A trecut atât de multă vreme de când n-am mai condus o mașină nouă cu cutie manuală, încât mă bucur, chiar și dacă este un SUV. Și nu doar atât, dar a trecut atâta vreme de când n-am mai condus o mașină care să ofere atât de mult la sub 20.000 euro încât am impresia că m-am întors în timp. Haideți să vorbim despre MG ZS, un adversar redutabil al Duster-ului.
Transmisia nu e rea deloc – mă înțeleg bine ambreiajul, care este foarte lin și intuitiv, schimbul efectiv de viteza se face precis, schimbătorul de viteze nu vibrează și nici nu se mișcă atunci când este în treaptă. Vă zic sincer, dacă această cutie avea cursa mai scurta și o timonerie orientată spre sportivitate, anume, nu mai puțin elemente de cauciuc și mai multe de metal, avea toate șansele să se simtă a cutie de Honda sau Mazda de acum 5-10 ani, în vremurile când manualele bune contau.
Pe ZS poți să ai motorul entry level, acest 1.5 atmosferic cu injecție multipunct și cutie manuală sau un 1.0 turbo cu injecție directă, fie cu cutie manuală in 6 rapoarte, fie cu cutie automată în 6 rapoarte.
Am pomenit mai devreme de motor – 1.5, benzina, 4 cilindri, 16 valve, 106 cai putere și 141 Nm cuplu. Nu știu ce ar putea merge greșit la acest motor, mie mi se pare că ar trebui să funcționeze mult timp de acum încolo, mai ales că în configurația mea mașina avea un consum urban de 7.5 litri/100 km.
Ce am condus noi este nivelul de echipare Exclusive, dar am văzut în showroom și mașina cu nivelul de echipare de baza, Excite, vă spun sincer că pe aceea aș lua-o într-o clipită! Nu mă interesează pielea la interior, nu mă interesează instrumentarul digital, un ZS cu nivelul de echipare de baza și acest tren de rulare are preț complet cu TVA inclus de 18.000 euro, sau 15.350 cu rabla. Scaunele sunt confortabile, bancheta este încăpătoare, podeaua este dreaptă, portbagajul este mare – 448 litri, ai Android Auto și Apple Carplay prin cablu și orice culoare in afara de alb te costa 500 euro.
Nota: