Subaru Outback Platinum din testul de azi are cel mai înalt nivel de echipare și costă 48.000 euro cu TVA inclus. Și dacă asta nu e tot, prețul unui Outback Trend, primul nivel de echipare disponibil în țara noastră este 43.000 euro cu TVA inclus. Asta în vreme ce în Statele Unite, americanii pot opta pentru un Outback Base ce costă 28.000 dolari, adică aproape 26.000 de euro. Tind să cred că Subaru nu ia piața din țara noastră în serios, și cine i-ar putea învinui, cumpărătorii noștri nu știu ce înseamnă Subaru. Astăzi o să încerc să vă explic.
Primul lucru care m-a uimit în Outback – confortul. Mașina este incredibil de confortabilă, aproape la paritate cu unele suspensii pe aer. Are logică să fie așa – când ai un centru de greutate jos, o stabilitate înnăscută pentru șasiul tău, îți permiți să lași amortizoarele mai relaxate, prin urmare să sporești confortul pasagerilor. Unde mai pui că anvelopele sunt 225 60/R18, prin urmare există mult balon care să amortizeze orice șoc din carosabil.
Motorul boxer este amplasat foarte jos în caroserie, astfel că oricât de mult ruliu ai provoca, mașina aceasta se încăpățânează să păstreze puntea față lipită de asfalt, grație centrului de greutate similar unei mașini electrice care are bateriile în podea.
Dacă puntea față capătă aderență mecanică oferită de arhitectura motorului boxer, puntea spate este ținută în șah de Symmetrical AWD. Tracțiunea integrală permanentă de la Subaru este legendară. Cuplul este plimbat fie din față în spate, fie de pe o parte pe alta, pentru a fi tot timpul la îndemâna roții care vrea mai multă aderență. Și acest sistem este montat foarte jos în șasiu, astfel că centrul de greutate este optim pentru a minimiza ruliul. În mod normal, cuplul este împărțit 60% la puntea față și 40% la puntea spate, dar acest lucru se poate schimba foarte repede atunci când mașina simte nevoia.
Mașina aceasta are o cutie CVT, dar când accelerezi nu simți același lucru ca la o Toyota. Nu simți aceeași elasticitate. Pentru că Toyota folosește o curea pentru a varia rapoartele din transmisie, dar Subaru folosește un lanț. Pentru că folosește un lanț, răspunsul acestui CVT este mai bun. Deasemenea, există și padele. Acestea nu prea își au rostul la o cutie CVT, dar japonezii au gândit aceste 7 rapoarte ca fiind 7 puncte cu diferite rapoarte de transmisie. Dacă tractezi ceva sau dacă pur și simplu ai chef de schimbat niște trepte, Subaru îți oferă ocazia.
Propulsorul este un boxer in 4 pistoane, cu 16 valve ce dezvoltă 169 cai putere și 252 Nm cuplu. Pentru că mașina are 1640 kg, 0-100 se întâmplă în 10 secunde. Cuplul maxim e dezvoltat la 5000 de rotații pe minut, deci îi plac turațiile acestui boxer.
Portbagajul de 561 de litri te va face să te bucuri că nu ai ales un SUV, iar siguranța specifică Subaru se regăsește și în acest model, deși este un break cu o gardă la sol înălțată.
Sistemul de infotainment are grafică ce ar fi fost la modă în 2011, iar modul în care se mișcă nu ar impresiona primul meu calculator din 2001, dar toate acestea parcă dispar când găsești un drum virajat. Uiți și de sistem de infotainment, și de consumul de 10-11litri/100 km în oraș, uiți de toate, dar nu uiți că ești la volanul unui Subaru.
Nota: