Modelele Porsche s-au remarcat de-a lungul timpului prin putere, dar nu numai. Eficiența lor este la fel de importantă. Pentru a impresiona însă și mai mult, toate motoarele celei de a doua generații Panamera au fost reproiectate. Performanțele lor au fost sporite, consumul de combustibil și consumul de emisii fiind îmbunătățite în mod semnificativ. Modelul va fi lansat pe piață în trei versiuni de motorizări biturbo, cu injecție directă: Panamera Turbo, Panamera 4S și Panamera 4S Diesel. Toate aceste versiuni – inclusiv diesel, în premieră – pot fi echipate cu sistemul de tracțiune integrală și cu o noua transmisie Porsche cu dublu ambreiaj, în opt viteze (PDK). Panamera Turbo este propulsat de un motor V8 pe benzină, care livrează o putere de 550 CP, în timp ce Panamera 4S este echipat cu un motor V6 pe benzină, cu o putere de 440 CP. Noul Panamera 4S Diesel dispune de un motor V8 cu 422 CP, care generează un cuplu maxim de 850 Nm.
Noul model este echipat cu mai multe sisteme de asistență standard și opționale, care oferă o plăcere inegalabilă la condus, dar și un plus de siguranță. Printre acestea, se află asistența pentru vederea pe timp de noapte, care utilizează o camera cu imagini termice pentru a detecta persoane și animale mari, caz în care se aprinde un indicator de avertizare în panoul de bord. Atunci când sunt acționate farurile noi cu matrice de LED-uri, opționale, cu 84 de puncte de imagine, persoanele care se află în afara ariei vizuale a fazei scurte sunt iluminate pentru scurt timp, numai dacă acestea se află în coridorul traseului calculat.
Cu opțiunea Porsche InnoDrive, care include controlul adaptativ al vitezei de croazieră, restul drumul devine mult mai ușor de parcurs. Pe baza informațiilor obținute de sistemul de navigație și a semnalelor radar sau senzorilor video, sistemul Porsche InnoDrive calculează și stabilește accelerația optimă, dar și momentele de decelerare, adaptând automobilul la treapta de viteză corespunzătoare, pentru următorii trei kilometri. În plus, co-pilotul electronic ține cont de toate manevrele folosite la virare, de pante sau de limitările de viteză.
Versiunea Panamera Turbo are cel mai puternic motor pe benzină din serie. Propulsorul V8 biturbo, de 4,0 litri dezvoltă 550 CP (la o turație de 5.750 rpm) și un cuplu maxim de 770 Nm (la o turație între 1.960 și 4.500 rpm). Cu 30 CP mai puternic față de modelul predecesor, versiunea Panamera Turbo are un cuplu maxim crescut cu 70 Nm. Acesta sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, iar cu pachetul Sport Chrono Package, timpul scade la numai 3,6 secunde. Modelul ajunge la o viteză maximă de 306 km/h. Aceste cifre impresionante ilustrează ușurința cu care motorul poate propulsa modelul Panamera, raportul putere-greutate fiind de numai 3,6 kg/CP. În plus, consumul de carburant a fost îmbunătățit considerabil, modelul având un consum mixt de 9,4-9,3 l/100 km, cu până la 1,1 l/100 km mai scăzut față de modelul precedent (NEDC). Emisiile de CO2 eliberate se încadrează în intervalul 214-212 g/km.
Motorul V6 biturbo de 2,9 litri cu care este echipat Panamera 4S dezvoltă o putere maximă de 440 CP (cu 20 CP mai mult față de modelul precedent), fiind disponibil la 5.650 rpm. Între 1.750 și 5.500 rpm, noul propulsor cu șase cilindri livrează 550 Nm (cu 30 Nm mai mult). Panamera 4S poate ajunge la 100 km/h în doar 4,4 secunde (sau 4,2 secunde cu pachetul Sport Chrono). Cu o viteză maximă de 289 km/h, această versiune se aproprie hotărâtă de pragul de 300 km/h. Consumul mixt de combustibil NEDC este 8,2-8,1 l/100 km (cu emisii de CO2 de 186-184 g/km). Comparativ cu prima generație Panamera 4S, s-a obținut o economie de combustibil de până la 1,0 l/100 km sau 11%.
Pentru prima dată, noul Panamera va fi lansat cu un motor nou diesel cu opt cilindri și tractiune integrală permanentă. Cel mai puternic propulsor diesel implementat până acum într-o mașină de serie Porsche dezvoltă o putere de 422 CP (la o turație de 3.500 rpm) și un cuplu maxim semnificativ de 850 Nm – livrat constant în gama de turații de la 1.000 la 3.250 rpm. Cu o viteză maximă de 285 km/h, Porsche Panamera 4S Diesel este, în prezent, cel mai rapid vehicul de serie cu motor diesel din lume. Limuzina atinge pragul de 100 km/h în 4,5 secunde (4,3 secunde cu pachetul Sport Chrono). Cifrele sunt și mai impresionante având în vedere consumul mixt de combustibil de doar 6,8 – 6,7 l/100 km (emisii de CO2 de 178-176 g/km).
Odată cu cea de-a doua generație. noul Panamera are un aspect mai incisiv, bazat pe proporțiile dinamice. Noul model are o lungime de 5.049 mm (+34 mm), o lățime de 1.937 mm (+6 mm) și o înălțime de 1.423 mm (+5 mm). Automobilul cu patru uși pare mult mai jos și mai lung, în ciuda creșterii în înălțime cu 5 mm. Acest lucru se datorează înălțimii reduse cu 20 mm din partea din spate, modelul păstrând în același timp suficient spațiu pentru pasageri. Aceste modificări schimbă complet imaginea de ansamblu a mașinii. Ampatamentul a fost mărit cu 30 mm, la 2.950 mm, fapt care contribuie la aspectul alungit al modelului. Roțile de pe axa față au fost împinse și mai mult spre partea din față a autoturismului, micșorând consola față, astfel, distanța dintre montantul ușilor din față și axa față devenind și mai mare. Consola spate este mai lungă, astfel limuzina are un aspect mai impunător.
Noul Panamera prezintă un design interior cu totul nou. În multe zone, suprafețele tactile înlocuiesc butoanele clasice, iar ecranele cu rezoluție înaltă se integrează perfect în habitaclu. Pe segmentul limuzinelor de lux, digitalizarea interioarelor Porsche, care a început odată cu 918 Spyder, a dus bordul noului Panamera la un alt nivel, luând forma Porsche Advanced Cockpit. De pe scaunele joase, tipice mașinilor sport, șoferul poate vedea nu doar profilul frontal fascinant al mașinii, cu aripile și capota clar profilate, dar și cele două ecrane de 7 inch, poziționate chiar la nivelul ochilor conducătorului auto, pentru o ergonomie ideală. Între aceste două ecrane, este amplasat turometrul, care rămâne, în continuare, analog.
Consola dedicată schimbătorului de viteze, care desparte scaunul șoferului de cel al pasagerului din dreapta, este dominată de ecranul cu diagonala de 12,3 inch, parte componentă a sistemului de ultimă generație Porsche Communication Management (PCM 4.1). Șoferul și pasagerul din dreapta își pot personaliza individual acest ecran. În mod obișnuit, sistemulul PCM cuprinde opțiuni precum: navigare online, funcția Porsche Connect, conectarea smartphone-ului prin Apple Car Play și un nou sistem de control voce, care răspunde la comenzi vocale. Sistemul PCM – cu ecranul său exclusivist, cu rezoluție înaltă – face tranziția lină către panoul negru amplasat pe consola centrală, cu selectorul pentru PDK. Un nou panou de control cu butoane tactile, poziționat pe consola centrală, permite șoferului un control intuitiv al mai multor funcții. Chiar și fantele de aer ale sistemului de ventilație central pot fi ajustate electric prin cursoare tactile. Pasagerii din spate pot controla sistemul de aer condiționat și funcțiile de infotainment printr-un sistem opțional de control climatronic automat, cu patru zone.
În plus, Porsche Panamera oferă cea mai bună modularizare dintre toate modelele clasei de lux, fiind extrem de practic pentru uzul de zi cu zi, datorită scaunelor din spate cu posibilitatea de rabatare a spătarelor la 40:20:40 (capacitatea portbagajului crescând, astfel, de la 495 l la 1304 l). Noile dotări, precum plafonul panoramic parțial retractabil, scaunele cu masaj, luminile ambientale și sistemul de sunet 3D, de ultimă generație, de la Burmester, duc confortul noului Panamera la un cu totul alt nivel.
Noul Porsche Panamera este deja disponibil la comandã iar prețurile în România, fãrã TVA încep de la:
Panamera 4S: 100.288 €
Panamera 4S Diesel: 103.669 €
Panamera Turbo: 134.968 €