spate. Dar lucrul care m-a impresionat cel mai mult la interiorul acestei masini este portbagajul. Nu, nu am intrat in portbagaj daca la asta v-ati gandit, dar l-am privit din afara si parea ca ma uit intr-o pestera fara sfarsit! Asta se intampla datorita faptului ca portbagajul are o capacitate de 509 litri. Ca sa faceti o comparatie, Dacia Logan are o capacitate similara (510 litri), dar portbagajul Avensis-ului are o baza mai mare, astfel ca pot fi incarcate obiecte mai lungi.

Exterior: Exteriorul noului Avensis mi se pare un “best of” de la Toyota. Forma blocurilor optice aduce un pic aminte de Toyota GT-86 iar design-ul stopurilor ma duce cu gandul direct la Lexus – brand-ul de lux al japonezilor. Nu prea ma multumesc jantele care par mici atunci cand privesti din lateral masina, dar nu e un capat de tara. Mi se pare ca cei care au desenat noul Avensis au reusit un echilibru pe care nu multi producatori il reusesc: o masina cu un design deosebit, dar care poate oricand sa treaca si neobservata daca e nevoie.

test-drive-toyota-avensis-2016 (7)

Pret: Motorizarea pe care am avut-o noi – 1.6 diesel – porneste de la 22.800 de Euro. Varianta Executive testata de noi ajunge la 25.128 de euro. Nu mi se pare nejustificat pretul avand in vedere faptul ca cei care cumpara o Toyota se asteapta sa cumpere calitate fara compromis si nu cred ca noua Toyota Avensis face exceptie. Undeva pe la 26.000 de euro se afla si Passat-ul – rivalul Avensis-ului; avand in vedere perioada grea prin care trece constructorul german, cred ca multi vor opta pentru Toyota.

Galerie foto Test Nissan Toyota Avensis: http://bit.ly/FotoToyotaAvensis

PRO: Motorizare economica, suspensia, design si fiabilitate.

CONTRA: Modularitatea si pozitia la volan.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *