5

Test Drive Noul Peugeot 308 1.2l 82 CP ACTIVE: Leutul rafinat… [VIDEO & BLOG]

Rar ne-a fost dat sa vedem germanii si francezii sa aiba un punct comun in orice…dar cu noul 308, se pare Peugeot a analizat mai atent VW Golf 7 si astfel au creat o masina ce are un consum scazut, o noua platforma, este mai usoara si intesata de tehnologie. La invitatia dealerului Peugeot, Trendo Automobile Bacau, am avut ocazia sa vedem cu ce impresioneaza noul model fata de concurentul sau direct, Golf 7. La prima impresie, noul 308 arata extraordinar de bine, o masina curata, cu linii simple, rafinate si elegante…


MOTOR/CUTIE: Atrasi de costuri reduse de intretinere… am testat cel mai mic motor, adica motorul aspirat pe benzina de 1.2l ce dezvolta 82 CP si un cuplu de 118Nm. Multi dintre voi ati spune ca la un astfel de motor nu ai putea avea pretentii dinamice dar se pare ca cei de Peugeot au reusit sa ofere o lectie dezvoltatorilor de motoare aspirate, astfel avem un cuplu maxim inca de la 2.700 RPM. Punctul forte al masinii este cutia manuala in cinci rapoarte iar constructorul a reusit sa elimine acea senzatie de rezistenta la intrarea in treapta fata de generatia precedenta. Trasele sunt scurte, precise, cu o usoara tenta sportiva… si parca, la o anumita viteza… simti nevoia sa o schimbi in a sasea, treapta intalnita la motorizari superioare. NOTA: 4.4

CONSUM: 5.5l/100km mixt (urban 6.5l si extraurban 4.5l la 100km), este un consum foarte bun in conditiile in care au fost patru pasageri in timpul testului iar Peugeot, prin noua platforma (intalnita si la Citroen C4 Picasso), a reusit sa scada greutatea masinii cu 140 kg, astfel avand o masa proprie de 1075 kg…una dintre cele mai mici din clasa sa. NOTA: 4.7

PERFORMANTE: Leutul francez atinge 100km/h cu plecare de pe loc in 13 secunde. La acest capitol o putem compara doar cu Ford Focus Ecoboost de un 1l, testat in 2012 si anul acesta in comparativ, care a inregistrat un timp mai bun cu aproximativ doua secunde. Dar ca sa fim corecti, Peugeot 308 de 1.6l HDi 115 CP atinge 100 km/h in 10 secunde, valoare comparabila cu a celorlalte modele testate din aceasta clasa (ex. VW Golf 7 sau Toyota Auris). Viteza maxima pe care o poate atinge motorul de 1.2 VTi este 172 km/h. De admirat la acest motor nu sunt performantele ci senzatia de vivacitate pe care ti-o ofera pe drumuri lungi si comportament ireprosabil in regim de trafic urban. NOTA: 4.1
 
SIGURANTA: Inginerii din Sochaux au primit din partea EuroNCAP maximul de stele, cinci (Pasageri adulti 92 pcte si copii 79 pcte). Peugeot 308 vine echipat in standard cu sase airbaguri, ESP, ASR, control al stabilitati, ABS, AFU si repartitia electrica a fortei de franare. De asemenea, exista posibilitatea echiparii si cu sisteme ce atentioneaza soferului in cazul riscului de coliziune sau oprirea automata a masinii daca aceasta are o viteza pana in 20km/h, sistem de atentionare in unghi mort sau de reglare a distantei in functie de vehiculul ce ruleaza in fata (sistem testat si pe VW Golf 7 ACT 1.4). NOTA: 4.6
 
INOVARE: In ciuda faptului ca design-ul exterior surprinde intr-un mod foarte placut, adevaratul element surprinzator cu care vine noul Peugeot 308 este i-Cockpit. Ce inseamna asta? Modul inovator, rafinat, ergonomic si foarte practic al noului tablou de bord care reuseste intr-o armonie perfecta impletirea tehnologiei cu eleganta si rafinamentul ceasurilor de bord. NOTA: 4.6

TEHNOLOGIE: Design-ul minimalist al bordului inlocuieste 90% din comenzile consolei centrale clasice printr-un sistem multimedia tactil de 9.7 inci, practic si intuitiv. Astfel, pe consola ramanand doar 6 butoane, comutatorul radio, blocarea usilor, climatizarea si butonul de avarie. Sistemul multimedia ofera functii precum sistemul audio, reglarea climatizarii, computer de bord iar incepand de anul viitor avem promis aplicatii dedicate. Nu lipseste in standard USB si AUX, Cruise Control, functia „telefon” ce se sincronizeaza prin bluetooth cu telefonul tau astfel preluand agenda si jurnalul de apeluri pe display-ul central iar optional se poate opta pentru sistemul de navigatie si CDplayerNOTA: 4.3

INTERIOR: Cum am putea caracteriza noul 308? Intuitivitate si eleganta. Idea de comfort interior intalnita la 208, am gasit-o si la noul 308 dar de aceasta data, foarte bine pusa in practica. Materiale folosite la interior sunt de buna calitate, in special plasticul moale ce acopera bordul, consola si partea superioara a usilor…acolo unde exista cea mare frecventa de atingere…insa in partile inferioare sau in locurile mai putin vizibile calitatea materialelor parca nu este aceeasi.. Scaunele sunt confortabile, in special cele din fata ce iti ofera un sprijin sporit in viraje, recomandate chiar si pentru distante mai lungi. Spatiul din interior este unul foarte bun pentru cei din fata insa pasagerii mai inalti de 1.70 m ce vor sta pe bancheta din spate, vor intampina probleme la nivelul capului. Noul 308 are un portbagaj enorm…de 470l intr-o clasa unde putine compacte reusesc sa depaseasca valoarea de 400l. Vizibilitatea atinge un nivel bun prin suprafetele vitrate mari si oglinzile de dimensiuni potrivite dar si prin dimensiunea volanului. Totusi, in unele cazuri, montantii C te pot incomoda (ex. iesirea dintr-o parcare)…dar cu o camera de marsarier rezolvi aceasta problema (disponibila optional). La drum, noul Peugeot 308 iti ofera un feeling de confort mai ales prin suspensia moale ce inghite foarte bine denivelarile…dar din pacate si 308-ul vine cu suspensie semi-independenta pe spate ca si cazul modelului Golf 7. NOTA: 4.5
 
EXTERIOR: Design-ul sobru si cuminte ii confera noul 308 o noua personalitate. Personal, noua ne place desenul noului 308, in special farurile Full-LED ofera o nota de agresivitate modelului…care ne fac parca sa spunem ca seamana cu noul Leon (este o simpla parere) iar contributia BMW la noua generatie de motoare, transforma din noul 308 o reteta de succes…NOTA: 4.5

PRET: Modelul testat de noi are un pret cu tot cu TVA de 14.900 euro. Fiind o masina de familie, atat pentru oras cat si pentru calatorii, v-am recomanda totusi motorizarea de 1.6l atat pe benzina cat si pe motorina… si din pacate momentan nu exista posibilitatea achizitionarii cu o cutie robotizata in 5 sau 6 trepte… dar banuim ca din 2014 vom regasi si aceasta optiune. Preturile pe care le are 308 sunt competitive cu concurenta. Astfel, Peugeot 308 cu dotari similare este mai ieftin decat un VW Golf 7 1.2 TSi 85 CP varianta de echipare Comforline ce costa 16.600 euro, Ford Focus Ecoboost 1.0 100 CP Trend costa 16.400 euro, Toyota Auris 1.33 99CP Luna costa 15.994 euro, Opel Astra 1.4 87 CP Enjoy costa 16.255 euro si mai scump decat un Hyundai i30 1.4MPi 100 CP Comfort+ ce costa 13.458 euro. NOTA: 4.5

PRO: Ergonomie, confort ridicat, materiale de calitate la interior, portbagaj, consum redus, design exterior, sistemul multimedia integrat inclusiv functia de sincronizare cu telefonul prin bluetooth, motorizare, cea mai usoara din clasa ei, suspensia si pretul.
 
CONTRA: Spatiul pentru pasagerii din spate, lipsa navigatiei in standard si feedback-ul oferit de directie la viteze mari.
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

5 COMMENTS

  1. luci_eugen

    arata a masina nemteasca…

  2. Anonymous

    am condus 308 in spania si va spun ca este o prostie

  3. Laurentiu Visan

    va intoarce multe priviri. personal, imi place.

  4. Anonymous

    cum adica faruri full-led ? is mai bune decat alea xenon ???

    1. Robert Drilea

      Faruri full led sunt de 4 ori mai eficiente decat becurile cu halogen, spre exemplu in faza scurta, intreaga unitate optica consuma doar 40W, adica mai putin decat farurile pe xenon.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *