0

Test Drive: Porsche Cayenne V8 4.8l

 MOTOR/CUTIE – NOTA 4.5:

Gigantul SUV are doar 400 CP la un cuplu de 500 Nm. Toata aceasta putere se gaseste intr-un motor V8 de 4.8l si isi face simtita aparitia pe deplin imediat ce depasesti 3000 RPM. Ca o paranteza, la 6500 RPM masina tot imi cerea viteza. Nu pot gasi niciun repros la adresa motorului, poate ca este prea obraznic. Cutia de viteze este una TipTronic S care in permanenta cauta sa iti ofere putere maxima. Insa daca cauti un consum redus, cele 8 trepte de viteza iti pot oferi acest lucru…sa nu ramaneti surprinsi ca la viteze reduse 60-80 km/h poti sa te afli in ultima treapta de viteze :). In modul Sport, rapoartele sunt schimbate doar in momentul cand sunt depasite cele 7000 RPM. 
 
CONSUM – NOTA 3.5:
In fisa masinii aveam un consum mixt de 11l/100km dar in realitate, in regim urban, extraurban si offroad, consumul nostru a fost undeva la 15l/100 km, oricum fata de concurenta: X5 si ML500, consumul este unul optim.
 
PERFORMANTE – NOTA 4.8:
La acest capitol masina este fantastica. Cu „doar” 400 CP, masina accelereaza de la 0-100 km/h in doar 5.9 secunde. Senzatia pe care ti-o ofera o astfel de masina de 2 tone si cateva kilogramele ale mele, nu se poate descrie in cuvinte. Viteza maxima este limitata la 258 km/h ce reprezinta top pentru concurenta in aceasta categorie.
 
SIGURANTA – NOTA 4.2:
Momentan nu am gasit date oficiale pe site-ul euroNCAP.com privind numarul de stele oferite acestui model.  Oricum este un model de lux deci veti gasi echipari de top: airbaguri frontale, laterale, cortina, genunchi, ABS, ESP pana la cele mai noi inovatii Porsche, ex. cruise control activ.
 
INOVARE – NOTA 4.1:
Noul model de Cayenne vine cu un nou look fresh, mult imbunatatit. Cayenne este construit pe aceiasi platforma cu Touareq si Q7. Mi-a placut in mod special led-urile farurilor si jantele de 19″.
 
TEHNOLOGIE – NOTA 4.2:
Nu stiu daca aici putem sa spunem ceva in plus, doar ca Porsche vine cu cele mai bune solutii, inclusiv a VW si Audi. Avem scaune si volan incalzit, senzori de parcare, lumina si ploaie, oglinzi heliomate, cruise control, climatizare pe trei zone, ecran 7″ touchscreen, s.a.m.d. Ce mi s-a parut insa nebunie curata, sistemul audio Bose de doar 585Wati. Un punct forte il reprezinta si sistemul Porsche Communication Management ce controleaza functiile masini si sistemul de navigatie GPS.
INTERIOR – NOTA 4.7:
Vorbim de o masina de lux asa ca confortul este cuvantul de ordine. Scaunele sunt imense si foarte confortabile. In masina pot calatori in confort maxim cinci persoane adulte fara probleme. Portbagajul este la fel de incapator avand 670l spatiu de depozitare.
 
EXTERIOR – NOTA 4.5:
Porsche a incercat sa isi pastreze acelasi spirirt conservator ca la modelul anterior dar cu linii mai fluide si cu o abordare a noii tehnologi prin LED-urile frontale si grila masinii. 
 
PRET – NOTA 3.9:
Pretul este unul de 83.342 euro (TVA inclus) dar poate depasi cu usurinta valoarea de 100.000 euro. Astfel mi se pare pretul putin cam exagerat dar stiti cum e…gusturile nu se discuta!
 
PRO: senzatia pe care ti-o ofera motorul, tinuta de drum atat pe sosea cat si offroad, sunetul motorului la turatii de 6500 RPM.
 

CONTRA: pretul 🙂



de Drilea C. Robert
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *