2

Test Drive Renault Talisman 1.6 200 CP EDC REVIEW & VIDEO

Renault Laguna a avut o viata destul de zbuciumata; varianta care tocmai a iesit din productie nu a avut un design care sa placa cumparatorilor, asa ca oamenii s-au orientat spre alte marci. Totusi, francezii nu vor sa piarda cumparatorii de berline premium, asa ca revin in forta cu un nou inceput si un nou nume ce s-ar putea sa le poarte noroc: Talisman!

Performante: Modelul testat de noi avea sub capota singurul motor pe benzina disponibil, si anume – 1.6 turbo ce dezvolta 200 cai putere pusi pe sosea de cutia EDC dublu ambreiaj. Francezii fac un lucru destept in selectarea optiunilor de motorizare pentru Talisman: ofera multe variante diesel si doar un motor pe benzina; motivul este simplu – clientii vor motoare cat mai economice! Benzinarul testat de noi propulsa masina de la 0-100 km/h in 7.6 secunde, ceea ce nu e rau deloc pentru o masina din aceasta clasa. Si daca vi se pare cunoscut acest motor de 1.6 litri, pot sa va spun ca este acelasi care se gaseste si pe Clio RS, folosind aceeasi cutie dublu ambreiaj. In ciuda faptului ca este o berlina destul de mare, tinuta pe sosea nu este deloc de lepadat iar motorul iti ofera toata puterea de care ai nevoie atunci cand vrei sa faci depasiri, mai ales daca selectezi modul “Sport” din sistemul MultiSense. Totusi, masina aceasta imi da impresia ca cel mai bine se simte in oras, in ciuda faptului ca la drum intins se aseaza foarte bine.

renault-talisman-testdrive-review-eblogautp (3)

Trebuie sa vorbim despre sistemul 4Control, elementul care face aceasta masina sa fie in oras ca pestele in apa. Francezii stiau ca segmentul in care intra cu Talismanul este dominat de Passat, Superb, Mazda 6, etc. asa ca trebuiau sa vina cu ceva inovator, cu ceva care sa separe masina lor de cele oferite de alti producatori. Astfel ca au introdus un sistem pe care in ultima vreme Porsche il foloseste: 4Control nu este nimic altceva decat un sistem ce permite rotilor din spate sa ia si ele virajele, marind astfel manevrabilitatea masinii. Cel mai mult apreciezi acest sistem in oras cand trebuie sa eviti gropile din asfalt. Masina iti da incredere ca poti sa faci slalom cat de repede vrei tu si nu va derapa, ba mai mult te va si ajuta sa eviti orice obstacol din drum. Sa nu va ganditi ca unghiul de atac al rotilor din spate este foarte mare, virajul pe care il iau ele este destul de subtil, dar poate fi resimtit de sofer.

renault-talisman-testdrive-review-eblogautp (4)

In timp ce conduceam masina, m-am surprins facand slalom prin Bucuresti doar ca sa mai simt un pic cu cata usurinta schimba masina directia, in ciuda marimii sale. Renault Tasliman face tot ce se cere de la o masina din clasa ei si un pic mai mult: este confortabila si ascultatoare, in acelasi timp avand si un element caracteristic ce ii da credibilitate in ochiul cumparatorului.

Francezii estimeaza un consum urban de 7.5 litri/100 km, ceea ce nu e chiar departe de ceea ce am reusit noi in lumea reala, adica 9.0 litri/100 km. Consumul e destul de bun, avand in vedere ca masa proprie a masinii este de 1.5 tone, iar sistemul Stop&Start al francezilor este unul care nu te frustreaza si intra in functiune atunci cand te astepti.

renault-talisman-testdrive-review-eblogautp (6)

Siguranta: O masina atat de aratoasa trebuie pastrata pe cat se poate de mult intacta, astfel ca francezii au grija sa implementeze sisteme ce previn diferitele evenimente neplacute. Pe langa omniprezentele ABS, ESB, airbaguri frontale sofer si pasager + airbaguri laterale bazin/torace pentru sofer si pasager fata + airbaguri laterale de tip cortina fata si spate, pe masura ce incepi sa te uiti la o echipare mai inalta apar si alte sisteme mai interesante cum ar fi, senzorii de parcare si senzorul de avertizare pentru unghiul mort. Se poate alege si o camera pentru marsarier, precum si un sistem ce informeaza soferul la ce distanta se afla masina din fata pentru ca acesta sa stie cand trebuie sa franeze. Dupa cum probabil va asteptati, Renault Talisman reuseste cu usurinta un scor de 5 stele la testele Euro NCAP.

renault-talisman-testdrive-review-eblogautp (1)

Interior: Renault ataca cu toate fortele design-ul noilor generatii de modele si acest lucru se vede si la interior: daca pana acum clientii “se multumeau” cu interiorul unui Renault, de acum incolo isi vor dori un astfel de interior. In sfarsit te simti intr-un interior serios, sobru, asa cum impune caracterul unei masini din aceasta clasa. Mai mult, uitandu-te in jur vezi exact pe ce ai dat banii si constientizezi ca ai facut o afacere buna optand pentru Talisman. Scaunele din fata sunt confortabile la drum lung iar bancheta spate are loc lejer pentru 3 adulti; in portbagaj incap toate bagajele aferente. Masina pe care am testat-o noi avea la interior cateva insertii ce imitau lemnul foarte bine, dandu-ti astfel impresia ca stai intr-o masina mai scumpa decat cea in care esti cu adevarat. Cam aceasta este ideea de baza a acestei masini: tot timpul trebuie sa ai impresia ca esti intr-o masina mai scumpa. Partea buna e ca francezii reusesc sa creeze aceasta senzatie si de multe ori m-am trezit comparand interiorul acestei masini cu Seria 3 sau Seria 5.

renault-talisman-testdrive-review-eblogautp (7)

Tehnologia ce acompaniaza interiorul este perfect functionala si iti permite sa faci exact ce poti si in alte masini din aceasta clasa: sa pui muzica prin USB, AUX sau Bluetooth, sa fii asistat la parcarea laterala daca nu te descurci prea bine, sa navighezi de colo-colo folosind R-Link 2.0, etc. Niciodata cand am condus Renault Talisman nu m-am gandit ca aceasta masina ar avea nevoie si de alte imbunatatiri tehnologice, astfel ca si din acest punct de vedere francezii stau bine. Singurul lucru ce ar mai putea fi adaugat ar fi Android Auto/Apple CarPlay.

Exterior: Acest capitol este definitoriu pentru Renault Talisman si, poate, pentru intreg brand-ul Renault. Schimbarea de design indrazneata pe care au realizat-o francezii cu siguranta va da roade dintr-un motiv simplu: vrem sau nu vrem sa recunoastem, primul criteriu dupa care apreciem o masina este design-ul exterior. Farurile cu LED ce imbratiseaza bara fata, stopurile ce flancheaza sigla Renault din spate, formele musculoase ale capotei nu fac decat sa intoarca privirile. Din proprie experienta va spun ca oamenii se vor uita dupa aceasta masina peste tot pe unde veti merge cu ea, oameni care poate conduc cine stie ce masina nemteasca de 3 ori mai scumpa. Ei bine, aceasta este puterea unui design exterior facut bine.

Pret: Masina noastra, Renault Talisman 200 EDC INTENS, ajunge la un pret de 29.900 euro cu TVA inclus. Inainte sa spuneti ca e scump, tin sa va informez ca un Passat Highline 1.8 TSI DSG (180 cai putere) pleaca de la 31.387 euro iar o Mazda 6 G192 AT ajunge la 31.190 euro. Marele avantaje pe care Talismanul le are asupra competitorilor sai sunt: design-ul si pretul.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele Renault: Click aici!

PRO: design exterior, confort, 4control

CONTRA: devalorizarea marcii

Productie
tester- Adi Dima
foto: Ionut Enache
video: Claudiu Bodrug
Parteneri
Renault Romania si F64
 
SanDisk SD 32GB Extreme Pro 95mb/sec
Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Canon [A]
Canon EOS 60D body
Canon Acumulator LP-E6
Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

2 COMMENTS

  1. George

    Masina arata superb. Dar cu o diferenta de doar 1500 de euro mai repede mi-as cumpara un vw sau o mazda decat un renault

  2. Cosmin

    Deși este frumoasă la diferențele de bani, care sunt relativ mici, va pierde lupta cu VW Passat și Mazda 6 care sunt mai bune pe multe domenii. Iar termenul de ” berline premium” utilizat nu este cel mai indicat nefiind auto premium
    Corect este berline de clasă medie sau berline din segmentul D.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *