0

Test Drive Renault Clio Estate 2018 [POV & Review]

Aboneaza-te!

Cum am descrie in doar trei cuvinte Renault Clio Estate? Family portrait: spatios, confortabil si economic (versiunea 2.0. “Esenta acestei masini poate fi dezvaluita cu usurinta prin intermediul a trei cuvinte: spations, confortabil si economic). Exista trei versiuni de Clio Estate: Life Evo, Zen si Intens. Versiunea pe care noi am testat-o si de care am fost foarte incantati a fost: “Intens Energy DCI 110”. Aceasta mai este disponibila si cu alte motorizari: Energy DCI 90, Energy TCe 118 EDC si Energy TCe 90.

Modelul testat a fost echipat cu motor de 1.5 Turbo Diesel cu patru cilindri. Motorizarea îndeplinește normele de poluare Euro 6. Daca ma intrebati pe mine, aceasta motorizare este cea corecta pentru TCe are un cuplu redus iar daca intentionati sa parcurgeti drumuri lungi, tipic unui break, veti intampina probleme. Mai mult de atat, fiind un diesel consumul este un redus. Pentru modelul testat, producătorul a anunţat un consum mediu combinat de 3.6 l/100km, urban de 3.8 l/100km și extraurban de 3.5 l/100km. Noi am obținut un consum combinat de 5.1 l/100km, ceea ce, din punctul nostru de vedere, este un rezultat multumitor, luand in considerare faptul ca am mers mai bine de 300 de km pe autostrada. Iar la 130 km/h am avut un consum foarte bun deoarece poate merge pe modul eco pana la aceasta viteza.

Modelul dezvolta 110 CP, cuplul maxim este 4.000 rpm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 11.2 secunde, având o viteză maximă de 194 km/h. Desi nu are multi cai, este destul de fasneata comparativ cu alte masini din gama ei. Cutia de viteze este manuala, in 6 trepte si, asa cum ne-au obisnuit cei de la Renault, schimbatorul de viteze este usor de manevrat si materialele folosite sunt de o buna calitate in comparatie cu alte masini din aceeasi clasa.

Modelul vine în dotare cu foarte multe opțiuni pentru sistemul de siguranță la interior. Dintre cele mai importante: ESP, ABS + EBD, AFU, HSA, airbag-uri frontale si laterale cap-torace pentru sofer si pasager fata. Renault Clio a obtinut 5 stele la testele NCAP realizate in 2012. Mai multe detalii gasiti aici:

Modelul testat a fost echipat cu sistem inteligent de pornire (Start/Stop), pachet “Easy park assist”, pachet R-Link cu sistem audio BOSE, sistem multimedia de navigatie Media NAV cu ecran tactil de 7’’, aer conditionat cu reglare manuala, cruise control, card de acces si demaraj vehicul, semnalizare one-touch (foarte utila) si Bluetooth. Ne-a incantat foarte mult faptul ca sistemul multimedia raspunde foarte rapid comenzilor si faptul ca am avut boxe BOSE, care se remarca prin claritate si iti creaza un ambient placut. Peste ceea ce inca nu putem sa trecem este accesibilitatea butonului de Cruise Control, fiind foarte peste mana de folosit in timpul mersului.

Foarte utila este si optiunea de oglinzi incalzite si reglabile electric, cat si farurile de zi cu LED si proiectoarele de ceata.

Și am ajuns și la interior, al cărui design ne-a impresionat in primul rand prin acoperisul panoramic din sticla si prin pachetul de personalizare de culoare rosie, ce a facut furori in randul nostru. Alte dotari utile sunt: scaunele din fata incalzite, fileu retinere bagaje, geamurile din spate si luneta cu tenta inchisa. Aici am vrea sa adaugam faptul ca vizibilitatea in spate este una foarte foarte foarte buna.
Volanul este îmbrăcat în piele, iar manevrabilitatea acestuia a fost pe placul nostru, mașina per total fiind foarte ușor de condus. Important de menționat este faptul că toate geamurile au filtru UV.

Spațiile de depozitare de la interior nu sunt foarte multe, dar sunt suficiente, cotiera este tapisată cu imitație de piele pe cutia consolei centrale frontale, dar arată bine și este confortabilă pentru șofer și poziționată perfect atât pentru persoanele înalte cât și pentru cele mai scunde. Confortul soferului este unul destul de bun la drum lung, dar nu si cel al pasagerilor din spate, mai ales daca sunt foarte inalti. Masina este foarte spatioasa si incapatoare, volumul portbagajului fiind de 445 de litri. Util ar fi fost si un rand de suport pahare si pentru pasagerii din spate.

In mers am constatat ca nu mi-am reglat bine spatarul si mi-a luat 5 semafoare pentru a putea descoperii unde este rotita de la scaun, aceasta fiind localizata in partea dreapta a scanului soferului, sub cotiera.

Design-ul exterior este unul family, dar vopseaua metalizata si pachetul “Look exterior” salveaza un pic aceasta imagine. Am putea începe prin a lăuda sistemul de iluminare, noaptea am avut o vizibilitate foarte buna. Datorită sistemelor din dotare, mașina are o stabilitate foarte buna în orice condiții, am reusit sa testam un pic acest lucru pe ploaie. Vom menționa câteva din dotările de la exterior care ni s-au părut interesante:
– Jante superbe flex wheel 16’’ design “Attractive”;
– Bare de pavilion de culoare neagra;
– Senzor ploaie;
– Sistem inteligent de acces & start;
– Lumini de zi (tip LED);
– Proiectoare de ceata;

Ni s-au parut totusi ca stergatoarele sunt un pic cam scurte comparativ cu parbrizul si ii dau un aspect ciudat.

Modelul testat de noi ajunge la costul total de 18.700 euro, cat un Captur facelift (cu aceeasi motorizare) in echipare Intens. Daca m-ati intreba pe mine ce as alege, as inclina spre Captur care se integreaza perfect in imaginea traficului din tara noastra. Cei de la Renault ofera un program de finantare pentru Clio Estate in care iti ofera 3 luni de rate gratuite, iar ulterior masina ajunge la o rata lunara de 1422 de lei.

PRO: Spatiul, consumul mic si confortul

CONTRA: Dotari putine in standard, optionale scumpe

În concluzie, Renault Clio Estate este un model ideal pentru o familie cu copii si multe bagaje. Consum mic, spatiu din plin si un pret accesibil.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.