Hyundai Santa Fe a ajuns la a treia generatie iar producatori coreeni afirma ca acest model s-a maturizat asa de mult incat poate fi oricand comparat cu concurenti din clasa premium. Daca ne-am intoarce in timp si am vedea modelele anterioare, saltul este incredibil. Design-ul masinii inspira agresivitate si originalitate cu tendinte clare spre piata germana.
Modelul testat era echipat cu singura motorizare disponibila momentan in Romania, cel de 2.2 litri CRDi cu injectie common-rail si cu o turbina cu geometrie variabila. Acest motor dezvolta o putere de 197 CP si un cuplu de 421 Nm disponibil intre plansa de turatii 1.800 – 2.500 RPM. Motorul este cuplat la o cutie automata in sase rapoarte, una conventionala in detrimentul celei cu dublu ambreiaj.
Noul model dispune de o suspensie fata de tip McPherson cu brate tip L si o suspensie spate multi-link. Consideram ca era mult mai interesant daca gaseam o suspensie de tip adaptiva. Jantele de 19 inchi ofera un look agresiv masinii si un feedback bun la denivelarile intalnite pe traseu. Optiunile 4×4 sunt destul de limitate, singurul reglaj manual disponibil este de a bloca diferentialul in situatia in care ramai impotmolit. Un element pe care il amintim din nou, este platicul ce imbraca caroseria in partea de jos astfel incat reuseste sa mentina curata indiferent pe ce tip de drum rulezi.
Terenul pe care am realizat testul a fost destul de imbibat de apa tinand cont ca a plouat mai bine de o saptamana iar masina isi pierdea adesea aderenta din cauza noroiului atat in urcari cat si coborarile din panta, de inteles tinand cont ca masina era echipata cu cauciucuri de vara. In astfel de momente a fost nevoie adesea de actionarea diferentialului, in special in urcarea in panta.
Am testat comportamentul masinii si pe iarba umeda unde s-a dovedit ca isi pastreaza bine aderenta chiar si in virajele de 180 grade. De asemenea, am verificat distribuirea cuplului pe puntea fata unde s-a comportat admirabil, dand impresia unei veritabile masini de offroad ce isi facea treaba prin blocarea mecanica a tuturor diferentialelor iar rotile erau impuse intr-un singur sens. De fapt, tractiunea era 4×4 si gestionata electric.
Cu o suspensie ce inghite cu usurinta denivelarile, cu protectia plasticului si cu un unghi bun de atac, masina te incurajeaza sa treci prin terenuri noroioase. Totusi, Hyundai Santa Fe nu este un SUV cu care sa te aventurezi in regim offroad dur. Potentialul offroad al masinii este unul limitat iar pretul de 41.333 euro cu tva este unul bun luand in calcul la ce iti ofera masina si garantia cu care vine producatorul. In concluzie, avem o masina corecta, cu un design agresiv, cu o tractiune integrala reusita mai ales pentru drumurile din tara noastra si care isi propune sa te invite in drumetii cat mai lungi alaturi de familie.