0

Test Drive Golf VII entry level diesel de 1.6l TDi si DSG

La prima vedere noul Golf pare ca nu este prea diferit de versiunea Golf VI…cel putin la prima vedere. Asa ca am insistat sa-l primesc in teste iar dealerul VW – Scorpion mi-a pus la dispozitie un Golf VII, entry level pentru diesel. In sfarsit puteam sa aflu raspunsul la o intrebare care ma urmarea inca de la lansare: „Noul Golf poate fi mai mult decat o restilizare a generatiei precedente?”…si iata ce am descoperit:
 

MOTOR/CUTIE: Modelul testat era echipat cu un motor de 1.6l TDi, entry level diesel, cu 105 CP la maxim de 3.000 RPM si un cuplu de 250Nm inca de la 1.500 RPM. Pentru un motor cu Euro5 dispare aceea senzatie de sufocare iar cei patru cilindri sunt foarte bine izolati, zgomotul produs de masina este aproape insezizabil chiar si la relanti. In schimb, la turatii mari, zgomotulul motorului este unul placut accentuat de continuitatea pentru care ti-o ofera acceleratia. In oras, masina s-a purtat exemplar, nesimtind in niciun moment necesitatea de mai multa putere. In regimul extraurban, am folosit pe rand cele trei moduri de condus: ECO, Normal si SPORT. In setarea ECO, motorul era tinut numai in turatii joase pentru a favoriza consumul si raspundea foarte lent in acceleratie. Totusi, in modul ECO am incercat intr-o depasire sa folosesc „kick-downul” pedalei de acceleratie unde raspunsul masinii a fost ferm oferindu-mi puterea de care aveam nevoie. Modul „Normal” vi-l recomand sa fie activ in majoritatea cazurilor pentru ca este cel care va ofera un feedback real al motorului. In modul „SPORT” raspunsul motorului este unul suficient de prompt, agresiv si cu o directie excelenta. Dar cel mai mult m-a impresionat cutia de viteze DSG cu sapte rapoarte, cu dublu ambreiaj. Rapoartele sunt bine etajate iar retrogradarile iti ofera senzatia ca te afli pe un joc cu masini, ele facandu-se rapid si fara a simti niciun fel de lag…NOTA: 4.4

 

CONSUM: Fiind un model cu cutie automata, ati fi tentati sa spuneti ca consumul este unul mare. Nu si daca te chemi VW Golf care a reusit sa obtina un consum apropiat de cel cu cutie manuala. Mai exact, in datele tehnice avem un consum mediu de 3.8l/100km pentru cutie manuala, iar varianta cu DSG consumul mediu este de 3.9l/100km. In urma testului am obtinut in modul ECO un consum de 4.1l/100km iar in modul SPORT, un consum de doar 6.5l/100km, intr-un regim sportiv, alert si clima pornita. In ce priveste concurenta, Golful este lider la acest capitol doar Renault Megane cu varianta de dCi 130 CP ce se apropie cu un consum oficial de 4l/100km. Poate ca si sistemul Start-Stop favorizeaza si mai mult consumul redus, decupland cutia DSG in momentul in care opriti masina la un semafor…NOTA: 4.7

 

PERFORMANTE: Cand vine vorba de performante, Golf isi pastreaza caracterul neutru dar care iti ofera fermitate atunci cand micul pilot iese din tine. Noua platforma MQB renunta la suspensiile independente spate in favoarea celor semi-rigide care intr-o oarecare masura afecteaza comportamentul masinii. De asemenea, ca si la celelalte modele, nici Golful nu duce lipsa prin caracterul usor subvirator. Golf VII prinde 100km/h in 10.7 secunde si cu o viteza maxima de 192km/h, astfel acesta fiind in parametri normali cu concurenta…NOTA: 4.2

 

SIGURANTA: Testat in 2012 de EuroNCAP, Golf VII a obtinut 5 stele la testele de siguranta. Acest punctaj nu mira pe nimeni cand ne gandim ca modelul este echipat cu o gama de sisteme de siguranta activa de ultima generatie VW, unele chiar noutati in segmentul compact. Pe langa sistemele ABS, EBD, ASR, ESP si XDS, la modelul testat aveam camera video Rear Assist pentru afisarea deplasarii cu spatele pe ecranul tactil din bord, sistemul de franare de urgenta pentru obstacole frontale, verificarea presiunii in pneuri, cruise control adaptiv, sistemul proactiv de protectie ce recunoaste situatiile potential periculoase si nelipsitele airbag-uri frontale/laterale/tip cortina…NOTA: 4.7

INOVARE: Ce merita amintit este ca noua versiunea a motorului de 1.4 TSi va deveni ACT, adica cei patru cilindri in linie vor fi echipati cu un sistem de dezactivare a cilindrilor, va opri doi cilindri atunci cand ei nu sunt necesari. Acest sistem va reduce considerabil consumul de benzina si emisiile CO2. Dezactivarea celor doi cilindri se va efectua doar in intervalul de 1.400 RPM-4.000 RPM ce va duce la o pierdere a cuplului intre 25-75 Nm. Insa, activarea acestui sistem nu va afecta sub nicio forma dinamica masini si se asteapta ca si ceilalti constructori ce se afla sub umbrela VW sa beneficieze de acest sistem…NOTA: 4.6


TEHNOLOGIE: Hmm! Aici sunt multe de spus si sincer vorbind, chiar mi-e teama sa nu uit vreun aspect. Pe langa sistemele de siguranta pe care le-am amintit, avem senzori de ploaie, climatizare pe doua zone, functia AutoHold a cutii de viteze DSG, scaune incalzite, parbriz izolat fonic cu functie de dezghet…etc. Dar cel mai mult m-a impresionat ecranul tactil de 14.7 cm cu senzor de proximitate prin afisajul color si complexitatea setarilor. Functia senzorului de proximitate este una foarte utila pentru ca el are rolul de a scoate la iveala functiile sistemului (butoanele) doar la apropierea mainii de ecran astfel lasand destul spatiu pentru afisajul ecranului. Sincer, o data ce i-ai descoperit functiile, ti-e destul de greu sa te saturi de acest gagdet :). Printre functiile obisnuite ale sistemelor media mai avem conexiune Bluetooth, cititor SD, USB, conector AUX-IN si egalizator cu 5 frecvente…NOTA: 4.6


INTERIOR: Da! ajungem la capitolul care il pune pe noul Golf intr-o postura pragmatica a succesului, contruita pe baza unei retete simple dar pe placul tuturor. Cuvantul care defineste perfect interiorul noul Golf este „ERGONOMIE”. Imi place in principal consola bordului care este discret orientata catre sofer, incadrarea ecranului tactil in bord si a butoanelor pentru comenzile climei, imi place foarte mult afisajul bordului care este intuitiv, lizibile si iluminate placut, manetele de semnalizare si cruise control, implicit pentru stergatoare…toate acestea printr-un design minimalist, exceptional. De precizat ca modelul testat nu avea butoane pe volan iar acesta era in trei spite. Materiale folosite la interior sunt de o buna calitate iar plasticul bordului este placut la atingere. Scaunele sunt confortabile astfel reusind sa te scape de amortelile si durerile de spate cu ocazia calatoriilor lungi. Cele din spate sunt bine profilate si la fel de confortabile ca cele din fata. De asemenea, spatiu pentru picioare este mai mult decat suficient, mai ales pentru trei persoane adulte.  Volumul portbagajului ajunge la 380l, valoare ok tinand cont ca este cu putin peste media segmentului dar fiind depasit de modele precum Citroen C4 sau Honda Civic. Vizibilitatea la bordul masinii este una buna fiind accentuata de luneta spate extrem de generoasa incadrata de retrovizoarele bine proportionate. Tinuta de drum este un echilibrata oferind in aceiasi masura confort, relaxare si o eficienta buna la absorbirea gropilor pe care o intalnesti cu greu la concurenti…NOTA: 4.8


EXTERIOR: Germanii nu au venit cu modificari importante la exteriorul masinii ci au incercat sa puna pe aceasta masina tot ce au ei mai bun. In fond…Golful ca-i urat, ca-i frumos…el oricum se vinde dovada fiind numarul mare de comenzi pe care il inregistreaza producatorul VW. Mare lucru nu pot spune la acest capitol, doar ca intalnim doua nervuri pe caroserie, una la nivelul capotei iar alta pe portiere. De asemenea, masina a castigat cativa mm in latime si lungime favorizand confortul din interior. Adevarul este ca orice ar spune carcotasii, Golful este recunoscut de la mare distanta iar acest model arata mai bine in realitate decat in poze…NOTA: 4.2


PRET: Noul Golf ridica nivelul clasei compacte printr-un design imbunatatit, o lista de echipari nemaintalnita in acest segment, o ergonomie a interiorului de invidiat precum si o tinuta de drum ireprosabila. Acum concluzia poate fi doar una, cel care pune pret pe calitate mai mult decat pe frumusete, Golf VII este singura masina de care ai avea nevoie…Asa ca pretul este unul pe masura si pleaca de la 15.436 euro cu TVA varianta entry level 1.2 TSi (versiune recomandata celor ce folosesc masina mai mult in traficul urban). Modelul testat ajunge la valoare de 21.460.68 euro cu tva pe care v-o recomand pentru ca a raspuns excelent la testele mele. Totusi, pentru aproximativ inca 2.500 euro, va recomand varianta Highline de 2.0l TDi sau la acelasi pret, varianta pe benzina de 1.4 TSi ACT pentru cei ce vor o masina practica pentru familia lor…NOTA: 4.1

 
PRO: In primul rand vreau sa apreciez in mod deosebit cutia DSG si ergonomia interiorului, consumul redus, tinuta de drum si izolarea fonica
CONTRA: Singurul aspect neplacut este deschiderea portierelor si design-ul masinii.
 
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *