0

Test Drive BMW 525d xDrive

Exista un moment in viata oricarui om cand are destui bani sa isi ia o masina care le face pe toate: si masina de familie si sportiva si cu un interior frumos. Daca ai ajuns in acel moment al vietii tale, noi iti propunem sa iti cheltui banii castigati din greu pe BMW 525d xDrive. Toate motivele pentru care sa faci acest lucru sunt in articolul de fata.

MOTOR/CUTIE: Masina de care am beneficiat noi a fost “binecuvantata” de constructorul bavarez cu un motor diesel de 2.0 litri si 218 cai putere trimisi prin cutia automata cu 8 rapoarte. Fiind o masina de segment premium, motorul nu se aude in cabina decat atunci cand pedala e calcata tare si livrarea puterii este rapida, cu atat mai mult cu cat diesel-ul are cuplu mare la turatii joase. Cutia este una dintre cele mai bune din acest segment deoarece atunci cand masina ruleaza la viteze mici, ca in oras spre exemplu, schimburile de viteze sunt imperceptibile si nu bruscheaza masina facand experienta la volan sa nu fie una stresanta, ba chiar vice-versa: cat mai relaxanta cu putinta. Nici la viteze mari cutia nu are probleme: oricand ai nevoie sa faci o depasire pe autostrada, masina este tot timpul in treapta care trebuie si puterea este livrata urgent. Modul in care masina accelereaza este deasemenea impresionant: parca o forta invizibila te trage spre orizont pana cand tu te hotarasti sa iei piciorul de pe pedala. Versatilitatea propulsorului e data si de cele 3 “personalitati” ale masinii: ECO (masina raspunde foarte lent la acceleratie si schimba vitezele cat mai repede pentru a salva combustibil), Comfort (modul clasic in care masina se comporta docil) si Sport (masina raspunde mult mai prompt la acceleratie, ceasurile de bord au un fundal rosu si informatiile importante condusului sportiv sunt aduse cat mai in fata soferului).

 

CONSUM: Cei de la BMW spun ca 525d xDrive ar trebui sa aiba un consum urban maxim de 6.3 l/100 km. Eu am folosit masina mai mult in oras, dar am si mers cu ea la drum intins si trebuie sa recunosc ca nu am iertat-o: am incercat sa profit cat mai mult de performantele masinii si chiar sa conduc un pic sportiv. La sfarsitul perioadei de testare, masina imi arata un consum de 8 l/100 km. Avand in vedere tractiunea integrala si masa masinii, consumul este mai mult decat multumitor.

PERFOMANTE: Este imposibil sa spui “BMW” fara sa te gandesti la sportivitate si e bine sa fie asa. Ca atare, modelul testat de noi ajunge de la 0-100 km/h in 7 secunde fix si continua sa accelereze pana la 240 km/h. Diferentele intre 525d xDrive si 525d cu tractiune spate sunt aproape imperceptibile: 525d atinge 100 km/h in 6.9 secunde, masina fiind mai usoara fara sistemul de tractiune integrala; viteza maxima a lui 525d xDrive este cu 8 km/h mai mica decat a lui 525d. Consumul este mai bun pe varianta cu tractiune spate, din nou, gratie masei mai mici. Oricum, performantele sunt de ajuns incat sa multumeasca pe cei ce cauta o berlina premium practica si sportiva in acelasi timp.

 

SIGURANTA: In primul rand, sentimentul de siguranta este oferit soferului imediat ce intra in habitaclu. Totul pare atat de bine pus la punct incat ai impresia ca ar putea exploda o bomba nucleara langa masina si nimic nu te-ar perturba din a asculta noile “hituri” romanesti la radio (da, si sistemul audio este destul de bun, chiar si cel de pe echiparea de baza). Suspectii de serviciu sunt prezenti aici: airbag-uri, Lane Assist, Active Protection, senzori si camere pentru parcare, etc. Toate aceste sisteme au ajutat automobilul sa obtina 5 stele la testele EuroNCAP. Daca adaugam la toate aceste gadget-uri si faptul ca masina are tractiune integrala, increderea data soferului este si mai mare. Autovehiculul creeaza conducatorului o senzatie de siguranta data pe de o parte de sistemele de siguranta iar pe de alta parte de performantele masinii.

 

INOVARE: “Reteta” pe baza careia isi construiesc ei masinile e destul de simpla: “daca nu te doare capul, nu te lega la cap!”. Prin urmare, Seria 5 nu are niciun element care sa fie complet inovator sau care sa ia intreaga piata auto prin suprindere. Da, putem spune ca Seria 5 inglobeaza cu succes multe dintre tehnologiile existente pe piata intr-un mod elegant si usor de digerat pentru fanii marcii. In acelasi timp, nu putem sa nu ne gandim ca exista anumite elemente ce ar fi putut primi mai multa atentie din parte celor de la BMW. Spre exemplu design-ul extern. Da, suntem de acord: Seria 5 este o masina ce trebuie sa lase impresia de automobil premium cumparat in special de cei din segmentul business. In acelasi timp, nu putem sa nu ne intrebam: cum reusesc cei de la Jaguar, spre exemplu, sa creeze o masina care arata in acelasi timp premium dar si special; poate ca ati inteles deja, ma refer la modelul XF. Cei de la BMW au capacitatea de a inova si acest lucru este clar cand privim BMW i8, doar ca la actuala Seria 5 nu au simtit nevoia de schimbari prea mari. Asteptam inovarile majore de la BMW!

 

TEHNOLOGIE: Nici nu se pune problema ca o masina din acest segment sa nu fie plina de tehnologie. Incepand de la ecranul ce inlocuieste traditionalele ceasuri de bord si pana la butonul ce inchide portbagajul automat, masina colcaie de butoane ce asteapta sa fie apasate si sa isi dovedeasca utilitatea. Nelipsitul iDrive este prezent si aici, facandu-si treaba asa cum ne asteptam. Modelul testat de noi nu avea extraoptiunea Heads-Up Display dar daca aveti puterea economica, este un gadget binevenit care permite soferului sa ramana tot timpul cu ochii la drum. Senzorii masinii scaneaza in toate partile si incearca sa prezica accidentele pentru a putea frana din timp adaugand la sentimentul de siguranta pe care il emana masina. Toata tehnologia ce se gaseste in masina incearca sa isi justifice pretul acordand soferului un sentiment cat mai mare de siguranta si de multe ori reuseste.

 

INTERIOR: La interior te intampina un ecran pe mijlocul habitaclului ce gazduieste sistemul iDrive, materiale premium oriunde pui mana si un sentiment general de calitate. Dovada a calitatii interioarelor BMW sunt modele mai vechi ale bavarezilor care dupa 5-10 ani inca mai au interioare care rezista testului timpului. Nici interiorul modelului de fata nu pare sa faca exceptie de la regula: totul pare bine inchegat si usor de recunoscut pentru fanii marcii. O mentiune speciala vis-a-vis de interior o primeste volanul M Sport care pare a fi perfect din punct de vedere al marimii si texturii. Un punct in minus se acorda interiorului pentru faptul ca e acelasi pentru toate modelele. In orice caz, asta nu inseamna ca interiorul nu emana calitate prin materiale si imbinarea acestora. In spate e destul loc si pasagerii beneficiaza de o consola centrala multifunctionala pe care pot stoca pahare si diferite alte obiecte. Ca sa inchei capitolul voi spune ca interiorul te face sa intelegi de ce ai platit atatia bani pe aceasta masina si ca banii tai au fost bine investiti.

 

EXTERIOR: Exteriorul masinilor nemtesti este de obicei sobru, subtil si cat mai business cu putinta si Seria 5 nu face exceptie. Singurul lucru ce ar putea sa iasa putin in evidenta la modelul testat de noi este ca masina era dotata cu pachetul optional M Sport ceea ce ii ofera kit-ul aerodinamic M si jantele din aliaj usor Double-Spoke de 18”. Farurile adaptive LED confera masinii o figura foarte interesanta si agresiva, mai ales noaptea cand luminile sunt aprinse iar teava de esapament vopsita in negru contribuie cu brio la look-ul agresiv. Foarte interesanta a fost si vopseaua masini care parea neagra la prima vedere dar in bataia soarelui se transforma intr-un albastru ca cel din cerneala pe care o foloseam in clasa I. Melancolia a fost binevenita.

 

PRET: Automobile Bavaria Group ne-a comunicat un pret la modelul testat de 74.769 Euro cu TVA inclus. Doar nu va asteptati sa fie mai putin, nu? Bavarezii stiu prea bine ca produsul lor e unul calitativ asa ca pretul pe care il cer este pe masura si nu ii putem invinovati pentru asta. Ce ne mai putem lua la banii astia? Suspectii de seriviciu sunt aici: Audi A6, Mercedes E-Klasse dar si mai nou venitul Jaguar XF. Orice ati alege din segmentul acesta, un lucru e sigur: nu pleca de acasa fara 100.000 de euro. Nu de alta, dar sa ai si bani de combustibil. Oferta completa o puteti gasi aici!

GALERIE FOTO – Test Drive BMW 525d xDrive

PRO: Motor economic si cu un cuplu puternic, cutie automata ZF8 xDrive mai buna decat 4Matic/Quattro,trenul de rulare si calitatea materialelor.

CONTRA: Pretul de achizitie (in special pentru lista de optionale care este destul de mare).

Rating Editor
  • NOTA
Scor total
Rating Utilizator
  • NOTA
Scor total
Despre autor:

Ziua pasionat auto, noaptea actor, dar tot timpul cu 3 pedale și un volan la îndemână.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *