0

Test Drive Noul BMW X5 M50d 3.0l 381CP: Bestia… [VIDEO & BLOG]

Este pentru prima oara de cand scriu pe blog si imi este greu sa imi expun opiniile. De obicei, atunci cand trebuia sa scriu un articol deja aveam schitate parerile pro/contra astfel incat sa par cat mai obiectiv. Sincer, inca de cand m-am urcat in noul X5, eram setat sa caut lucruri care nu imi plac. Colegii mei, care au condus primii masina imi aratau tot felul de minunatii dar eu ii ignoram cu desavarsire. Concluzia este ca nici in acest moment cand scriu acest articol nu reusesc sa gasesc punte slabe al noului X5. Din punctul meu de vedere, noul X5 M50d ii se poate aplica acea vorba ca „La SUV-uri exista X5 si restul„…aceasta parere cred ca mi-o poate schimba un singur model, Range Rover Sport 3.0 SDv6…zic asta pentru ca concurentii directi Mercedes Benz ML-Class, Porsche Cayenne S sau Audi Q7, sunt modele pe care le-am condus si nu consider ca sunt cu ceva peste acest model.

MOTOR/CUTIE: Modelul testat a fost noul X5 M50d ce are o motorizare de 3l triturbo (trei turbocompresoare), cu 6 cilindri ce dezvolta 381 CP si un cuplu maxim de 740 Nm disponibil inca de la 2.000 RPM. In modul „Sport”, intre 2.000 – 3.000 RPM motorul suna fantastic…ca un motor tip benzina veritabil facandu-ne sa uitam ca avem de a face cu un diesel. Pentru ca am amintit de modularitatea motorului, exista „EcoPro” pentru un condus civilizat si un consum redus, „Comfort” vi-l recomand cu drag pentru un comportament optim al masinii, iar cei ce vor putina joaca, „Sport” / „Sport +” (se decupleaza ESP) unde veti reusi sa atingeti de la 0-100km/h in doar 5 secunde. Cutia Steptronic in 8 rapoarte este exemplara, are feedback prompt la accelerari, care a reusit sa scoata un timp mai bun de la 0-100km/h cu 0.1 sec. fata de generatia precedenta si un consum mai mic cu aprope un litru… NOTA: 4.9 

CONSUM: Inca de la inceputul testului, era inscriptionat pe masina ca vom avea un consum mediu de 6.7l/100km (teoretic)…Nu a fost chiar asa! Testul a avut loc in Focsani, Braila si Galati. In regim urban, consumul instant indica valoarea de 12l/100km iar cel extraurban undeva la 10l/100km (in modul EcoPro am reusit si valoarea instant de 6l/100km). Acest test nu a fost gandit sa obtinem demaraje puternice sau un consum redus iar pentru cele 2.2 tone ale sale, BMW X5 are un consum care nu sperie pentru ce performante ne ofera, asa ca ii oferim NOTA: 4.7 

PERFORMANTE: Fata de modelul precedent, X5 M50d scade timpul de la 0-100 km/h la doar 5.3 sec. poate si datorita modificarilor aduse cutiei de viteze ce are o greutate cu aprox. 30kg mai putin, iar viteza maxima este limitata la 250 km/h, mai mult decat suficient pentru Romania. Astfel, noul X5 M50d este mai rapid decat un Cayenne cu aprox. 0.4 sec. si cu mai mult de 2 sec. fata de ceilalti concurenti…NOTA: 4.8 

SIGURANTA: Nu cred ca mira pe nimeni ca a obtinut 5 stele la EuroNCAP si cred ca nu are niciun rost sa va plictisesc cu sirul de sisteme care se gasesc pe acest model. Ce merita amintit este butonul de urgenta ce suna in caz de accident, sistemul de asistenta la parcare, indicator la schimbarea benzilor, sistemul NightVision sau head up Display…NOTA: 4.7 

INOVARE: Prin noul design, Noul X5 accentueaza feeling-ul de dinamism, soliditate si opulenta, astfel producator BMW a reusit sa inoveze pastrand totusi standardele clasei…NOTA: 4.5 

TEHNOLOGIE: Si la acest capitol lista este extrem de lunga…dar putem spune ca noul X5 este cel mai modern model de la BMW daca excludem modele i3 si i8 iar numarul sistemelor cresc o data cu pretul. In plus fata de sistemele amintite la siguranta, exista pachetul Real Time Traffic Info (inca nu este disponibil in Romania) si sistemul iDrive Touch care permite vechiului buton iDrive sa poata recunoaste litere si cifre in regim touch…NOTA: 4.5 

INTERIOR: Noul X5 este construit pe vechea platforma dar a evoluat enorm…fiind fan al modelului Seria 5, pot spune ca gasesti foarte multe asemanari. Incepand cu bordul care se imbina intr-un mod foarte placut clasicul (partea de jos – butoanele) cu modernul (ecranul), plasticul si tapiteria Alcantara care sunt de o foarte buna calitate, scaunele confortabile si spatiul parca vor sa te faca sa uiti ca ai un portbagaj de 650l, mai mic decat a unui Porsche Cayenne sau Audi Q7. Ce merita toti banii la aceasta masina, este sistemul audio Bang and Olufsen cu 16 difuzoare ce costa aprox. 4.000 euro sau sistemul multimedia pentru pasagerii din spate ce te-ar putea costa inca 3.000 euro. Tinuta de drum este excelenta. Suspensiile sunt pneumatice si exista doua pachete pe care le poti cumpara: CAS – Comfort Adaptive Suspension sau DAS – Dynamic Adaptive Suspension. Ambele pachete sunt disponibile in modul EcoPro, Comfort, Sport sau Sport+ si care mai modifica feedbacku-ul directiei, raspunsul motorului sau chiar sunetul motorului. Rularea masinii in modul „Comfort” este recomandarea noastra daca doriti sa va deplasati optim cu un M50d. Vizibilitatea este si ea una foarte buna iar la nevoie puteti sa va bucurati de sistemul panoramic de vizualizare a masinii la 360 grade sau camera pentru marsarier cu senzori activi. NOTA: 4.8

EXTERIOR: La exterior credem ca este cel mai frumos SUV de pe piata. Farurile parca vin puse pe caroserie, exact ca in cazul seriei 3, liniile sunt mult mai sexy iar pachetul M il fac pe noul X5 mult mai agresiv si opulent pe drumurile noastre…NOTA: 4.9

PRET: Ei lume! Daca tot ziceam la inceput ca nu am gasit pana acum nicio parere contra, iata ca am gasit dupa ce am studiat lista de preturi in comparatie cu concurenta. Conform listei de preturi de la BMW, modelul pleaca de la un pret de 63.364 euro pentru modelul X5 xDrive30d si poate ajunge la 110.000 euro cu toate optionalele pentru modelul M50d. Modelul testat costa 103.000 euro. Astfel, BMW X5 este cel mai scump SUV din segmentul sau, depasind cu aproximativ 4.000 de euro Porsche Cayenne S. Totusi, Noul X5 este mai ieftin decat un Range Rover Sport dar nu fac nicio referire pentru ca inca nu am testat acest model…NOTA: 4.0


 PRO: Motorul si cutia (ne-au impresionat in mod deosebit), exteriorul, calitatea materialelor, suspensiile si confortul la interior.

 CONTRA: Pretul, portbagajul, lista mare de optionale ce fac sa creasca si mai mult pretul de achizitie, valoarea de revanzare.
Tag-uri: , , , ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *