Nu sunt multe ocaziile când poți compara direct 3 motorizări complet diferite ale aceluiași model, dar Volvo România ne-a oferit șans, de a face un clip cu totul special pentru voi alături de Gabi Nica de la Cu și despre mașini și Bogdan Grigorescu de la AutoExpert. Am întors pe toate părțile modelul XC40 și am ajuns la concluzia că… nu avem nicio concluzie! Cele trei modele vizate au fost XC40 Recharge Twin Pure Electric Pro, XC40 Recharge și XC40 MHEV AWD și au fost susținute de câte unul dintre cei trei mai înainte menționați.
Deși părerile au fost împărțite și fiecare susținea modelul cu care a venit, eu, Adi Dima scriu acest articol, deci pot să vă spun cu mâna pe inimă că cea mai bună alegere este XC40-ul electric. Nimic nu se compară cu livrarea instantanee a 408 cai putere coroborată cu privirile celorlalți participanți la trafic ce nu pot să priceapă de ce un crossover Volvo îi lasă în urmă cu o viteză amețitoare. Într-adevăr, poate că XC40-ul cu două motoare electrice este cam exagerat pentru oraș, sunt sigur că la fel de bine te-ai putea descurca și cu cei 231 cai putere ai modelului electric cu un singur motor. Dar, la fel de bine te-ai putea descurca și cu o ureche, nu?
Modelul Plug-in Hybrid al lui Bogdan avea un mare plus - era ROȘU! În rest, nu pot să spun că am fost foarte mult impresionat - mașina sa avea doar tracțiune față și după ce se termina bateria de 10 kWh, consumul de carburant fosil ajungea și el la 10 sau chiar trecea binișor de această valoare. Momentele când XC40 Recharge strălucea erau acelea când erai în oraș, aveai o priză la îndemână și te puteai bucura atât de eficiența propulsiei electrice în oraș, cât și de libertatea motorului termic atunci când plănuiai călătorii îndelungate.
Gabi a ales un XC40 MHEV, singurul din acest test ce avea și un facelift minor aplicat. Blocurile optice erau mai definite puțin iar la interior sistemul de infotainment te întâmpina cu Android Automotive, ceea ce înseamnă că nu mai erai obligat să îți conectezi telefonul pentru a asculta muzică de pe Spotify, de pildă. Pe lângă beneficiul noului sistem de infotainment ce înglobează mult mai bine toate funcțiile Google (sistem pe care îl avea și electrica mea), mașina lui Gabi ieșea în evidență pe drumuri accidentate - confortul era mult mai bine evidențiat de această caroserie ce nu avea o masă atât de mare precum celelalte două mașini care aveau de cărat baterii mult mai voluminoase.
În final, a fost o experiență foarte frumoasă pe care vă invit să o urmăriți!
Știm că îți dorești o mașină care să se integreze perfect în viața ta mereu. Știm că vrei soluții inteligente, inovație de ultimă oră și versatilitate. Acum poți alege un Volvo XC40 așa cum ți-l dorești! Și da, e disponibil pentru livrare în septembrie!