5

Test Drive Noul Hyundai i20 2012: Reloaded!

INTRODUCERE: Hyundai cu siguranta s-a inspirat din basmele romanesi! De ce spun asta? Pentru ca doar in basmele romanesti calul slabanog si batran se transforma in Pegas. E oficial, Hyundai s-a reinventat. In sfarsit familia este completa. Doamnelor, domnilor, priviti catre noul i20. Ultimul pursange ce inchide un capitol anost al coreenilor si deschide calea catre noi povesti robuste, fiabile si frumoase. 

Cu toate ca unele guri rele spun despre i20 ca ar fi „aceeasi Marie cu o alta palarie”, eu vin si spun ca atat Maria, cat si palaria au suferit schimbari notabile. Exteriorul masinii se asorteaza perfect cu cel al suratelor sale, adica nu e doar un facelift facut in graba, ci e o evolutie fireasca a modelului, motorizarea e una noua, menita sa tina pasul cu toate celelalte motorizari din gama Hyundai, iar interiorul e unul placut, cu toate ca s-ar fi putut si mai bine, dar mai bine sa faci mici compromisuri la partea de estetica decat la cea tehnica. Una peste alta, daca tragi linie si socotesti, raportul calitate-pret e unul foarte bun. Dar poate gresesc eu, asa ca il voi lasa pe Robert sa confirme sau sa infirme!

 
 

MOTOR/CUTIE: Coreeni de la Hyundai ofera o atentie deosebita segmentului de clasa mica, una dintre cele mai importante pe piata europeana. Vechiul i20 a fost lansat acum trei ani si inlocuia batranul Getz. Modelul inlocuit era unul practic, economic si confortabil atat in oras cat si in afara lui. Noua generatie i20 pastreaza aceste caracteristici, chiar mai mult de atat, vine cu una noua. Noul i20 arata foarte bine, impropriu spus la o masina de clasa mica. Dar uite cum ma intind la vorba pentru inca am ramas fermecat de masina. Deci sa revin la testul nostru. Modelul testat de noi a fost un Hyundai i20 cu motor de 1.2l (vers. Highway) cu 85 CP, un plus fata de versiunea anterioara cu 7 CP. Cuplul motorului este de 121 Nm si se atinge la 4.000 RPM. Asa cum m-am obisnuit la motoarele Hyundai, si acesta este unul silentios. In oras am avut momente in care a trebuit sa verific turometru pentru a stii daca motorul functioneaza. Dar cel mai mult mi-a placut cutia de viteze in 5+1 rapoarte. Aceasta impreuna cu motorul sunt bine adaptate traficului urban. Rapoartele sunt scurte favorizand reprizele bune in traficul urban dar pe distante lungi va trebui sa aveti motorul turat pentru a mentine o viteza constanta. Pe zi ce trece incep sa ma declar fanul motoarelor Hyundai asa ca…NOTA: 4.6


CONSUM: A fost unul foarte bun tinand cont ca in urma testului am inregistrat un consum urban de 6l/100km iar in afara de numai 3.5l/100kmNOTA: 4.9


PERFORMANTE: Cum am mai spus, la o masina de clasa mica nu poti avea pretentii de „liniute”. Totusi, Noul Hyundai i20 se comporta onorabil la acest capitol. Atinge 100km/h in 13 sec. Din acest punct de vedere a stat mai bine decat modelele testate Peugeot 208 si Citroen C3NOTA: 4.3

SIGURANTA: Tinand cont ca noul model a imprumutat vechile dotari de siguranta + sistemul VSM, putem spune ca Noul Hyundai i20 are cinci stele la testele de siguranta oferite de EuroNCAP in 2009..NOTA: 4.5

 

INOVARE: Noul model vine cu un nou look. Acest nou look al i20 este o integrare normala a filozofiei Hyundai folosita la modele ca Elantra, i30, i40, ix35 si mai nou Noua SantaFe…NOTA: 4.0

TEHNOLOGIE: i20 nu are tot felul de gadgeturi in care sa te pierzi. In schimb iti ofera o senzatie placuta la volan cu comenzi simple, bine amplasate, mari si clare. Pe volan avem comenzile CD/MP3 player urmat de comenzile consolei centrale: semnalizare avarii, butonul „TRIP” (va permite sa navigati in computerul de bord), apoi comenzile pentru sistemul audio, mufa USB/AUX/Ipod si in cele din urma comenzile pentru clima foarte bine finisateNOTA: 4.0


INTERIOR: Evolutia la acest capitol se cunoste prin calitatea materialelor pe bord (mai putin predispuse la zgarieturi) si pozitia confortabila in scaune. Spatiile de depozitare sunt multiple, atat pe usi cat si pe consola centrala. Portbagajul este 295l iar acesta poate creste prin rabatarea bachetei din spate, spatiul devenind perfect plan. Totusi trebuie sa penalizez i20-ul. Nu inteleg cum nu avem volanul si  levierul imbracat in piele preferandu-se plasticul, mai ales la versiune de top…NOTA: 4.2


EXTERIOR: Facelift-ul lui i20 il face pe acesta mai atragator dar cel mai important ii ofera mai multa personalitate. Cele mai importante modificari sunt remarcate la nivelul partii frontale, farurilor fata, capota motorului care au fost redesenate oferindu-i noului i20 un aspect mult mai sporticNOTA: 4.6


PRET: Daca analizam oferta Helios Service, modelul testat de noi are un pret de 8.923 euro fara TVA (vers.Noul i20, 5DR 85CP Highway). Pentru a vedea dotarile intrati AICI!. Daca aplicam si programul REMAT pretul devine interesant. Pe langa acest factor, daca mai adaugam si beneficiile garantiei de 5 ani (Programul Hyundai 5 Year Triple Care include: 5 ani garantie integrala fara limita de kilometric, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani de verificari tehnice periodice gratuite. Garantia integrala Hyundai, valabila 5 ani prin pachetul 5 Year Triple Care, reprezinta cea mai vasta oferta de garantie fara limita de kilometri disponibila pe piata autohtona, la momentul actual) eiiii atunci Noul Hyundai i20 devine si mai interesant. Totusi, noi va recomandam sa luati in calcul si varianta diesel, de 1.1l cu 75CP/4.000 RPM care te va impresiona cu un consum extrem de redus…de numai 4.6l urban, 3.4l extraurban si mixt de 3.8l. Pe scurt, pretul care incepe de 7.210 euro (TVA inclus), garantia de 5 ani si valoarea extrem de redusa a emisiilor CO2NOTA: 4.3

PRO: Noul design, directia, cutia de viteze, antifonarea si consumul.

CONTRA: Volanul si schimbatorul de viteze din plastic.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

5 COMMENTS

  1. Alina D

    Wow! Un big like din partea mea 🙂

  2. Anonymous

    frumos ce faceti voi in focsani. bravo!

  3. Mihai blogger sucevean

    imi place mult filmul vostru, mai ales melodia aleasa 🙂

  4. Anonymous

    pe cand noul test drive si cu ce masina?

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *