0

Test-Drive cu Noul CIVIC: Un ozn cuminte!

Sambata, 19 mai, am fost invitati de MARA MOTORS-dealer Honda Braila, sa testam Noul CIVIC. Modelul testat a fost versiunea Sport de 1.8 benzina SOHC-iVTEC 142CP/174Nm Cutie manuala in 6 trepte. Testul s-a desfasurat pe ruta Braila – Galati in regim mixt (Sport/Eco).
Prima impresie a fost ca noua generatie pastreaza o caracteristica tipic Honda, ca modelul este total diferit de concurenta. Aspectul este unul nonconformist unde doar Alfa Romeo Giulietta sau precedentul Civic ar poate fi un rival serios din punct de vedere al design-ului. Sincer, cum poti sa faci un OZN, chiar si dupa 6 ani de la aparitie, sa fie mai atractiv.
 
DESIGN EXTERIOR: Cum spuneam si in introduce…nu ai cum sa faci un OZN sa fie mai atractiv decat este, astfel incat noua generatie este realizata pe aceeasi platforma a generatiei precedente. Multe cuvinte despre aspectul exterior nu pot fi spuse pentru ca in linii mari este vechiul Civic dar cu forme mult mai ferme. In teorie, design-ul arata bine si isi pastreaza personalitatea unica de masina dintr-o generatie viitoare a Star Trek amintind foarte clar prin formele caroseriei de aerodinamica unui avion. Prin forma, Civic-ul ii atrage pe nonconformisti, cei care nu sunt superficiali si care stiu exact ce vor de la o masina.
INTERIOR: Bordul noului Civic este elementul forte a masinii si care este gadget in sine. Design-ul parca ar fi copia fidela unei nave Enterprise, nu ca m-am urcat vreodata intr-o astfel de nava dar ergonomia nu este perfecta iar Civic-ul are un aer futurist care nu se gaseste la nicio masina din clasa ei. Comenzile sunt orientate catre sofer iar scaunele, in special cele din fata, sunt foarte confortabile fiind perfecte pe drumuri lungi. Formele masinii permit soferului sa aiba o pozitie de condus joasa dar vizibilitatea ramane una buna. In acest sens s-au adus imbunatiri lunetei spate fiind mult mai vizibil. Volanul este unul simplist si ergonomic cu trei cadrane rotunde, clasice…Clasice? :)), Da! designeri s-au hotarat sa lase un turometru analogic, valabil si pentru nivelul de combustibil si temperatura motorului. Tot intr-un stil clasic, am intalnit sistemul multimedia si climatizarea automata. Precizez ca la modelul testat nu am avut sistemul de navigatie cu display, el fiind accesibil la modelul Executive dar sincer sa va spun, varianta Sport ofera butoane destul de faine si ergonomice. Un minus fata de modelul precedent consta in faptul ca s-au redus spatiile de depozitare din jurul soferului. Insa, s-a pastrat tenta futurista a bordului: vitezometrul este digital avand o pozitie foarte buna cu display color cu afisaj lizibil si navigarea fiind facila prin comenzile intalnite pe volan. In continuare voi vorbi de minunatia acestei masini, butonul verde (ECON). Situat in partea stanga a bordului, butonul verde schimba comportamentul motorului in mod economic. Mai exact, masina devine foarte lenesa si ne cere schimbarea treptei de viteze la maxim 2 000 turati. In regim ECO, masina a avut un consum instantaneu in jurul valorilor de 4-5l/100km chiar in momente de acceleratie. Este de-a dreptul incredibil cum se poate merge in treapta 6 la 1 000 RPM cu 50km/h :). La schimbarile de viteze aveam un avertizor care iti indica momentul optim de schimbare a vitezei dar era foarte greu de urmarit. Va recomand ca pentru drumurile lungi si cele din oras sa folositi aceasta optiunea si sa va bucurati si de sistemul Cruise Control. Era sa uit, in momentul in care am dorit sa activam modul ECO, masina era stationata si i s-a oprit motorul, nu era nicio defectiune doar sistemul START&STOP. De asemenea, la plecarea dupa loc, fiind in panta, am fost ajutati de sistemul de asistenta in panta…detalii ce merita amintite. Iata cateva dotari pe care le poti intalni la modele de lux pe banii multi pe cand la Civic sunt in dotarile standard. Portbagajul este unul foarte mare, de 470l, iar hayonul se deschide foarte usor. 
MOTORIZAREA si TINUTA DE DRUM: Ce este de luat in seama la acest motor ca uimeste prin flexibilitatea lui, care poate functiona fara probleme si la turati mici fara a tremura. Cutia de viteze are sase rapoarte scurte iar urcarea rapoartelor se face progresiv, lin si ferm. Prima impresie a Civic-ului la o depasirea unei Dacii Break, anii ’90, a fost de dezamagire. A fost puturoasa pe demaraj, chiar curios de lenesa. Lucrurile s-au schimbat cand am incercat din nou o depasire si de aceasta data am atins cuplul maxim de 4 000 RPM moment in care masina devine sportiva iar schimbarea treptelor este un deliciu. Atentie, nu vorbim de o masina sport iar cei de la Honda nici nu spun asa ceva. Totusi, daca masina nu este condusa de o domnisoara, va recomand motorul diesel de 2.2l cu 150CP/350Nm. Motorul de 1.8 benzina l-as descrie mai mult ca unul educat, rafinat care are o anumita finete in reactii si reuseste sa te tina mereu vigilent. Un alt element foarte bun intalnit la Civic este subvirarea ce este bine coordonata de sistemul electronic. Dar si suspensia este una buna si parca nu-ti vine sa crezi ca exista la o astfel de masina mica o suspensie semi-independenta pe spate. Directia este una foarte buna asistata electronic si destul de moale, mai pentru domnisoare 🙂 dar care nu dezamageste la capitolul precizie.
PRET: Modelul testat are un pret DDP 19 828 euro (tva inclus) dar daca v-ati hotara sa cumparati acesta versiune, noi va recomandam sa cumparati Civic-ul cu cutie automata la un pret DDP de 21 068 euro (95 687 RON cu tva inclus) unde gasim in dotarile standard: VSA, TSA, HSA 12 airbaguri, Cruise Control, EPS, ABS, EBD, Sistem alarma incorporat, Jante 17″”, Climatizare BI-zona, Comenzi pe volan, Priza 12V, Faruri cu halogen, Lumini LED, Volan piele, Senzor ploaie, CAMERA DE MERS INAPOI, SCHIMBATOR VITEZE LA VOLAN – PADELE si acestea sunt doar cateva (mai multe informatii gasiti AICI!) iar optional gasim doar vopsea metalizata cu un pret de 390 euro fara TVA. Un exemplu de finantare prin credit auto: cu o valoare de 95 687 RON, avans de 57.9% (55 400 RON), rata lunara fixa pe o perioada de 60 luni este de 916.50 RON.
CONCLUZIE
PRO: O masina reusita, ce vine cu dotari standard peste concurenta, cu acelasi design original si nonconformist, fiabilitate, confort si rafinament ridicat chiar si peste modelul Accord.
CONTRA: Motorizarea 1.8 benzina ne-a creat unele probleme pentru care va recomandam versiunea cu cutie automata, cea Executive sau puternicul diesel de 150 CP cu 350Nm. De asemenea, pretul este unul ridicat si costurile de intretinere.
RECOMANDATA: Celor ce isi doresc o masina practica dar in acelasi timp confortabila si care este unica prin formele ei.
 
de Drilea C. Robert
 
 
 
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *