0

Noua generatie Hyundai i10

 
Hyundai Motor isi propune sa isi consolideze succesul obtinut in clasa A prin intermediul noii generatii i10, un model conceput, proiectat si fabricat in Europa, pentru clientii europeni. Acesta dispune de caracteristici intalnite la segmentele superioare, imbinand design-ul dinamic cu nivelul inalt de echipare si materialele utilizate, fiind completate de o gama extinsa de sisteme de siguranta.
 
O piata in crestere pentru segmentul A
Incepand cu 2007, vanzarile Hyundai i10 in Europa au depasit  450.000 unitati, recordul fiind atins in 2009, inregistrand 107.000 unitati comercializate. In 2010, i10 era cel mai bine vandut model Hyundai din Europa, iar in 2012 inca se mentinea in acest clasament, situandu-se pe locul al patrulea. Hyundai Motor a stabilit noi obiective pentru i10 in segmentul mini, dorind sa ajunga la 74.000 unitati comercializate in primul an, astfel inregistrand o cota de piata de 6.3%.
 
Design european
Noul i10 este un model european, fiind dezvoltat si proiectat in totalitate, pentru clienti europeni, in cadrul centrului de cercetare si dezvoltare Hyundai Motor Europa, din Rüsselsheim, Germania.
 
Hyundai Motor nu a subestimat importanta design-ului in dezvoltarea noii generatii i10, in prezent acesta fiind cel mai important motiv pentru care clientii aleg un autovehicul Hyundai, indiferent de segmentul din care acesta face parte. Studiile efectuate au aratat faptul ca 31% dintre cumparatorii Hyundai au clasat design-ul drept principalul criteriu de selectie, depasind cu 2% media inregistrata la nivelul industriei. Noul i10 ofera clientilor europeni cea mai recenta interpretare a conceptului de design „sculptura fluida”.
 
In cadrul primelor cercetari realizate in Italia si Marea Britanie, comparativ cu principalii competitori din segment, noua generatie i10 a obtinut cele mai interesante reactii spontane ale participantilor.
 
Dimensiuni imbunatatite
Influentele europene utilizate in dezvoltarea modelului de clasa mica se reflecta in dimensiunile imbunatatite. Noul i10 masoara 3665 (mm), fiind cu 80 mm mai lung decat predecesorul sau, devenind astfel unul dintre cele mai lungi autovehicule din segment. De asemenea, de la cel mai ingust model al clasei A, i10 devine cel mai lat, masurand 1660 mm (+65 mm).
 
Cu o linie a plafonului mai joasa cu 40 milimetri, masurand 1500 mm inaltime, modelul infatiseaza o tinuta atletica pe carosabil. Acest element este completat de linia mediana proeminenta a caroseriei.
 
Noul i10 dispune de unul dintre cele mai voluminoase si practice interioare din segment, oferind cel mai generos spatiu de depozitare si spatiu pentru picioare (1890 mm). Capacitatea portbagajului a fost extinsa pana la 252 litri cu bancheta din spate in pozitie normala, cu 27 litri mai mult decat in cazul predecesorului sau, respectiv 1046 litri cu bancheta rabatata.
 
Comparativ cu modelul anterior, ocupantii locurilor din fata se bucura de 44 mm spatiu suplimentar pentru zona picioarelor, 1070 mm in total, dar si de 16 mm in plus spatiu pentru zona umerilor (1306 mm). De asemenea, habitaclul ofera un spatiu generos pentru zona capului, respectiv 1008 mm.
 
 
Confort
Caroseria noului i10 este mai rigida, datorită utilizarii otelului de inalta rezistenta si a ranforsarilor suplimentare, avand o rigiditate la torsiune mai mare cu 27% fata de predecesorul sau.
 
Materialul caroseriei are in compozitie 29,2% otel cu rezistenta crescuta – o evolutie semnificativa, comparativ cu 9% in structura variantei anterioare. Modificarile aduse caroseriei noului i10 cresc rezistenta la impact, reducand zgomotul, vibratiile si duritatea (NVH). Zgomotul interior redus masoara 38 decibeli (dB) la stationare si 65 dB la rularea pe autostrada – valori sub parametrii inregistrati de principalii competitori. 
 
Noul i10 dispune de caracteristici si dotari intalnite la segmentele superioare, precum comenzi pe volan, pilot automat cu limitator de viteza, volan si scaune fata imbracate in piele si incalzite, sistem de asistenta la pornirea din rampa, buton de pornire „Smart key”, faruri de zi cu LED  sau sistem de climatizare automata.
 
Motor si transmisie
Hyundai Motor ofera potentialilor clienti posibilitatea de a alege intre doua motoare performante Kappa, pe benzina, de 1.0 si 1.25 litri. De asemenea, noul i10 dispune de doua variante de transmisie, manuala cu cinci trepte sau automata cu 4 rapoarte.
 
Propulsorul de 1 litru, in 3 cilindri, livreaza 66CP la o capacitate de 998 cc. Puterea maxima a crescut la 5500 rpm, fata de 700 rpm la modelul anterior i10, in timp ce cuplul maxim de 94 Nm (69 lb.ft) este disponibil de la 3500 rpm. Aceasta motorizare va fi disponibila si cu instalatie  GPL, dispunand de 67CP la 6200 rpm cu un cuplu de 90 Nm la o turatie de 3500 rpm.
 
Hyundai Motor asteapta ca vanzarile pentru motorul Kappa de 1.25 litri in patru cilindri sa acopere aproximativ 40% din vanzarile noului model i10. Cu o capacitate de 1248 cmc, livreaza 87CP la o turatie de 6000 rpm, iar cuplul maxim de 120Nm (88 lb. ft.) este atins la 4000 rpm.
 
Siguranta
Siguranta reprezinta o prioritate pentru Hyundai Motor, iar noul i10 beneficiaza de cele mai avansate tehnologii intalnite pana acum la segmentele superioare, fiind unul dintre cele mai sigure autovehicule din segment. Sistemele de siguranta activa si pasiva asigura o protectie maxima atat pentru pasageri, cat si pentru pietoni.
 
Sistemele de siguranta activa, precum controlul electronic al stabilitatii (ESC), sistemul de management al stabilitatii (VSM) sau sistemul de monitorizare a presiunii in pneuri, reprezinta, in premiera pentru Hyundai Motor, in clasa mini, dotari standard.
 
Sistemele de siguranta pasiva care echipeaza noul model i10 includ centuri de siguranta cu avertizare sonora, inchidere centralizata automata, precum si sase airbag-uri – doua frontale, doua laterale si doua tip cortina fata – care ofera o protectie crescuta in cazul unei coliziuni.
 
Productie
Noua generatie i10 reprezinta o etapa semnificativa pentru Hyundai Motor – demararea productiei in Europa pentru modelele de clasa mica. Comercializarea modelului in cadrul fabricii de la Ízmit, Assan Otomotiv Sanayi (HAOS), a implicat o investitie de 475 milioane euro in 2012. Aceasta a generat mai mult de 2800 locuri de munca atat in cadrul unitatii de productie, cat si la furnizorii locali, costurile totale ajungand la peste 1 miliard euro.
 
Adaugarea noii linii de productie i10 – alaturi de modelul de clasa B al companiei, i20 – creste capacitatea anuala a uzinei de la Ízmit, pentru 2014, la 200.000 unitati. In prezent, capacitatea de productie anuala a fabricilor din Turcia si Cehia ajunge la 500.000 unitati.
 
Calitate

 

Hyundai Motor ofera serviciul de 5 Year Triple Care – garantie, fara limita de kilometri, pentru fiecare unitate i10. De asemenea, pentru prima data in cadrul segmentului mini, pachetul include 5 ani asistenta rutiera si 5 ani verificari tehnice gratuite. 
 
 
comunicat Hyundai Romania
Tag-uri: ,
Despre autor:

Sunt de profesie economist si in timpul liber tatic, deci nicio legatura cu industria auto. Dar pentru ca inca copilarie iubesc masinile, in 2012 am pornit proiectul eblogAUTO.ro.

Articole Similare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi făcută publică. Cîmpurile obligatorii sunt marcate. *