Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive Hyundai Elantra 2012: Space! The Last Frontier!

Test Drive Hyundai Elantra 2012: Space! The Last Frontier!

INTRODUCERE: Cand toata lumea incepe o noua saptamana injurand printre dinti,noi testam masini. O fi bine? Luni am mai trecut inca un bolid (ca asa am vazut ca se zice pe la tv) pe lista noastra de teste. Cred ca va veti da seama ca de la mine nu veti auzi (citi) prea multe date tehnice, eu doar voi bate campii in speranta ca a dumeavoasta cafea va fi mai dulce bauta alaturi de noi. 

Prietenii de la Helios Service Focsani (concesionar Hyundai) ne-au mai pus o masina la dispozitie in acelasi mod caracteristic. Poftiti cheile, domnilor, masina va apartine, enjoy! Si cum sa nu enjoy-im cand vine vorba de un Elantra. La modul cel mai serios…a fost frumos. Am scos-o sa ne plimbe pe o ruta destul de scurta, dar suficienta pentru a ne da seama de capacitatile masinii. Drumul spre Panciu a fost minunat, iar paduricea pe care am descoperit-o prin zonele Paunestiului a fost scoasa din basmele lui Ispirescu. Credeti ca exagerez? Neah,pozele de mai jos va vor demonstra ca nu va insel cu absolut nimic. 

Ma las dus de val si de masina nu va zic mai nimic… Ei bine, sincer sa fiu, a fost pentru prima oara cand am incercat sa o facem pe prezentatorii, iar filmuletul ce-l veti urmari in curand, va va demonstra ca suntem antitalente innascute, mai ales eu. Trebuia sa spun doar trei cuvinte, trei, despre exteriorul masinii despre  designul Fluidic Sculpture ce se va regasi pe toate modelele Hyundai, despre atentia deosebita pe care au oferit-o detaliilor, despre botul fin bombat si despre porbagajul imens care nu se multumeste cu imensitatea lui si mai vine echipat cu doua tije ce, evident, rabateaza scaunele din spate. Era mult de vorbit? Voi veti spune nu, eu voi spune da! Nu am fost in stare sa leg niciun cuvant. Bine macar ca ne-a mai tras Robert putin spre liman prin enumerarea caraceristiclor si datelor tehnice pe care eu nu sunt in stare sa le retin niciodata. 

Opinii subiective despre masina: imi place! Voua?

MOTOR/CUTIE: In sfarsit am primit in teste o masina pe care mi-o doream de mult timp sa o conduc. Aceasta este Hyundai Elantra, o masina din clasa compacta care arata si se misca foarte bine. Da, asa este! Imi place mult aceasta masina iar dupa parerea mea consider ca este cel mai frumos Hyundai si una din cele mai bune. In imaginea de sus aveti etapele evolutiei Elantrei…progresul este evident si face din Elantra o masina high-class. Dar sa revenim la testul nostru. Am condus o Elantra cu un motor de 1.6 MPI, benzina, fara turbina, aspirat cu 4 cilindri in 16 valve. Este singura versiune de motorizare posibila la acest model, mai exista una de 1.8l benzina dar comercializata in America. O decizie riscanta a coreenilor si care parca ar parea sa-i faca pe europeni sa primeasca o lectie de marketing. Motorul nostru are 132 CP disponibili la o turatie de 6.300 RPM si cu 158 Nm. Accelerarea motorului in turatii mici este una satisfacatoare care iti ofera minimul necesar in traficul urban. Problema apare atunci cand sari de 3.000 RPM cand motorul iti spune ca nu mai poate…fiind aspirat. Totusi ce mi-a placut la el, este extrem de silentios. Pur si simplu iti ofera o senzatie placuta la volan. Cutia de viteze este in 6 rapoarte, cu cursa scurta dar trecerea este una precisa si placuta. Pe scurt, este un motor care ofera performante decente iar daca totusi vrei ceva mai mult, vezi Hyundai Veloster sau Genesis…NOTA: 4.1
CONSUM: La acest capitol, credeti-ma ca sta foarte bine pentru o masina compacta cu motor pe benzina. In urma testului am obtinut un consum de 8.5-9l/100km in regim urban si extraurban. Dar in extraurban am incercat performantele masini in turatii ridicate si am avut portiuni de drum in panta. Totusi am incercat sa vedem pe anumite portiuni de drum consumul instantaneu. Astfel, in oras, fara accelerari brutale, am reusit un consum de 7.5l/100km iar in afara lui, unul de 5.8l/100km…NOTA: 4.4
PERFORMANTE: Nu va asteptati la o masina sportiva, nu va lasati pacaliti de formele ei. Target-ul masinii este reprezentat de familistii convinsi ce vor sa ofere familiei spatiu, confort, siguranta…si mai putina sportivitate :). Totusi sa nu credeti ca masina este lenesa. 100km/h atingem undeva in 11 sec. …NOTA: 4.0
SIGURANTA: Elantra inca nu a fost testata de EuroNCAP. Totusi o masina care a fost aleasa in America masina anului si care are elemente de siguranta activa si pasiva in standard, consider ca coreeni nu vor avea probleme de a obtine din partea europenilor 5 stele. Masina este dotata cu 6 airbaguri, ESP, ABS, frane fata/spate cu discuri si alte elemente active in standard…NOTA: 4.2
INOVARE: In mod clar este design-ul masinii, avand la baza tema „fluidic sculpture”. Designerii de la Hyundai au combinat putina nebunie a unei masini sport cu filosofia coreeana astfel dand nastere la o masina foarte bine echilibrata din punct de vedere estetic…NOTA: 4.5
TEHNOLOGIE: Consola centrala este foarte bine desenata si avand comenzile foarte bine pozitionate, intr-un mod usor intuitiv. Astfel gasim un CD/MP3 player, climatizare automata pe 2 zone, mufa auziliara, USB, priza de 12V si pe volan intalnim comenzi pentru CD/MP3 player si computerul de bord. Din pacate masina nu are pilot automat…NOTA: 4.0
INTERIOR: Interiorul este caracterizat intr-o armonie perfecta cu exteriorul futuristic. Materialele folosite au o calitate buna, cu o textura placuta ce sunt puse intr-o lumina placuta cu afisajul bordului si plasticul argintiu. Spatiul interior este foarte…foarte mare. Din cauza spatiului, aceasta masina m-a pacalit crezand ca este una de clasa medie nu compacta. Pasagerii din spate au destul loc pentru genunchi…totusi in spate, o mica problema o vor intampina cei foarte inalti dar stiti cum e…masina o cumperi pentru tine :). Scaunele sunt foarte confortabile cu sustinere laterala. Un alt element placut l-am intalnit la pozitia volanului si a cutiei de viteze care ocupa foarte putin loc. Spatiile de depozitare sunt si ele multiple, atat pe portiera cat si pe consola centrala si torpedou. Portbagajul este unul de 480l, unul suficient. Cum am mai spus la inceput…cel mai mult mi-a placut izolarea fonica la interior, este una foarte buna…NOTA: 4.7
EXTERIOR: Design-ul masinii respecta reteta de succes a celorlalte modele Hyundai oferind un feeling de premium, capabila sa intoarca priviri. Liniile caroseriei ofera o senzatia de fluiditate intalnita la coupe-uri accentuata si de dimensiunea farurilor. Sincer sa va spun…nu prea imi gasesc cuvintele, dar pentru este clar ca este o masina frumoasa si dinamica…NOTA: 4.9
PRET: …este unul, spun eu, foarte bun de numai 15.070 euro cu tva inclus. La acest pret, pe langa multitudinea de optiuni standard, beneficiati si de o garantie de 5 ani care include „garantie internationala” (fara limita de kilometri si tranferabila la un alt utilizator), „asistenta rutiera” (asistenta europeana pentru accident, furt, chei pierdute sau incuiate, pneuri taiate sau pana dubla, fara baterie, pana de combustibil sau alimentare gresita) si „verificari tehnice gratuite” (motor, cutie, directie, suspensie si sistem de franare impreuna cu o verificare vizuala de doua ori pe an). Daca ne uitam la concurenta, Chevrolet Cruze, Renault Fluence si Opel Astra 3 sunt mai ieftine dar care nu ofera performantele si dotarile Elantrei. Hyundai Elantra o pot compara mai mult cu Toyota Corolla si Skoda Octavia pe care chiar le depaseste la capitolul performante dar cu un pret mai mic. Singurul sfat care imi ramane sa vi-l dau, ca de fiecare data, sa testati si voi masina. Asta o puteti face in Focsani la Helios Service,pe Calea Moldovei-centura Focsani (vizavi de Onasis) sau pentru mai multe informatii intrati pe pagina de web: www.hyundai-focsani.roNOTA: 4.5
PRO: Design futuristic, interior confortabil si spatios, motorizare pe benzina si cu distributie pe lant, un foarte bun pret de achizitie, consumul in special cel extraurban, pozitia volanului si a cutiei de viteze, garantia si costurile reduse de intretinere.
CONTRA: Lipsa unei variante diesel, stabilitatea pe viraje si ruliul lateral dar care nu deranjeaza. 
GALERIA FOTO – PAGINA NOASTRA DE FACEBOOK – CLICK AICI !!!

reclama