1

Test Drive Mercedes-Benz GLA 220CDI 4Matic

MOTOR/CUTIE: Dupa ce am testat Mercedes-Benz Clasa A45 AMG am vrut sa incercam si versiunea mai „dotata”. SF TEX Galati ne-a oferit un Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4 Matic cu motor in patru cilindri, de 2.2l ce dezvolta 170 CP si 340 Nm inca de la 1.500 RPM. Motorul este elastic si se comporta onorabil chiar si in turatii joase. Motorul este cuplat la o cutie automata cu dublu ambreiaj, in 7 rapoarte si care se numeste 7G-DGT. Daca iti doresti un comportament mai agresiv, poti utiliza cutia in modul manual cu ajutorul clapetelor de la volan ce au un timp de reactie foarte bun sau folosind modul SPORT. In modul ECO, nu am inteles de ce dureaza asa de mult pana cand masina intelege ca trebuie sa retrogradeze si nici nu ne-am putut imprieteni cu modulul Start/Stop care sincer nu prea il recomandam fiind foarte enervant atunci cand esti obligat sa faci multe opriri pe distante scurte.

CONSUM: Chiar daca consumul mediu anuntat este de 5.0l/100km, noi nu am coborat sub 6l iar in oras atingeam valoarea de 7-8l/100km.

PERFORMANTE: Mercedes-Benz Clasa GLA este ultimul crossover sau SUV compact lansat din segmentul premium. Concurentii lui directi sunt Audi Q3 sau BMW X1. Insa Mercedes-Benz este singurul care are un motor diesel mai mare de 2.0l si cu puteri similare. La o tona jumatate greutate, Mercedes-Benz GLA 220CDI atinge 100km/h in doar 8.3 secunde iar viteza maxima este de 215km/h.

SIGURANTA: Anul acesta a fost testat EuroNCAP unde a obtinut 5 stele de siguranta. Lista dotarilor ce implica siguranta este destul de lunga dar amintim: 7 airbaguri, sistem de preventie a impacturilor frontale sau in caz de urgenta apelarea 112.

INOVARE: Noua Clasa GLA foloseste platforma Clasei A si este al patrulea model Mercedes-Benz care o foloseste. Chiar daca nu putem sa il numim un SUV, ci mai degraba un crossover, GLA arata foarte bine avand un look indraznet si practic, potrivindu-se perfect peisajului din Romania… mai bine si decat Clasa A.

TEHNOLOGIE: Lista echipamentelor optionale este lunga dar amintim aici de sistemul Pre-Safe ce opreste masina in cazul unui impact, sistemul de parcare automat, sistemul de apelare 112 eCall dar si clasicele functii telefon prin Bluetooth, sistemul de navigatie, sistemul infotaiment ce se regaseste pe display central al consolei de bord s.a.m.d.

INTERIOR: Avem acelasi Mercedes-Benz A Class. In interior te simti parca mai bine decat intr-un A Class datorita pozitie de condus si cu aceleasi materiale de buna calitate. Capacitatea portbagajului mai mare cu 80l fata de un A Class. Suspensia este la fel de rigida ca in cazul lui A45 AMG iar functia off-road ridica garda la sol cu 3cm mai mult decat un A Class si te invita la o aventura off-road in prag de iarna.

EXTERIOR: Ca si la interior, multe de spus nu sunt. Doar ca este un Mercedes-Benz A Class, parca umflat cu pompa, mult mai practic, cu 12 cm mai lung, putin mai lat si mai inalt…ce mai, arata fabulos.

PRET: Pretul de pornire a noului Mercedes-Benz GLA este de 30.535 euro cu TVA pentru versiunea 200 benzina 1.6 de 156 CP si cu o cutie manuala in 6 rapoarte. Noi am avut in teste versiunea Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4 MATIC de 170 CP cu 7G si care pleaca de la pretul de 31.340 euro cu TVA. Daca ii mai adaugam optionalele pe care le-am intalnit pe masina: vopseaua metalizata Blue, covorase, CPA, padele, Becker Map Pilot, scaune incalzite fata, faruri bi-xenon, pachet style si jante de 18″ in 5 spite duble cu anvelope, ajungem la pretul de 45.669 de euro cu TVA. Concurenta pentru modelul testat de la Mercedes-Benz ar fi Audi Q3 versiunea 2.0 TDi de 177 CP cu S Tronic Quattro ce porneste de la 38.300 euro cu tva fara optionale si BMW X1 ce are o singura versiune cu cutie automata, 2.0 xDrive 28i benzina cu 245 CP ce porneste de la pretul de 45.136 euro cu TVA.

GALERIE FOTO – MERCEDES-BENZ GLA 220 CDI 4MATIC

PRO: Cutia 7G-DCT, design-ul exterior si pretul.

CONTRA: Suspensia prea rigida uneori si sistemul start/stop.

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

1 COMMENT

  1. fitflop singapore

    fitflop freeway sale

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *