0

Test Drive Ford Ranger DCAB LIMITED 2.2 Duratorq TDCi (4×4) 160 CP A6

Prima mea impresie când am aflat de noul model de Ranger a fost clar legată de faptul că cei de la Ford au europenizat mașina. Ranger-ul vechi era vizibil destinat pentru munca pe teren, în timp ce noul model pare să fie destinat inclusiv uzului zilnic în familie. Acest lucru m-a determinat să aștept cu nerăbdare momentul testării.

Performanțe

Schimbarea nu a fost realizată doar la nivel de design și motoarele au fost făcute să fie mai eficiente. Modelul testat este echipat cu versiunea 2.2 Duratorq TCDi common-rail, Turbocharger cu geometrie variabilă și Coated Diesel Particulate Filter (cDPF). Motorul dezvoltă o putere maximă de 160 CP, cu un cuplu de 375 Nm şi care respectă normele de poluare Euro 6. Cutia de viteze, A6 4×4 manual – diferențial Hypoid (față și spate), nu are un delay supărărător (kickdown-ul lasă mult de dorit), însă până în treapta a treia ai senzația că ești într-un tractor, atât din punctul de vedere al sunetului, cât și modului de reacție al acesteia. În schimb, pe semi-automată, cutia de viteze are un delay foarte foarte mare.

Trenul de rulare vine echipat cu: Hidraulic vacuum servo-asistat și distribuție variabilă a forței de frânare, discuri față ventilate și tamburi spate, suspensie față-independenta cu două brațe amortizor tubular anti-șoc cu dublă acțiune și suspensie spate-arcuri lamelare cu amortizoare anti-șoc cu dublă acțiune.

Așa cum era de așteptat, suspensiile sunt foarte tari și rigide, lucru care se simte destul de bine în mers mai ales când bena este goală, iar pe drumuri accidentate oglinda din interior vibrează foarte tare, exagerat față de multe alte vehicule testate. Tot când mașina este goala, stabilitatea acesteia în curbe la viteze ridicate nu este cea mai bună.

Testând mașina pe teren accidentat și fiind dotată cu anvelope de vară am întampinat probleme în a mai putea ieși dintr-o baltă, în ciuda blocării diferențialului. Anvelopele de vară au fost practic încărcate cu noroi și aderența a fost zero. Am mai observat ca atunci când se cuplează 4×4 pe low, se decuplează automat ESP-ul, dar totuși acesta se activează când este nevoie. Cuplarea 4×4 low sau high se face manual.

Producătorul a anunţat un consum mediu mixt de 8.5 l/100km și unul urban de 10.1 l/100km. Eu am obținut pe teren accidentat un consum de 10.5 l/100km și un consum urban de 11.2 l/100km, consum pe care îl consider foarte bun pentru traficul din București și mastodontul condus.

Siguranţă

Reprezintă punct de forte pentru Ford Ranger, obținând cinci stele Euro NCAP la testare (competitorii direcți ai pick-up-ului au reușit să obțină numai patru stele).
– Hidraulic vacuum servo-asistat și distribuție variabilă a forței de frânare;
– Discuri față ventilate, tamburi spate;
– Sistem de direcție: servodirecție și coloană direcție reglabilă pe înălțime;
– Suspensie față-independentă cu două brațe, amortizor tubular anti-șoc cu dublă acțiune și integrat în arc;
– Suspensie spate – arcuri lamelare, amortizoare anti-șoc cu dublă acțiune;
– Decuplare 4X4;
– Sistem de transmisie: diferential deschis axă spate;
– ABS-Electronic;
– Sistem Electronic al Stabilității (ESP);
– Frânare Asistată în Viraje;
– Controlul Forței de Frânare prin motor (EDC);
– Frânarea de Urgență (EBA);
– Controlul Electronic al Distribuției Greutății (LAC);
– Coborârea Asistată a Pantelor (HDC) numai la 4X4;
– Prevenire Rasturnării laterale (TSA);
– Pornirea Asistata în Panta (HLA);
– Controlul Balansării Remorcii (ROM);
– Airbag-uri frontale și laterale șofer și pasager;
– Airbag-uri laterale tip perdea, dezactivare Airbag pasager față;
– Coloana direcție deformabilă la impact;
– PATS Imobilizator;
– Închidere de înaltă securitate cu telecomandă.

Interior

Vizibilitatea din habitaclu este una deosebit de bună, oferind șoferului mai multă siguranță în depășire, încadrare etc. Mașina este spațioasă, puțin mai confortabil dacă în spate stau persoane foarte înalte. Materialele folosite de către cei de la Ford sunt de o calitate foarte bună, iar îmbinările și ele sunt realizate fără cusur. Bordul este foarte mișto și modern, iar per total tot design-ul de la interior este foarte bine realizat. Se remarcă: geamurile Privacy (Fumurii) – spate, cotiera spate cu suport pahare, consola centrală între scaune cu spațiu de depozitare a monezilor și suport fixare 2 pahare, consola centrală prevăzută deasupra capului cu lampi citit și suport pentru ochelari, scaune capitonaj piele, compartiment depozitare mânuși, maneta schimbătorului de viteze din piele cu inserții satinate și cromate și nu în ultimul rând volanul este îmbrăcat în piele.

Modelul testat a fost echipat cu Radio CD cu Bluetooth, conexiune USB/ iPod/ SD Card, display color TFT touchscreen 8″, 6 difuzoare, SYNC 2, aer conditionat – sistem de climatizare dual (DEATC), pilot automat, sistem de monitorizare a presiunii în pneu, oglindă retrovizoare heliomată, senzori parcare spate, semnalizare one-touch, priză 12V – față, dar și scaune față încălzite și volan- îmbrăcat în piele cu comenzi audio și pilot automat. Butonul de cruise control este poziționat în spatele volanului, în partea stângă, lângă butonul de reglaj al oglinzilor exterioare. Destul de incomod plasate ambele butoane, mai ales cel pentru cruise control, dar este doar o chestie de obișnuință. În ceea ce privește sistemul audio, claritatea sunetului este desăvârșită și la un volum maxim.

Exterior

La exterior design-ul mașinii este foarte modern și impunător, motiv pentru care în trafic ești efectiv privilegiat și scutit de faze în care nu ți se acordă prioritate. Este într-adevăr mai greu de găsit un loc de parcare, însă având garda la sol mare te poți descurca în unele cazuri.

Ce nu mi-a plăcut a fost design-ul cheii de la mașină, care nu este deloc în ton cu mașina, fiind un model vechi fără sare și piper.

Printre alte dotări la exterior găsim: ștergătoare parbriz – automate cu senzor de ploaie, parbriz încălzit și duze spălare parbriz încălzite, spatiu marfă – oțel, dublu capitonat, pereți interiori mai înalți și aripi cu urechi de ancorare, spațiu marfa – conform standardelor DIN cu cârlige de fixare interioare, faruri automate, dar și lămpi ceață frontale.

Preţ

Prețul mașinii testate este de 33,833 Euro fără TVA, însă în prezent cei de la Neste Automotive au un preț special pentru echiparea testată de 27,900 Euro fără TVA însoțit de o garanție de 4 ani. Vă puteți înscrie la test drive aici!

PRO: Consumul, design-ul, înălțimea.
CONTRA: Anvelopele, spațiul pasagerilor din spate, parcarea din cauza dimensiunii.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele Ford: Click aici!

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *