0

Test Drive BMW 740Ld xDrive (Seria 7) [REVIEW & VIDEO]

BMW Seria 7. Doar cand pronunti acest nume parca te trece un fior pe sira spinarii, exact asa cum patesti atunci cand mentionezi numele cuiva pe care il respecti sau chiar idolatrizezi. E un nume ce are substanta si te duce cu gandul la intreaga istorie a modelului. E un nume cunoscut si apreciat de cei cu gusturi rafinate. E un nume ce a ajuns chiar si vedeta de Hollywood dupa aparitia in filmul “Tomorow never dies” din 1997, unde binecunoscutul spion James Bond foloseste un 750iL pentru a scapa de baietii rai. Cum sa ignori un model ce vine cu atatea amintiri, multe fiind chiar de cand noi nici nu eram nascuti?

Performante

Noi am avut norocul sa testam BMW 740Ld. De ce zic norocul? Pentru ca acest diesel are toate sansele sa devina cel mai vandut motor cu care vine seria 7. Sub capota impozanta se afla un motor diesel cu 6 cilindri in linie si 320 cai putere ce reuseste sprintul de la 0-100 km/h in 5.3 secunde. Haideti sa ne oprim si sa disecam putin datele de mai sus. In primul rand, ce inseamna “Ld”? “L” vine din englezescul “long” sau “limousine” ceea ce denota ca aceasta este varianta lunga a seriei 7; “d” indica tipul de carburant folosit de motor – in cazul nostru “diesel”. Sprintul impresionant este posibil din 3 motive:

  1. Sistemul xDrive
  2. Caroseria Carbon Core
  3. Cuplul monumental de 680 Nm

bmw-7series-review-2016-eblogauto (4)

Din toate motivele enumerate mai sus, sa vorbim mai pe larg despre conceptul “Carbon Core”. Inginerii BMW au realizat ca au de-a face cu un automobil cu masa ridicata, astfel ca si-au pus mintile la contributie pentru a reduce din greutatea masinii. O prima solutie ar fi fost sa foloseasca materiale plasticoase la interior pentru a reduce greutatea, dar nu aveau cum sa faca asa ceva – seria 7 este o masina luxoasa si nu trebuie sa scapam acest lucru din vedere niciodata. Pentru ca nu puteau atenta la interiorul luxos, inginerii au folosit un material foarte iubit de multi producatori in zilele noastre: fibra de carbon. Acest material este un inlocuitor ideal pentru metal, fiind la fel de puternic, dar mult mai usor. Acestea fiind zise, caroseria noii Seria 7 inlocuieste multe panouri de metal cu fibra de carbon, ceea ce aduce masa totala a masinii la 1900 kg. Daca acest numar vi se pare mare, ganditi-va ca BMW 640d xDrive avut de noi in teste avea o masa similara cu seria 7, dar era o masina in care nu puteai sa iti intinzi picioarele asa cum poti in 740Ld: seria 7 are o lungime de 5238mm iar seria 6 masoara 5007mm.

Voi continua comparatia dintre cele doua modele germane si din punctul de vedere al motorului, dintr-un motiv foarte simplu: modelele testate de noi aveau acelasi motor: 3.0 litri, diesel, 6 cilindri in linie. In ciuda faptului ca in seria 6 motorul dezvolta 313 cai putere, iar in seria 7 produce 320 cai putere, acceleratia parea mai frugala in seria 6 chiar daca masina dispunea de “doar” 630 Nm. E normal sa fie asa avand in vedere ca cele doua modele servesc scopuri diferite: 640d este un GrandTourer de exceptie iar 740Ld este o masina de lux. BMW 740Ld are si un buton Sport pe care este indicat sa il apesi cand esti la drum intins pentru a “dezmorti” masina, dar cel mai bine aceasta masina se simte in modul Comfort Plus. In acest mod poti foarte usor sa iti pui palaria de capitan si sa te simti ca pe propriul tau iaht, despicand valurile in Marea Mediterana. Suspensia pneumatica va avea grija sa iti ofere tot confortul atunci cand selectezi modul Comfort Plus, in acelasi timp fiind vigilenta cand apesi butonul Sport.

bmw-7series-review-2016-eblogauto (8)

Din punct de vedere al consumului nu as putea sa va ofer prea multe detalii, deoarece nu am avut decat o zi masina si consumul nu a avut timp sa se aseze. In schimb va pot spune ce consum am reusit cu 640d, o masina cu acelasi motor si masa similara – 10.4 litri/100 km. Sistemul xDrive tine masina plantata pe sosea chiar daca rulezi cu viteza maxima limitata electronic la 250 km/h sau daca mergi un pic mai sportiv in curbe. Cutia de viteze in 8 rapoarte este o unitate cu care suntem deja familiarizati si stim ca face treaba buna: treptele sunt schimbate aproape imperceptibil, astfel ca nu simti deloc nevoie sa schimbi vitezele in modul manual. Din punctul de vedere al propulsiei, masina aceasta face tot posibilul sa iti ofere o performanta ce, la prima vedere, poate parea docila… Stai numai sa apesi acceleratia un pic.

Siguranta

Nu e nicio indoiala ca pasagerii sunt centrul atentiei in Seria 7. Totul te face sa realizezi acest lucru, dar sistemele ce se ocupa de siguranta ocupantilor parca te ajuta sa intelegi si mai bine ca BMW vrea ca tu sa traiesti cat mai mult si sa fii cat mai multumit! (eventual sa mai si cumperi cate un model nou din cand in cand, dar asta e o alta poveste). Lasam la o parte airbag-urile care vor iesi de peste tot in cazul unui accident si ne concentram pe ceea ce te ajuta sa previi un eveniment neplacut. Incepand de la sistemul Head-Up Display care mie, personal, imi place foarte mult si pana la farurile cu laser (laser, tata!), toata masina aceasta e un mare conglomerat de tehnologie ce lucreaza intru siguranta ta. BMW Night Vision merita mentionat, avand in vedere ca ajuta masina sa “vada” pe intuneric orice vietate are de gand sa se arunce in fata masinii, fie animal sau pieton. Totusi, sistemul acesta parca paleste atunci cand incepi sa te lauzi ca masina ta are faruri cu laser! LASER! Imediat cum am auzit de farurile cu laser m-am gandit la Cyclops din X-Men, dar poate ca doar mie mi-au placut foarte mult filmele cu supereroi. Farurile cu laser nu sunt doar o chestie tare cu care sa te lauzi la prieteni, avand o adevarata utilitate in viata reala: lasand la o parte faptul ca bat mai departe decat orice, atunci cand ai o masina din contrasens, lumina farurilor cu laser se “pliaza” exact pe masina celuilalt participant la trafic, astfel ca nu este orbit deloc! Ca sa inchei acest capitol, cred ca exista sanse mai mari ca tu sa castigi la loterie decat sa patesti ceva in masina aceasta!

bmw-7series-review-2016-eblogauto (5)

Interior

Aici se intampla toata magia in masina aceasta. Nici nu stiu de unde sa incep, dar haideti sa incercam sa o luam din fata. Ca sofer al noului BMW Seria 7 esti intampinat de un post de comanda confortabil, dar si ultra tehnologizat! Scaunul are atat de multe reglaje incat ai putea foarte bine sa conduci masina asta 12 ore intr-una fara sa obosesti. Daca in cele 12 ore cat conduci incepi sa te plictisesti, atunci poti sa te mai joci din cand in cand si cu noul iDrive. Hai sa ne intelegem: cand a aparut, sistemul iDrive a pus la colt cam tot ce insemna sistem de infotainment la vremea aceea. Acum are de gand sa faca acelasi lucru, avand diferite trucuri in maneca: controlul diferitelor functii multimedia, precum volum, telefon, etc. doar prin intermediul gesturilor; implementarea unui ecran tactil (lucru care era de asteptat!) si usurinta cu care poate fi controlat sistemul folosind, deja celebra, rotita iDrive. Singurul sistem de infotainment care cred sa aiba vreo sansa in fata noului iDrive este noul sistem de la Audi ce aduna toate functiile in fata soferului – asa zisul “Virtual Cockpit”. Scriind aceste randuri imi dau seama ca cel mai bine e sa fii pasager pe bancheta din spate atunci cand calatoresti cu Seria 7. Scaunele sunt foarte confortabile si iti permit sa iti intinzi picioarele dupa o zi grea de intors banii cu lopata (sau orice fac oamenii care isi permit sa cumpere astfel de masini). De fapt e atat de confortabil sa stai pe locurile din spate in aceasta masina incat aproape nu ii inteleg pe cei ce isi cumpara aceasta masina si aleg sa o conduca! Daca ai chef de glume proaste, poti sa folosesti tableta oferita de BMW pentru a oferi celuilalt ocupant al locului din spate un masaj viguros, sau poti sa o folosesti ca un gentleman si sa setezi Sky Lounge-ul (un sistem format din mii de leduri ce creaza diferite ambiante) pentru a-ti oferi o atmosfera mai intima. Poti folosi tableta pentru a seta temperatura dorita la aerul conditionat, poti controla sistemul multimedia si poti chiar sa navighezi pe internet, asa cum ai face cu o tableta normala cu Android. Nu prea sunt lucruri pe care sa nu le poti face in noul Seria 7. Unde ma pui ca noi am testat versiunea “Long” in care ai atat de mult spatiu in spate incat iti vine sa te muti acolo.

bmw-7series-review-2016-eblogauto (3)

Exterior

Designul exterior este un lucru profund subiectiv, asa ca ceea ce urmeaza sa cititi este parerea mea personala. Recunosc, Seria 7 are o prezenta impunatoare – nu ai cum sa nu te dai la o parte din fata ei daca incepe sa iti faca semne din faruri pe autostrada. In acelasi timp, Seria 6 mi se pare o masina mult mai frumoasa din punct de vedere al exteriorului. Stiu ca cele doua masini nu sunt in aceeasi clasa si servesc scopuri diferite, dar Seria 6 parca are o prezenta ce ii va garanta un loc in topul celor mai frumoase masini create de BMW vreodata. Nu ma asteptam ca Seria 7 sa aiba un design exterior iesit din comun; pana la urma este o masina luxoasa in care calatoresc oameni de afaceri seriosi ce nu vor sa iasa prea mult in evidenta. Ideea este urmatoarea: Seria 6 nu este atat de spatioasa/ confortabila precum Seria 7, iar Seria 7 nu arata atat de bine precum Seria 6. Deci pe care sa ti-o cumperi? Simplu: pe amandoua.

bmw-7series-review-2016-eblogauto (2)

Pret

Masina testata de noi, BMW 740Ld xDrive, are un pret de 153.553 Euro cu TVA inclus. Doar nu va asteptati sa fie un chilipir, nu? Cel mai interesant lucru la noua Seria 7 este faptul ca pe acest sasiu va fi facut si noul Seria 5, aceea fiind cu siguranta o masina mai accesibila. Va imaginati ce fel va fi Seria 5 cu tehnologia Carbon Core, faruri cu laser si noul iDrive, toate acestea la un pret mai bun decat 740Ld? Abia astept sa iasa noul Seria 5.

Vezi galeria foto completa: Click aici! Vezi alte teste cu modele BMW: Click aici!

PRO: Interior, tehnologie, Carbon Core

CONTRA: Pret

Vezi si testul cu BMW 740Le xDrive iPerformance:

Productie
Adi Dima – tester
Spune-da.ro – video
Alex Orosanu – foto

Parteneri
Automobile Bavaria Group

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *