2

Test Drive Skoda Citigo 2012: Citi(&)Go!…o perfecta afacere urbana

INTRODUCERE: Din pacate traim in era masinilor trase la idigo. Hei, sunt un profan in ceea ce priveste industria auto, dar nu pot sa nu observ cum toate modelele seamana intre ele. V-as pune o intrebare, care masina e mai frumoasa Skoda CitiGo, VW Up sau Seat Mii? Imi e foarte greu sa vb despre o masina cand stiu ca mai sunt si altele care ii seamana. Din pacate se pierde originalitatea si se pune accent doar pe uniformizare. Stiu ca ar trebui sa fac un revew despre Skoda CitiGo, dar pana la urma nu vorbim doar despre un Up/Mii care se adreseaza unui alt segment de clienti?  Exceptand botul si pretul, ce e unic la masina asta? Sunt foarte confuz! Astept sa ma lamuriti si ii predau stafeta colegului Robert pentru a va da toate detaliile tehnice.
de Adrian Mangu
 
MOTOR/CUTIE: Iata ca Skoda isi face o intrare puternica in segmentul mini cu modelul Citigo. Citigo este construit pe platforma VW Up. Se cunoaste ca diferente intre tripletii producatorului german nu exista doar al look-ului frontal si poate putin din punct de vedere al pretului aici fiind in favoarea modelului ceh. Dar sa revenim la test. Am avut la dispozitie modelul Citigo Elegance MPI cu motor de 1l si 75 CP. Daca am compara tripletii germani cu cei francezi (am avut ocazia de a conduce Aygo si 107 dar nu in cadrul unui test drive), cei germani sunt mult mai sprinteni in rapoarte joase. Acum, motorul este unul bun, serios! Iti ofera cam tot ce ai nevoie mai ales de la o masina de oras. Puterea motorului o simti relativ repede, imediat ce ai depasit 2.500-3.000 RPM, fapt ce este de remarcat tinand cont ca motorul este aspirat. In viteza urca relativ usor dar o data ce ai atins 100-110 km/h, motorul devine galacios si iti atrage atentia ca e momentul sa te opresti. Spun „galacios”, pentru ca un alt element la care sta foarte bine Citigo este antifonarea. Cutia de viteze este in cinci rapoarte cu doua reprize scurte ce favorizeaza demarajul si celelalte in reprize lungi ce ajuta la reducerea consumului…din motivul ca motorul este foarte bine gandit pentru traficul urban, ii voi oferi o nota destul de mare…NOTA: 4.6
CONSUM: La acest capitol sta cel mai bine Citigo. Pentru ca este o masina de oras, am incercat sa scoatem cel mai bun consum. In urban am atins in medie 4.2l la suta, extraurban 3.7l la suta, deci un consum mediu de doar 4l/100km…fara alte cuvinte…NOTA: 4.9
PERFORMANTE: Fiind o masina citadina nu iti poate oferi asa ceva si nici nu este indicat. Totusi datele tehnice ne ofera o acceleratie de la 0-100 km/h in 13.2 sec. si o viteza maxima de 172km/h… NOTA: 3.3
SIGURANTA: La euroNCAP a fost testat VW Up dar fiind aceiasi masina dar cu o alta sigla, putem spune ca Citigo a obtinut 5 stele. De asemenea, masina beneficiaza de sistemul City Safe care opreste masina automat pana intr-o viteza de 30km/h daca in fata exista un obstacol (vezi filmarea). Pe langa acest sistem, am gasit in standard ABS-ul, 4 airbag-uri si ESP…cu alte cuvinte, toate acestea o fac pe Citigo sa obtina o nota buna mai ales daca vedem oferta concurentei… NOTA: 4.6
INOVARE: Ma voi repeta! Citigo vine cu acest sistem de franare automata in fata unui obstacol pana in 30km/h si sistemul multimedia cu touch screen mai ales cu optiunea de asistenta rutiera Skoda dar care optiune nu este disponibila in Romania… NOTA: 4.0
TEHNOLOGIE: Versiunea testata nu aveam touchscreen cu sistemul multimedia + navigatie Mio Move&Fun dar in rest are cam tot ce ai nevoie de la o masina. Ce este intr-adevar de apreciat la Skoda, dotarile le poti alege astfel incat poti avea o masina modesta dar foarte practica la pret foarte bun… NOTA: 3.7
INTERIOR: Este foarte greu de crezut ca la o masina mini, cel mai mult in interior sa iti placa spatiul. Da asa este! Citigo iti ofera destul spatiu pentru patru persoane adulte iar materiale intalnite sunt de o buna calitate care sunt mai putin predispuse zgarieturilor. Portbagajul este si el unul spatios pentru aceasta categorie de masini. Are 251l unde iti pot intra doua valize medii pentru o calatorie scurta… NOTA: 4.1
EXTERIOR: Greu sa ceri la o masina mini care trebuie in primul rand sa fie ieftina sa mai fie si frumoasa. Totusi, dintre cele trei Up/Citigo/Mii, Citigo s-ar clasa in frunte dar datorita noii sigle ca in rest nu exista mari diferente de design… NOTA: 4.0
PRET: Modelul testat de noi (varful de gama Elegance) costa 9.569 euro fara TVA (prin programul REMAT, pretul scade cu aprox. 2.500 euro), un pret destul de bun. Totusi noi recomandam celor mai practici dintre voi versiunea Citigo Ambition MPI/3 usi la doar 7.535 euro fara TVA (vezi aici oferta!). Oricum inainte sa analizati oferta Skoda va recomand sa faceti o vizita la showroom-ul Skoda – IVAS Focsani, pe Calea Munteniei, Km 180 + 300 (langa Statia Peco Lukoil Sud) si chiar sa faceti si voi un test drive… NOTA: 4.6
PRO: Motor, schimbarea treptelor de viteza, consumul redus, antifonarea.
CONTRA: Design-ul exterior (ma asteptam la mai mult), lipsa de putere in pante si in regim extraurban.
de Robert Drilea
 
VIDEO TEST DRIVE
GALERIE FOTO PE PAGINA NOASTRA DE FACEBOOK: CLICK AICI! 
 
 
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

2 COMMENTS

  1. mircea

    o masina perfecta pentru oras

  2. Mihai blogger sucevean

    nota voastra este prea mare

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *