0

Test Drive MINI Cooper S ALL4 Clubman 192 CP 2016

Week-end-ul trecut m-am îndrăgostit! Nu a fost chiar dragoste la prima vedere, că știam mașina, a fost dragoste la a doua vedere, când am început practic să o conduc și să îi cunosc toate detaliile. Pot să spun că am condus mașini mult mai scumpe și mai puternice, dar care nu m-au făcut să mă îndrăgostesc iremediabil de ele :).

Și totuși, despre ce mașină este vorba?

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-14

Ultimul model MINI Cooper S Clubman ALL4, pe care am avut ocazia să îl testez atât prin București, cât și în drum spre mare. Acesta fiind și primul model de Clubman cu tracțiune integrală!

Performante

Modelul testat a fost echipat cu motor de 2,0 litri turbo cu patru cilindri, iar transmisia fiind automată steptronic. Motorizarea îndeplinește normele de poluare Euro 6.

De asemenea, Clubman are 3 moduri de condus: Green, Mid și Sport, acestea putând fi accesate de pe inelul de la baza schimbătorului. M-am tot jucat cu aceste moduri, schimbarea dintr-un mod în altul făcându-se instant, ceea ce chiar m-a suprins. De exemplu, când am schimbat din modul Mid în Sport, fiind cu piciorul pe accelerație, s-a simțit imediat cum au crescut turațiile motorului.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-11

Modul Green înseamnă un condus mai economic, Mid este condusul normal, iar Sport – full go-kart fun. Bineînteles, acest lucru se simte și în viteza de reacție a mașinii la accelerare, dar în modul Sport pot spune că delay-ul cutiei nu prea există sau este insesizabil. Am observat că în modul Green viteza se schimbă până în 2000 de turații, iar în modul Sport la peste 5000 de turații.

De asemenea, modelul este dotat cu sistemul Start/Stop, foarte util atunci când stai mult timp blocat în trafic, iar un lucru foarte tare este faptul că reacția cutiei la ridicarea piciorului de pe frână este instantă.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-10

Piesa de rezistență o consitutie padelele de la volan pe care le poți utiliza trecând cutia în treapta semi-automată. Senzația pe care o ai atunci când schimbi în două trepte inferioare, nu se compară cu nimic, iar padelele sunt perfecte pentru cei care nu se pot lipsi de tot de cutia manuală.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-1

Producătorul a anunţat un consum mediu mixt de 6.4 l/100km, urban de 7.8 l/km și extraurban de 5.6l/100km. Bineînteles că mai contează și modul de condus, iar eu am obținut un consum urban de 12.2l/100km, dar cum se poate observa și în imagine, am făcut doar 14km în 48 de minute, fiind foaaarte aglomerat Bucureștiul la acea oră.

Pe modul Mid am obținut un consum mixt de 8.3l/100km, iar la întoarcere am mers pe modul Green pentru a observa diferența la consumul mixt, obținând în final 7.5l/100km. Modelul are 192 CP la 5.000 rpm, iar accelerația de la 0 la 100 km/h (la cutia automată) are loc în 6.9 secunde, având o viteză maximă de 228 km/h.

Siguranţă

Clubman a fost testat în decembrie 2015 de către EURONCAP unde a obţinut 4 stele de siguranţă. Modelul vine în dotare cu foarte multe opțiuni pentru sistemul de siguranță, dar și premii obținute de cei de la BMW implementate și pe MINI.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-9

Sistemul AEB city a avut rezultate excepționale la viteze mici, dar și la posibilitatea de frânare la viteze mai mari, înainte de o coliziune. Eu am mers cu el activat toată perioada testării, dar nu am vrut să îi dau ocazia să acționeze:). Însă, atunci când aveam pilotul automat setat, am simțit cum a frânat puțin în momentul apropierii de mașina din față.

Interior

Și am ajuns și la interior, al cărui design îmbină stilul clasic cu unul modern, caracteristic unui MINI.

Volanul este îmbrăcat în piele fiind parte a pachetului John Cooper Works leather steering wheel, iar manevrabilitatea acestuia a fost pe placul meu, mai ales când vine vorba de padele sau comenzile de pe volan. Deși este o mașină sport, cei de la MINI au reușit să îi dea o notă de eleganță atât prin pachetul Chrome Line Interior, cât și prin schimbătorul de viteze îmbrăcat în piele, cu un aspect futurist. Butoanele de pe bord își păstrează design-ul caracteristic unui MINI, fiind asemănătoare cu cele de la bordul unui avion (pe lângă aspect, se acționează în sus și în jos), iar buton central, cel de Start/Stop, luminează mai puternic în momentul apăsării pedalei de frână.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-2

Cei de la MINI, au împrumutat de la modelele BMW și joystick-ul de control al consolei, acesta fiind rotund și putând fi controlat atat prin funcția de touchpad de pe capac, cât și prin rotire în toate direcțiile. Lângă joystick se află butoanele cu principalele funcţii ale sistemului infotainment, dar și butonul frânei de mână. Tot cu touchpad sunt și cele 6 butoane de sub butonul On/Off al consolei.

Ambianța interiorului este îmbunătățită de sistemul de iluminare, ale cărui culori pot fi schimbate fie manual, printr-un buton care se acționează din partea superioară a tabloului de bord, fie la modificarea diferitelor setări precum cele ale sistemului de climatizare, ale modulului de condus sau la modificarea volumului audio etc.

În ceea ce privește confortul celor 5 pasageri, atât din punctul meu de vedere al meu ca șofer, cât și al prieteniilor mei care m-au însoțit pe timpul testelor, acesta este unul ridicat. Mașina este foarte spațioasă și confortabilă și la distanțe lungi. De asemenea, există suficiente spații de depozitare, iar pachetul pentru fumători fiind inclus.

Nota 10 are acest model de la mine și în ceea ce privește materialele folosite la interior, îmbinările și finisajele fiind fără cusur.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-12

Singurele puncte negative sunt: vizibilitatea redusă prin lunetă, iar la viteză ridicată am sesizat faptul că mașina nu este foarte bine antifonată.

Modelul testat de mine a fost echipat cu sistem inteligent de pornire (Start/Stop), oglinzi interioare și exterioare cu funcție automată de anti-orbire (funcție preluată de la BMW), PDC sau Park Distance Control (față și lateral) + Park Assistant – funcții care te ajută să parchezi, dar nu este totul automat, șoferul trebuie să accelereze mașina. Mașina avea în dotare și pachetul Chili, din care as vrea să menționez: LED fog lights, LED headlights (și aceasta preluată de la BMW) un sistem foarte util care ajută șoferul să aibă o vizibilitate mai bună noaptea și care, în aceelași timp, atunci când detectează o altă mașină venind din față, împiedică orbirea șoferului de pe contrasens, dar nu diminuează vizibilitatea șoferului de la volanul lui MINI.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-13

Alte sisteme pe care aș dori să le menționez sunt: cruise control cu sistem de frânare automată, sistem de navigație, Bluetooth mobile preparation, ieșire USB și MINI Connected APP preparation (o aplicație mobilă prin care telefonul tău se conectează la mașină și astfel, multe dintre funcțiile acestuia pot fi folosite direct din consolă).

Foarte util mi s-a părut faptul că există două module de memorie a scaunului de șofer. Astfel, dacă sunt doi șoferi care conduc mașina, pot să își seteze o singură dată scaunul cu toate funcțiile electrice ale acestuia, să îl memoreze pe una dintre poziții, iar apoi doar să apeze pe 1 sau 2 și scaunul se reglează automat.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-8

Semnalizarea One Touch este un pic cam sensibilă fiindcă nu există o delimitare clară între aceasta și semnalizarea clasică, astfel încât mi-a luat ceva să mă acomodez.

Pentru mine, piesa de rezistență a mașinii este clar sistemul de sonorizare – harman/kardon, care nici de data aceasta nu m-a dezamăgit. Sistemul costă 805 de euro în plus, dar merită fiecare bănuț. Claritatea sunetului acestuia este extraodinară, nu am ce să îi reprosez și am realizat și doua video-uri pentru demo:

Exterior

Bineînteles că nu mai are rost să precizez că design-ul exterior creat de cei de la MINI a reprezentat dintotdeauna un punct forte, ce a avut un cuvânt puternic de spus în vânzări încă din 1959.

Ultimul model de Clubman iese în evidență prin holograma proiectată din mânerul portierei șoferului, dar și prin faptul că are 6 uși, schimbând total aspectul automobilului.

Aspectul telecomenzii este inovativ, iar prin apăsarea butonului de deschidere a portbagajului, ușile acestuia sunt acționate automat, deschizându-se pe rând.

Mi-a plăcut faptul că jantele sunt negre, din aliaj pe 18 inch, în aceeași linie cu oglinzile laterale și plafonul exterior (parte a pachetului John Cooper).

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-7

Sunt foarte încântată de faptul că mașina are tracțiune interală, dar și de faptul că este suficient de înaltă cât să nu riști să zgârii bara de bordură.

Preţ

Modelul testat de mine a fost aproape full-option, iar costul total ajungând la 45.147 euro. Pleacă însă de la prețul de bază de 32.466 euro.

Vezi galeria foto completa: Click aici!

PRO: Cutia, confortul, sistemul audio și design-ul.
CONTRA: Vizibilitatea prin lunetă, nu este foarte bine antifonată și consumul urban.

mini-cooper-clubman-s-all4-eblogauto-6

În concluzie, senzația pe care ți-o dă sunetul motorului unui MINI Cooper S 2l benzină, nu se poate compara cu nimic:). De asemenea, mașina oferă un confort deosebit tuturor pasagerilor deoarece suspensia este destul de moale și nu se simt denivelările din asfalt, motorul este puternic, stă foarte bine în curbe și la viteze ridicate, iar direcţia este foarte sensibilă.

Productie
Adina Pitigoi – tester
Alex Orosanu – foto

Partener
MINI Romania

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *