0

Test de anduranta cu Hyundai ix35: La puterea X!

 
Acum doua saptamani, Helios Service Focsani – dealer Hyundai, ne-a oferit din nou modelul Hyundai ix35 CRDi 2.0 de 184CP varianta Luxury (vechiul review il gasiti aici!) spre testare. De aceasta data testul nostru a inclus si o portiune de drum in regim off-road. Traseul testului de anduranta a fost cu plecare din Focsani – Bolotesti, Jaristea – Focsani (traseu On Road) si Bolotesti – Manastirea Tarnita – Jaristea (traseu Off Road).
 
 
Modelul pe care l-am avut in teste a fost cu tractiune integrala si motorizare de varf, de 2 litri diesel si cu 184 CP la 4.000 RPM, cu 392 Nm la 1.800-2.500 RPM si cu o cutie automata in 6 rapoarte. Pretul modelului testat este de 31.053 euro cu TVA inclus (oferta! Helios Service Focsani) dar pretul pleaca de la 18.170 euro TVA inclus (mai multe informatii gasiti aici!).
 
 
Noul ix35 ce inlocuieste vechiul Tucson ofera mai mult spatiu atat in interior cat si in portbagaj. Designul „fluidic sculpture” iti ofera senzatia ca acoperisul coboara spre partea din spate si totusi exista destul spatiu pentru cap chiar si cu plafonul panoramic (standard la versiunea Luxury). Cu alte cuvinte, in spate spatarul este bine profilat, ai destul loc pentru genunchi si esti rasfatat cu un confort de inalta clasa. ix35 este un crossover veritabil ce depaseste concurenta, ex: Ford Kuga sau Nissan Qashqai.
 
 
In ciuda design-ul modern aerodinamic, vizibilitatea spre spate este una foarte buna iar camera video pentru marsarier iti ofera un plus de siguranta la parcari. De amintit este ca la modelul testat am avut si sistemul inteligent de asistenta la parcare „Smart parking assist System” care te va face sa crezi ca esti un „specialist” in parcarile laterale (veti vedea in curand in postarile video cum functioneaza acest sistem). 
 
 
Consola de bord este una intuitiva si foarte functionala. In loc important este ocupat de sistemul multimedia cu touchscreen, cu comenzi simple si intuitive, si cu sistem de navigatie incorporat ce a functionat ireprosabil pe toata durata testului. Ergonomia meticuloasa si organizata a Hyundai-ul nu se dezminte. Mai adaugam la acest capitol butonul de pornire, sistemul keyless si aspectul ecologic cu indicator de schimbare a rapoartelor de viteze. Alte optiuni ce se regasesc pe modelul testat sunt functia maini libere, comutatoarele sistemului cu comanda vocala, trapa panoramica, sistemul audio premium cu CD/MP3/RDS/USB/AUX/Ceas cu 4 boxe + 2twetere, servodirectie electrica, functia de incuiere/descuiere a usilor activata prin apasarea unui buton aflat pe manerele portierelor.
 
 
Pozitia in scaunele din fata este una foarte buna, foarte bine configurate si iti ofera o sustinere si un confort crescut la calatorii lungi. Pozitia la condus este mai inalta decat  la Qashqai si foarte buna cu multiple comenzi pentru scaune si volan. Calitatea materialelor folosite la interior sunt de apreciat, chiar tind spre premium.
 
 
Motorul ne-a impresionat prin consum si forta la demaraj. El dezvolta un cuplu de 392 Nm de la 1.800 RPM si trage foarte bine chiar si in turatii joase datorita turbinei cu geometrie variabila cu pale actionate electric. Cutia automata il transforma pe ix35 foarte agil iar aceasta raspunde rapid la orice solicitare a soferului. La o apasare brusca a acceleratiei, cutia schimba imediat intr-o treapta inferioara in situatia turatiilor joase pentru a oferi puterea maxima necesara. In modul manual, se comporta excelent iar la viteze de 100km/h in curbe nu iti ofera nicio clipa senzatia de nesiguranta. De apreciat este ca ix35 este foarte bine antifonat, chiar si la viteze mari nu esti deranjat de zgomotul motorului sau a vantului.
 
 
Masina s-a comportat admirabil atat on road cat si off road. Un minus la capitolul off-road este ca ix35 are garda la sol mica, adica undeva la 18cm. Totusi si asa s-a comportat excelent unde sistemul de tractiune integrala ne-a oferit capacitati optime de deplasare pe terenul accidentat prin detectarea diferitelor feluri de drum. Modul LOCK ne-a asigurat un control optim in regim off road. Suspensia, elementul care ne-a placut cel mai mult la acest model, este una excelenta, confortabila iar pe spate este multi-brat ce asigura absortia energiei de impact. Impresionant este si lista de dotari standard ce vine sa incheie aceasta lista cu ABS, ESP, asistenta in urcare (HAC) si coborare (DBC).
 
 
Noutatea pe care o aduce ix35 este reprezentata de pachetul de servicii „TRIPLE 5” integrat la nivel european ce include beneficii gratuite unice pe piata: 5 ani garantie integrala, transmisibila si fara limita de kilometri, 5 ani de asistenta rutiera si 5 ani de verificari tehnice periodice.
 
 
Pe 13 si 20.12 a.c. vom prezenta si filmarile testului de anduranta pe canalul nostru video (CLICK AICI! pentru abonare) si pe blog.

de Robert Drilea

 

Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *