Închide
Închide
Închide

INTERACȚIONEAZĂ CU NOI PE REȚEAUA DE SOCIALIZARE PREFERATĂ!

Test Drive BMW Z4 2023

BMW Z4 2023 este cu siguranță decapotabila BMW emblematică! Dacă oamenii se uită urât la tine când ieși pe stradă cu Seria 5-ul tău 2.0 diesel, toată lumea zâmbește când te vede cu plafonul coborât în BMW Z4 M40i. Mașina aceasta are un efect special asupra privitorilor și nu este greu de înțeles de ce – un roadster pursânge exprimă toată libertatea la care râvnești în secret, deși ești cocoșat de griji, oboseală și supărări. Toate dispar când dispare și plafonul iar zâmbetul apare când BMW Z4 2023 își face auzit timbrul vocal cu ajutorul motorului B58. Să conduci mașina sport este una, dar să fii în fiecare zi la volanul unui BMW decapotabil este cu totul altceva.

Cu o imagine sportivă aparte, BMW Z4 se inspiră din reperele istorice ale mărcii. Istoria roadsterelor BMW ca simbol al plăcerii de a conduce şi al succesului în competiţii al companiei din primii ani ca producător de automobile. Automobilele decapotabile cu două locuri ale mărcii au reprezentat, de asemenea, momente importante în dezvoltarea BMW în trecutul mai recent. BMW Z1, dezvăluit în 1987, a fost primul proiect al BMW Technik GmbH ca o scenă pentru inovaţie şi a captat imaginaţia prin designul său, cu uşile care se deschideau glisând în jos, monococa din oţel şi caroseria construită exclusiv din panouri de plastic. A fost un adevărat pionier al modelelor roadster moderne. Aproximativ 8.000 de exemplare au fost livrate clienţilor între 1988 şi 1991, iar astăzi fiecare este un obiect de colecţie mult râvnit. Prezentat în 1995, BMW Z3 a fost primul model al mărcii care a fost produs exclusiv la fabrica BMW Group din Spartanburg (SUA). BMW Z3 a fost prezentat publicului pe marele ecran – ca automobil al lui James Bond în filmul GoldenEye.

Aici, un rol deosebit de important îl joacă dotările exterioare ale pachetului M Sport, care acum sunt incluse standard la modelele cu motorizări cu patru cilindri. Acestea includ prizele de aer din trei secţiuni din spoilerul faţă, cunoscute de la alte modele M, conturarea distinctă a pragului lateral şi un difuzor spate cu margini profilate clar pe ambele părţi. Prizele de aer laterale – care ghidează curentul de avânt spre Air Curtains, reducând turbulenţele în pasajele roţilor – au fost remodelate. Şi au fost făcute actualizări de detaliu ale designului grilei BMW, care a câştigat semnificativ în impact vizual. Acum, „rinichii” au o structură interioară orizontală, întărind impresia unei părţi frontale largi. Caracterul centrat pe performanţă al BMW Z4 M40i este subliniat de dotări, inclusiv capacele oglinzilor exterioare în Cerium Grey şi ornamente trapezoidale ale ţevilor de eşapament pentru sistemul de evacuare.

De asemenea, la autenticitatea sportivă a aspectului exterior al BMW Z4 contribuie şi suprafeţele clare ale flancurilor maşinii (cu două linii de caracter cursive dinamic, care aduc structură), Air Breathers mari din spatele pasajelor roţilor faţă, spoilerul integrat în capacul portbagajului, stopurile subţiri, în formă de L, şi elementul atrăgător din difuzorul spate. Soft topul clasic din material textil al roadsterului este acţionat electric şi poate fi deschis sau închis – în interval de 10 secunde – prin apăsarea unui buton în timp ce maşina se deplasează la viteze de până la 50 km/h.

Noile completări la echiparea standard includ jante M de 18 inchi, din aliaj uşor, cu design double-spoke. Aceste roţi bicolore sunt echipate cu anvelope de dimensiuni mixte: 225/45 R18 pe puntea faţă şi 255/40 R18 pe cea spate. Opţiunile disponibile acum clienţilor includ jante M de 19 inchi, din aliaj uşor, concepute exclusiv pentru BMW Z4. Designul V-spoke, finisajul mat Jet Black şi marginile jantei lustruite cu diamant aduc o aură extrem de atractivă şi sofisticată imaginii din lateral a roadsterului. Jantele M de 19 inchi, din aliaj uşor, sunt încălţate cu anvelope în format 255/35 ZR19 pe puntea faţă şi 275/35 ZR19 în spate.

Vopseaua pentru exteriorul BMW Z4 a fost atent revizuită, cu variante noi şi foarte îndrăzneţe. Pe lângă culorile Thundernight metalizat, Portimao Blue metalizat şi Skyscraper Grey metalizat disponibile pentru prima dată pentru caroseria roadsterului, selecţia include şi alte patru variante care acoperă un spectru larg între alb, negru, roşu şi gri – inclusiv finisajul BMW Individual strălucitor Frozen Grey metalizat. Soft topul din material textil al BMW Z4 va continua să fie oferit cu efect Silver Anthracite ca alternativă la negru standard.

Statutul excepţional al BMW Z4 în ceea ce priveşte tehnologia sistemului de propulsie este întruchipat cel mai proeminent de vârful de gamă, al cărui motor cu şase cilindri în linie, cu tehnologia M TwinPower Turbo, este fără egal în semgnet. Propulsorul de 3,0 litri, ce oferă 250 kW/340 CP, dezvoltă un cuplu maxim de 500 Nm şi permite ca BMW Z4 M40i să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde. Cele două motoare cu patru cilindri, ambele cu o cilindree de 2,0 litri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, se remarcă şi prin caracteristicile lor de performanţă. Motorul de la BMW Z4 sDrive30i generează o putere maximă de 190 kW/258 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, permiţând sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Cu o putere maximă de 145 kW/197 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm, BMW Z4 sDrive20i accelerează de la repaus la 100 km/h în 6,8 secunde (cu transmisie automată: 6,6 secunde).

Proporţiile sale compacte, masa redusă, centrul de greutate coborât şi distribuţia aproape perfectă (50:50) a masei, rigiditatea mare a caroseriei şi a structurii şasiului şi aerodinamica extrem de eficientă asigură platforma ideală pentru o manevrabilitate sportivă. Agilitatea este completată de confort de rulare, asigurată de tehnologia şasiului care reuneşte o punte faţă cu dublu braţ transversal şi o punte spate cu suspensie multibraţ. Specificaţiile standard pentru toate variantele de model includ şi direcţie sport variabilă.

Suspensia M Sport, acum parte a echipării standard pentru BMW Z4 sDrive30i, optimizează dinamica de condus cu reglajul său ferm pentru amortizoare şi arcuri. BMW Z4 M40i are suspensie M adaptivă cu amortizoare controlate electronic şi – la fel ca BMW Z4 sDrive30i – frâne M Sport cu etriere vopsite în albastru sau roşu. Modelul de vârf este echipat şi cu un diferenţial M Sport pe puntea spate, care este disponibil opţional pentru BMW Z4 sDrive30i.

Află mai multe în review-ul video de mai jos!

CONCLUZII

Nota:

Galerie foto Facebook