0

Test Drive DS4 Crossback 2.0 Blue HDI

DS-ul este brandul premium al grupului PSA si s-a dovedit a fi premium. Feeling-ul pe care ti-l transmite atunci cand il conduci, este unul de clasa sport-lux asa cum s-a si pozitionat. Nu vrem sa dezvaluim nimic mai mult inca, asa ca te lasam sa descoperi detaliile din randurile de mai jos.

PERFORMANTE

DS4 Crossback testat de noi are un motor de 2.0 litri diesel, in 4 cilindri, 181 de CP si un cuplu maxim de 400 Nm. Cutia de viteze este automată, având 6 trepte de viteza. Ne-a placut foarte mult faptul ca, desi este o cutie automata clasica, are reacții instantanee, fara urma de delay. Din pacate, masina nu a fost echipata cu anvelopele corespunzatoare, iar la un kick-down, derapa pe loc vizibil.

Producătorul a echipat modelul cu un rezervor de 60 de litri și a anunţat un consum mediu mixt de 4.3 l/100km si unul urban de 5.3 l/100km, iar noi am obţinut un consum mediu mixt de 5.5 l/100km si unul urban de 6.4l/100km. Desi sunt aceste diferente, vrem sa laudam consumul masinii, cu un pln se fac lejer 1000 de km la un mers sportiv, pe modul eco.

DS4 Crossback fuge ca gandul cu cele 1420 de kg ale ei, atinge 100km/h în 8.6 secunde, iar viteza maximă la care ajunge este de 205 km/h. De asemenea, modelul este dotat cu funcția Sport, care rupe pamantul nu gluma!

SIGURANTA

Masina a fost testata în 2011 de către EURONCAP unde a obţinut 5 stele de siguranţă. O scurta analiza o puteti vedea, aici:

DS4 Crossback vine bine echipat, cu tehnologie de ultimă generație precum:

  • Faruri “DS Led Vision” cu semnalizatoare secventiale – atrage in standard Proiectoarele ceata LED cu functie cornering si ornamente;
  • Senzori de parcare fata/spate;
  • ABS+REF+AFU;
  • ESP + Hill Assist + Snow Motion;
  • Sistem monitorizare presiune pneuri;
  • Airbag-uri frontale si laterale;
  • DS Connect Box (apel de urgenta);
  • Sistem de supraveghere unghi mort (SAM);
  • Aprindere automata a farurilor de intalnire;
  • Suspensie de tip MAC Pherson cu bara antiruliu;

Din punctul nostru de vedere, masina nu pare foarte stabila in curbe la viteze mari.

TEHNOLOGIE

Am vrea să subliniem cât de importantă este tehnologia “DS Led Vision” care se adaptează în lățime și în funcție de condițiile de drum și de viteza vehiculului. Sunt disponibile cinci moduri de iluminare: parcare, fascicul de oraș, fascicul de țară, fascicul de autostradă, conditii meteo nefavorabile. Lumina de încovoiere dinamică și fasciculul de înaltă performanță completează intervalul de iluminare. Prin luminarea mai eficientă a drumului și pe o distanță mai mare sau mai mult pe marginea drumului, șoferii și pasagerii beneficiază de niveluri mai ridicate de siguranță.

Alte funcții pe care le consideram foarte utile in dotarea unei masinii sunt: detector de apa in motorina, sistem WiFi + MirrorLink/Carplay + noul sistem audio, camera video pe mansalier, amplificator Hi-Fi DENON, noul sistem de navigatie cu radio tri-tuner pe ecran tactil 7” + cititor MP3 si USB, dar si sistemul de alerta a depasirii involuntare a benzii de circulatie.

Sistemul multimedia ne-a impresionat,  desi touch-ul display-ului are un delay destul de mare, sistemul audio bi-tuner RD5 MP3 cu 6 difuzoare are o claritate a sunetului impecabilă și la nivelul maxim.

Ne bucuram ca am gasit semnalizarea de tip one-touch, functia “Follow me home” si scaunele din fata reglabile in toate modalitatile posibile, inclusiv lombar & masaj!

INTERIOR

În ceea ce privește interiorul, o să vorbesc în prima parte despre confort. DA, este de clasa premium, suspensia de tip Mac Pherson asigura atât soferului, cât și pasagerilor confort și pe distanțe scurte și pe distanțe mai lungi. Persoanele foarte inalte pot intampina probleme pe distante lungi din cauza lipsei de spatiu la picioare.

 

Vizibilitatea din habitaclu in fata este foarte buna si datorita parbrizului panoramic cu unghi de vizibilitate superior de 45 de grade. Nu putem spune acelasi lucru si la vizibilitatea in spate, deci camera pe spate este o dotare necesara la acest model.

Design-ul interior este unul senzațional si nu stim daca s-a nimerit, dar cheia are acelaşi model ca şi tapiţeria (design brătară de ceas) – în piele Club Habana sau Criollo. Super cool!

Pe lângă faptul că arată bestial, interiorul este compartimentat pe gustul nostru, materialele sunt de foarte bună calitate, butoanele din consolă sunt ușor de accesat, sonorizarea bună, până chiar și cheia are un design foarte mișto.

Bineînteles, dotările de la interior sunt foarte multe, dar ne-a placut in mod deosebit masajul in scaune, faptul ca portbagajul este incapator si cotiera centrala fata care este culisanta si reglabila.

Volanul este îmbrăcat în piele, iar manevrabilitatea acestuia a fost pe placul nostru, dar parca este un pic prea mare proportional cu masina si interiorul, mergea ceva mai finut.

EXTERIOR

Francezii, asa cum ne-au obisnuit, nu contenesc in a ne surprinde prin design-ul la exterior al ultimelor lor modele, iar DS4 Crossback nu face exceptie de la regula, mai ales cu acea

 

sta vopsea metalizata portocalie care atrage priviri. Au reușit să ii dea un aer futurist mașinii, insa portiera din spate este destul de inconfortabila de utilizat pana te obisnuiesti cu deschisul ei.

Care sunt din punctul meu de vedere cele mai importante dotări la exterior: jante din aliaj pe 18 inch Noir Brilliant + kit reparatie pană, carcase oglinzi exterioare cromate, oglinzi retrovizoare cu aspect “dark metal”, lumina de întâmpinare sub oglinzile exterioare, lumini de zi față LED (6 led-uri), lumini de semnalizare LED în oglinzile laterale și stopuri spate cu lumini de zi 3D LED.

PRET

DS4 Crossback pleacă de la un preț de bază de 28.590 euro cu TVA, la care bineînteles se adaugă echipamentele opționale după bunul plac. Pentru modelul testat pretul final cu TVA este de 33.303 euro. Vezi fisa masinii, aici.

PRO: Design-ul interiorului, design-ul la exterior şi consumul.

CONTRA: Preţul, modul deschiderii portierei din spate și stabilitatea în curbe.

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca din copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.